Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen fryser helt random


Anbefalte innlegg

http://www.softpedia.com/get/Others/Home-E...n/Prime95.shtml

Blend tester mest minne og litt cpu.

Small fft`s tester cpu max slå på round off checking.

------------------

http://www.techpowerup.com/atitool/

Tester skjermkort max.

-----------------

Boot f8 sikkerhtmodus(skjer det samme her)

 

Kjør gjerne igjennom lang versjon og post hjt-logg.

Når du trenger hjelp til å få fjernet spyware eller bare sjekke

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til USBen er platespiller, 3 eksterne HDDer, mus og USB-dong (trådløst nettverkskort) tilkobla.

 

Skal ikke se bort i fra at det er trøbbel med Windows (selv om det er originalt og oppdatert med alskens service-pakker og andre sikkerhetsoppdateringer), siden ingen av Linux-distroene jeg brenner ut, lar seg boote på PCen ><

 

Får prøve de greiene SNIPPSAT linker til.

Lenke til kommentar

jeg hadde det problemet med en litt eldre maskin. når den stod en stund frøys den. jeg byttet harddisk og innstallerte windows på nytt, men det hjalp lite, men denne pc hadde bare 512 mb med minne. så jeg la til 512 til og nå har det fikset seg.

tror det kom av en kombinasjon med et dårig hovedkort og lite minne. å ha nok minne til systemet er omega.

Endret av qpeg
Lenke til kommentar

Ja, jeg tror det kan være minnet det er noe galt med.

Billig minne fra crucial eller noe.

 

 

Noe annet jeg merka meg, er at helt siden jeg mista nettet for noen dager siden (lang historie, fortsatt ikke fått det igjen) har PCen vært stabil, siden den bare har blitt brukt til å se film og høre musikk på.

 

Får meg nesten til å lure litt på om det ikke er det at maskina mi er allergisk mot trådløst internett :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bumpetibump.

 

Da har jeg bytta det billige Crucial-minnet med noe fancy stæsj fra OCZ som absolutt virka bra. PCen fungerte og alt var bra og jeg trodde problemet endelig var løst, men neida. Så frøys den igjen.

 

Da har jeg testa og funnet ut at det ikke var minnet, ikke var drivere, ikke var støv / varme, ikke var virus / malware / annen dritt.

Jeg har testa med en annen PSU uten at det hjalp, så ikke noe galt med kondensatorene på HK heller.

 

 

Ender vel med at jeg bytter HK, CPU og grafikkort i min jakt på noe som kan fikse problemet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå er jo sp3 ute til xp da. Litt OT, men som jeg nevnte i en annen tråd her hvor det virket som en harddisk holdt på å dø da maskinen gikk i blåskjerm, etterhvert, det skyldtes nok operativsystemet.

Jeg la inn vista igjen og ingen blåskjermer. Hvor morsomt er ikke det? =) Jeg hadde prøvd å deaktivere absolutt alt i bios, uten effekt.

jeg startet systemet fra en helt annen disk, og dermed effektivt eliminerte maskinvaren, på sett og vis. Av og til er en re-install det greieste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...