Gå til innhold

Billigst og best på 3G-surfing?

Anbefalte innlegg

Hei!

Ny mobil står for døren, og trenger nytt abonnement. Har max 150 kr./mnd til rådighet. Dette må inkludere både bruk og eventuell månedsavgift!

Kommer til å sende passe mengde sms (snitt 1-2 om dagen, vil jeg tro..),

ringe ganske lite, når jeg ringer er det 50% av all ringingen til netcom-abonnement. Ringer i snitt ut 20 min i måneden, om jeg skal tippe.

Det jeg derimot vil bruke mobilen ganske mye til, er 3G-surfing. Laste ned litt mail, VG nett, sikkert en god del msn..

Hva i abonnementsverdenen er bra og billig for surfing? God dekning og pris altså.

Hvor mye koster det egentlig per dag å bruke 3G? Har nemlig ikke erfaring med det fra tidligere.

På forhånd takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får jo forskjellige abonnement etter om du skal ha subsidiert (sponset) telefon eller ei.

Skal du ha sponset telefon kan Netcom Supertalk være et ok abonnement. Ikke veldig gunstid med bruket ditt, men gir en god pris på telefonen, samt at hvis du binder deg i 12 måneder nå mens julekampanjen dems går så får du ringt til alle med Netcom for 0 kr. til 1. juli 2008. Etter det koster det 0,39 kr. (til alle andre er det 0,99 kr. som gjelder.)

Hvis du skal ha et så rimelig abonnement som mulig kan Netcom SmartTalk være et greit valg. Det har ingen månedspris og veldig lave priser.

Grunnen til at jeg foreslår Netcom-abonnement er fordi du kan ha Connect Fritid som tilleggstjeneste. Da betaler du 99 kr. pr. mnd. og bruket mellom 17 og 08, samt i helgene er inkludert. Bruker du det om dagen betaler du 5 kr. pr. MB med et pristak på maks 50 kr. pr. dag.

Lenke til kommentar
Fra natcoms hjemmeside:

En Megabyte tilsvarer ca 50-300 sider på mobilen, avhengig av hvor mye bilder og grafikk hver side inneholder.

Og her sies det at 1mb = 1 stk. lasting av vg-nett.. Hva er riktig?

Det som er riktig er:

Det er forskjell på www.vg.no og wap.vg.no

Wap er en nettstandard utvilket for mobiler slik at det skal være enkelere å lese nettinformasjon på mobilen.

Ved å benytte deg av wap sider slipper du du mye enklere og billigere unna hvis det er nyheter du skal surfe etter. Det er wap-surfing Netcom da referer til.

Jeg tror det billigste og beste er et Netcom SmartTalk abbonement. 99kr pr mnd minimum fakturering, men det er en sum du ringer eller eller sender melinger for uansett, så i praksis er abbonementet gratis.

0,54\min, 0,59\sms. For 200kr ekstra i mdn får du 2000sms'er hvis du har slike behov. Du kan også betale 20kr ekstra i måndeden å ha en makspris på 25kr. pr dag på databruk. Dette vil berge deg hvis du en dag eller to i mnd driver og forsker villt på datatjenester til mobilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...