Datasmurf Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Aha, har SP3 kommet? Flott. Når kommer SP til Vista på norsk? Har prøvd å oppdatere BIOS, men det hjalp ikke =/ Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg tror sp1 til vista på norsk også er ute, jeg foretrekker engelsk. Har du alle drivere til systemet? En ide kan jo være å prøve drivermax, er gratis registrering på det. En god ide uansett, for å ta evt. backup av drivere for reinstallasjon. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 He he, ja, jeg har alle driverne. Er registrert på driversguide.com, vært i årevis. Sjekker månedlig for nye updates til de osv. Vistaen min er norsk, siden det ble sånn da jeg kjøpte denne lappisen fra dell.no. *glad i teiste vostroen som aldri oppfører seg og ikke er helt kompatibel med spilla mine* Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Jeg har (hadde) samme problem med en av mine pcer. Problemet startet for ca ett år siden. Pcen står på 24/7/365 og fryser helt en gang i blant. Har begynt å skrive ned tidene den fryser på for å se om det var noen fellestrekk, men den fryser helt random. Her er tidene pcen har fryst siste tiden: 25.04.08 00.40 26.04.08 10.06 30.04.08 12.43 08.05.08 05.17 Har etter det begynte å fryse, byttet hovedkort, CPU og RAM, men problemet er der forsatt. Har også lagt inn operativsystemet på nytt, uten at det hjalp. Denne uken ble jeg lei (ekstra lei) så jeg kjøpte en ny strømforsyning. Den har 100 watt mer i tillegg. Etter jeg byttet PSU har ikke pcen fryst, men til tider har det gått både dager og uker mellom hver gang, så det er litt tidlig å si. Men utenom harddiskene i pcen har jeg jo byttet alt, så hvis den fortsetter å fryse etter at jeg nå har fått ny strømforsyning så bytter jeg dem også...(7 av dem). Har tro på og håper virkelig at det var strømforsyningen som var synderen her, siden den har stått i helt siden problemet startet. Endret 10. mai 2008 av myhken2 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Vel, jeg har ett merkelig problem med windows xp 64bit versjonen at maskinen går jevnt i blåskjerm. Mens andre os, windows som linux fungerer feilfritt. Jeg hadde aldri det problemet inntil jeg kjøpte ny maskin, så det er definitivt hos meg en i/o konflikt. Får alltid disk.sys feilmelding. En gang jeg hadde ett lignende problem med at maskinen bare frøs, så fant jeg liksom aldri ut av det. Hadde prøvd det meste. Så skiftet jeg ut IDE kablene (4-5 år siden). Hadde alle slags merkelig kræsj inntil jeg gjorde det. Så jeg tenker jeg bør ta og bestille meg noe utstyr for å teste kabler/gjerne strømforsyning også. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg venter bare på at det skal bli sommer jeg, og at jeg skal dra til Stavanger og jobbe litt så jeg tjener penger til å oppgradere litt. Ny CPU, hovedkort og skjermkort, og enda en ekstern HDD. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg fant noen som har ett veldig liknende problem med windows xp x64 bit og 8gb ram spesifkt via google (takk gud), med disk.sys bsod og tilfelding frysninger. Nå Er det ikke nødvendigvis xp 64bit i seg selv som trenger å være synderen, men heller hovedkortet som ikke oppdaterer tRFC timings for minnebrikkene på hovedkortet korrekt. Jeg vil tro det er rimelig å anta at vista er mer 'plugnplay' i den forstand at det er ett nyere OS og vet bedre hvordan å takle nyere maskinvare.Skal teste med manuelle minne timings og se hvordan xp takler det. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Aha. Vel, for min del er ikke Vista aktuelt i det hele tatt. Det holder med å ha det på én maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå