FedoraHelper Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Jeg har alltid hatt lyst til å bo i japan, lære mer om japans kultur og mer om språket. Til neste år begynner jeg på videregående og lurer på hvilken linje (som kan føre meg til japan) jeg burde ta. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Det er vel en hel rekke utdanninger som kan føre deg til Japan. Du kan bli journalist, bo i Japan å sende repotasjer tilbake hit til Norge. Forfatter: Du kan skrive bok om f. eks. livet i Japan.. Japan er jo verdensgigant innen elektronikk. Starte ditt eget firma, produser i Japan for lave kostnader og importer til Norge =D (Det er nok mest pejnger i dette, men også det vanskligste). Det er mine råd. Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Gode råd, men jeg fikk vel ikke svar på spørsmålet mitt Hvilken linje på VGS and beyond burde jeg ta er spørsmålet Lenke til kommentar
nistemann Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Er vel ikke værre enn å ta et utvekslingsår på videregående til Japan? Utover det så kan du vel ta de aller fleste utdannelser for å ende opp i Japan, det kommer vel for det meste ann på hva du ellers interesserer deg for. Men, så vidt jeg vet så har UIO en bachelorgrad i japansk, som garantert tar deg en tur til Japan. Hvis du skal bo der så vil det jo være en fordel å kunne språk. Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Takker satt og leste litt om UIO greiene og skjønte ikke helt alt av det som stod om "Hvordan søke på dette studiet" Stod masse jeg ikke skjønte et bær av, men jeg antar at man kan komme inn med minimale ferdigheter innenfor japansk right? Jeg vil gjerne ta Medier og Kommunikasjon, tror du det kan gi meg positive utslag der nede i Japan? Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Vil tro det spiller rimelig liten rolle hva du tar på VGS, så fremt det ikke er noe yrkesfaglig. Som tidligere nevnt er jo utvekslingsår i Japan et relativt must, så får du jo testet landet også Og Japan-studiet ved UiO er sikkert greit, og jeg kan bare se for meg mulighetene du har om du prater norsk, engelsk og japansk flytende. Go for it Men legg deg en plan nå, og start med å få til et utvekslingsår. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Det er endel som studerer ved NTNU og tar diplomoppgaven i Japan. Opplegget er tilrettelagt og utprøvd over mange år. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Handelsgym tilbyrs japansk som språktilbud. Iaeste har alltid hatt masse sommerjobber i Japan, dama mi har jobbet der. Så bare sjekk mulighetene om du vil nedover. Vet at den japanskeambassaden har mange tilbud, anbefaler deg å oppsøke dem om tilbudene som finnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå