Jørnan Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Jeg skal ha ny bærbar PC nå. Vil gjerne ha 15,4" skjerm, men kan ha 17" også (selv om jeg egentlig ikke vil ha så stor PC). Harddisken kan godt ha veldig liten plass, for da blir den vel litt billigere? Jeg vil ha en skjerm med høy oppløsning, selv om det ikke er et must. Skjermkort på 512 MBhadde også vært fint, men ikke noe must det heller. BLuetooth og W-LAN vil jeg har, dobbelkjerneprosessor (eller hva det heter) er vel også lurt å kjøpe, og jeg vil gjeren ha en slik "pakke" med PC, operativsystem, office-programmer og antivirus (men det er heller ikke noe must). Det hadde vært kjekt med innebygget webkamera og fingeravtrykkleser, men det er overhode ikke nødvendig. Jeg er egentlig åpen for det meste, men jeg vil ha en ganske oppdatert PC. Jeg kan gå op mot 10.000 kroner, men finnes det noen mye billigere, så går jeg selvfølgelig for det Er forresten HD-DVD-leser noe man bør skaffe seg nå, eller vil det fortsatt ta noen år før det blir nødvendig? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 dette er en et av de beste lapis kjøpene du kan gjøre: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=87903 de resterende 2k kan du jo bruke på antivirus og office... men disse kan du få gratis : office: open office antivirus: avast! Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Takk for svar Jeg har faktisk kikket på en som er akkurat som denne, men som av en eller annen grunn har litt annerledes spesifikasjoner. På Acer sine websider står det 3 PC-er med samme modellnavn, så det finnes tydeligvis flere like. Den jeg så på har en litt bedre prosessor (sikker ikke mye bedre), 512 MB skjermkort og HD-DVD-leser. Ellers så de ganske like ut. Jeg fant en brukt, til 9000, som er 1,5 mnd gammel med 2 års garanti (altså 1 år og 10 måneder igjen). Når den andre koster 8000 ny, så synes jeg denne prisen var ganske høy, det er jo ikke så stor forskjell. Men prisen kan kanskje senkes også da. Hva ville du gitt for den PC-en? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 spørs spesifikasjoner.. men er det samme pc som på linken min hadde jeg ikke gitt mer en 6000 for den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå