rudolfrock Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 jeg har en mappe på servern jeg ikke vil at noen skal kunne laste ned direkte ved å skrive inn adressen fra, så jeg har brukt htaccess for å passordbeskytte mappen. Men jeg vil at folk skal kunne laste ned fra den mappen gjennom download.php ved hjelp av en header eller noe i den fila som henter ut filen fra den passordbeskyttede mappen. Jeg prøvde med header("Location: mappe/filnavn.zip"); men det gjorde at jeg måtte skrive inn passord. Noen som vet hvordan dette kan gjennomføres? det er ikke nødvendig å gjøre det med htaccess, men det må ikke være mulig å gå direkte til filene, men man må være logget inn for å kunne laste ned filene... (fant foresten nettopp ut at det ikke går an å skrive .|htaccess (uten |) for da klikka jo hele forumet. prøvde å søke på det i google og, men den klarte det heller ikke) Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Tips; lagre filene du vil beskytte i ein MySQL database, i eit blob-felt. Lag eit skript som sjekker at du er logga inn før du tillet nedlasting... Har gjort det sjølv, funkar kjempefint... Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Var det ikke sånn at man IKKE skulle måtte logge inn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå