snippsat Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) http://www.softpedia.com/get/Others/Home-E...n/Prime95.shtml Blend tester mest minne og litt cpu. Small fft`s tester cpu max slå på round off checking. ------------------ http://www.techpowerup.com/atitool/ Tester skjermkort max. ----------------- Boot f8 sikkerhtmodus(skjer det samme her) Kjør gjerne igjennom lang versjon og post hjt-logg. Når du trenger hjelp til å få fjernet spyware eller bare sjekke Endret 26. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Til USBen er platespiller, 3 eksterne HDDer, mus og USB-dong (trådløst nettverkskort) tilkobla. Skal ikke se bort i fra at det er trøbbel med Windows (selv om det er originalt og oppdatert med alskens service-pakker og andre sikkerhetsoppdateringer), siden ingen av Linux-distroene jeg brenner ut, lar seg boote på PCen >< Får prøve de greiene SNIPPSAT linker til. Lenke til kommentar
Nismo88 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Har du prøvd å oppdatere BIOS, gjorde tingen til meg Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Hmm, nei. Men det kan jeg jo prøve. Om noen sier meg hvordan, jeg har ikke mye trening i å rote rundt i BIOS for annet enn å endre boot settings og slikt standardgreisis. Men trøbbel med Windows tror jeg ikke det er, for nå fryser maskina ved oppstart og i BIOS også >< Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Å teste med en annen strømforsyning er nok ikke så dumt. Spesielt siden den fryser ved post osv. Sjekk også kondensatorene på HK etter noen som buler på toppen eller har synlige lekasjer. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Hmm. Har ingen annen strømforsyning som klarer å drive maskineriet Bare en gammel 250W... Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 har hatt det samme problemet selv, har ikke fryst på en stund nå, men kan komme igjen men hvordan vet man hvilken versjon av bios man har da og hvordan får man oppdatert den? har bare rota med noen instillinger i bios fra før, ikke så mye erfaring med det Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Bare en gammel 250W... Trur halve problemet ditt ligger der, Datasmurf Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Altså, reserve-PSUen er 250W. Den som står i er en fancy sak fra Hiper med 5-600W, den skulle klare å dra maskinvaren min. Endret 30. desember 2007 av Datasmurf Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Altså, reserve-PSUen er 250W.Den som står i er en fancy sak fra Hiper med 5-600W, den skulle klare å dra maskinvaren min. Åja Prøv og kjør bare det aller viktigste på 250W PSUen, det kan hende det går Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Hmm, kan vel prøve det og se hvordan det går. Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) jeg hadde det problemet med en litt eldre maskin. når den stod en stund frøys den. jeg byttet harddisk og innstallerte windows på nytt, men det hjalp lite, men denne pc hadde bare 512 mb med minne. så jeg la til 512 til og nå har det fikset seg. tror det kom av en kombinasjon med et dårig hovedkort og lite minne. å ha nok minne til systemet er omega. Endret 4. januar 2008 av qpeg Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Ja, jeg tror det kan være minnet det er noe galt med. Billig minne fra crucial eller noe. Noe annet jeg merka meg, er at helt siden jeg mista nettet for noen dager siden (lang historie, fortsatt ikke fått det igjen) har PCen vært stabil, siden den bare har blitt brukt til å se film og høre musikk på. Får meg nesten til å lure litt på om det ikke er det at maskina mi er allergisk mot trådløst internett Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Bumpetibump. Da har jeg bytta det billige Crucial-minnet med noe fancy stæsj fra OCZ som absolutt virka bra. PCen fungerte og alt var bra og jeg trodde problemet endelig var løst, men neida. Så frøys den igjen. Da har jeg testa og funnet ut at det ikke var minnet, ikke var drivere, ikke var støv / varme, ikke var virus / malware / annen dritt. Jeg har testa med en annen PSU uten at det hjalp, så ikke noe galt med kondensatorene på HK heller. Ender vel med at jeg bytter HK, CPU og grafikkort i min jakt på noe som kan fikse problemet. Lenke til kommentar
jetkiidd Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg bumper den her jeg om det er greit. Jeg har noe lignanes problem. PC-en fryser når jeg går inn WoW etc. Har du funnet ut hva som var problemet ditt? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Nope. Begynner å bli frustrert. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 hva slags operativ system er det? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Windows XP Professional SP 2 Lenke til kommentar
7r Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Har du prøvd å oppdatere BIOS, gjorde tingen til meg Kan være dårlig BIOS-batteri på HK, også (hvis problemene er når du starter opp..). Endret 6. mai 2008 av 7r Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Nå er jo sp3 ute til xp da. Litt OT, men som jeg nevnte i en annen tråd her hvor det virket som en harddisk holdt på å dø da maskinen gikk i blåskjerm, etterhvert, det skyldtes nok operativsystemet. Jeg la inn vista igjen og ingen blåskjermer. Hvor morsomt er ikke det? =) Jeg hadde prøvd å deaktivere absolutt alt i bios, uten effekt. jeg startet systemet fra en helt annen disk, og dermed effektivt eliminerte maskinvaren, på sett og vis. Av og til er en re-install det greieste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå