Gå til innhold

Kan jeg bruke SIXAXIS på pcn?

Tore

Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke SIXAXIS på pcn?

Siden begge kontrollerne hadde tomme batteri nå så satte jeg de på lading på pcn for å slippe å ha ps3 på...

Når jeg plugget i kabeln kom det opp, Human usb interface , eller noe sånt...

Altså, som en joystick, kan jeg bruke sixaxis'n på pcspill.?

Edit: mener ikke nødvendigvis sixaxis-funsjonen, men selve kontrolleren...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funker heilt fint, sjølv har eg testa det med diverse spel frå FPS til bilspel. Ingen problem i det heile tatt :)

Kan vere ein ide å kalibrere den i Windows og då, den ligg der dei andre joystickane ligger. ( Kontrollpanel -> Spillkontroller )

Lenke til kommentar

hmm, jeg fikk det ikke til å funke.. Lysene står bare å blinker, altså slik at kontrollen lader...

Prøvde kontrollen på cs1.6 uten resultater ihvertfall, samt jeg prøvde å konfigurere den i egenskaper> kontroller men fikk ingen respons fra den...

Lenke til kommentar

http://sksapps.com/ps3/Sixaxis_PS3_Win32_Driver_For_PC.rar

The SIXAXIS controller can be used on Windows PC. As is the case with it under Linux, it works as USB HID device that needs special initialization under Windows.

The instruction to make it work properly is as follows:

1. Download and install the filter driver (libusb-win32-filter-bin-0.1.10.1.exe).

2. Unpack ps3sixaxis_en.exe

3. Plug the SIXAXIS into your PC.

4. Run ps3sixaxis_en.exe once.

5. Push the PS button on the SIXAXIS once if it seems to be sleeping.

Endret av JarlDR
Lenke til kommentar

fulgt den, og til og med funnet noen andre linker hvor man får beskjed om å legge ps3sixaxis_en filen inn i system32 mappen i window og så starte det kjør:>cmd>ps3sixaxis_en

Skal egentlig funke etter det, men jeg får ikke opp annet enn en en beskjed om at den har funnet 5 busses, og kontrollen funker allikevel ikke..

Lenke til kommentar
Funker strålende her, både i Windows og Linux.

Fungerer på hva.?

Gi noen eksempler på spill eller situasjoner....

Altså, den registreres som en hvilken som helst gamepad. Fungerer da på alt som støtter gamepads/joystick. Selv bruker jeg den kun til NES- og SNES-emulator.

GeoFrank: Hva gjorde du for å få det til?

I Windows brukte jeg en driver, tror det var samme som er postet i denne tråden tidligere.

I Linux plugget jeg den inn, så fungerte den av seg selv.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
http://sksapps.com/ps3/Sixaxis_PS3_Win32_Driver_For_PC.rar

The SIXAXIS controller can be used on Windows PC. As is the case with it under Linux, it works as USB HID device that needs special initialization under Windows.

The instruction to make it work properly is as follows:

1. Download and install the filter driver (libusb-win32-filter-bin-0.1.10.1.exe).

2. Unpack ps3sixaxis_en.exe

3. Plug the SIXAXIS into your PC.

4. Run ps3sixaxis_en.exe once.

5. Push the PS button on the SIXAXIS once if it seems to be sleeping.

Tenkte på det tidligere i kveld jeg også faktisk.. Fant akkurat den samme linken.. Har ikke fått prøvd det skikkelig enda =\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...