Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Service på bilverksted, lurer de oss?


Kvinnorna

Anbefalte innlegg

Hadde just bilen min på verksted (volkswagen).

 

I servicehefte er det avkrysset NEI på oljeskift. Men de har tatt seg betalt for et oljefilter.

 

Ei drøy uke før jeg satt ned bilen på servicen, fulgte jeg opp bilen med ei kanne spylervæske på 4L..

De tok seg betalt for 4.5L spylervæske på service. Kan jeg virkelig ha brukt så mye spylervæske???

Spylervæske tanken er på 5L

 

Jeg føler meg skikkelig lurt her, selv om det bare er snakk om "småpenger".

Men tenk hvis dette er vanlig praksis, og om de gjør dette ofte. Da vil jo de tjene rått på dette.

 

 

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre i dette tilfelle, bortsett fra aldri å gå dit igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På bertel O steen, fyller vi bare opp til det er fylt, og datasystemet sender hvor mye spylervæske som er tappet da. Så vi tar ikke betalt for MER en vi fyller på.

 

Om du vet at du ikke har brukt MYE spylervæske så kan du jo høre hvorfor de har gjort det slikt.

 

De har ikke lagt resten i en kanne baki eller lignende da?

Lenke til kommentar

Hei hei,

 

Gode forslag her.

Det er ikke blitt lagt ei kanne baki bilen, nei.

Kan jo se ut som om de rett og slett tar seg betalt fullt ut, hvis bare 1L er brukt.

 

Skal uansett ringe de og ordne opp i dette her, blir så irritert.

Hvis ikke de kan forklare seg, har de mistet en kunde for alltid.

 

Håper ikke dere tror jeg er en sånn kjiping, men jeg mener rett skal være rett. Uansett om det har en prislapp på 20,- kroner

Lenke til kommentar
Hei hei,

 

Gode forslag her.

Det er ikke blitt lagt ei kanne baki bilen, nei.

Kan jo se ut som om de rett og slett tar seg betalt fullt ut, hvis bare 1L er brukt.

 

Skal uansett ringe de og ordne opp i dette her, blir så irritert.

Hvis ikke de kan forklare seg, har de mistet en kunde for alltid.

 

Håper ikke dere tror jeg er en sånn kjiping, men jeg mener rett skal være rett. Uansett om det har en prislapp på 20,- kroner

Skjønner helt klart hva du mener der.

 

Og alle verksteder prøver å IKKE miste kunder, så dette er dårlig av dem. 1 kunde missfornøyd er 12 kunder missfornøyde.

Lenke til kommentar

Hehehe, typisk dette her, samme når pappa skulle ha service på Volvoen sin på det lokale verkstedet.

 

Han sa ifra til mekanikeren at Oljefilter, luftfilter, plugger, spylervæske og bremseveske hadde han tatt seg av.

 

Det var noe med tenningen på bilen såvidt jeg husker, og når han fikk regningen, ja, der var det krysset av på det ene og det andre som han allerede har sagt at han ikke skulle ha skiftet, og det viste seg at det heller ikke hadde blitt skiftet hverken plugger eller filter, selv om det var krysset av.

 

 

Såeh, det fins kjeltringer der ute også.

Lenke til kommentar

Jeg reagerte også på at møller hadde kryssa av nei for oljeskift i serviceheftet mitt. Men hvis du leser lengre ned i rekka er det kryssa av for intervall service, og hvis du leser hva intervallservice går ut på så inngår oljefilter og olje i dette punktet.

 

Det går mye spylerveske hos meg om dagene, men det er avhengig av kjørelengde og kjørestil så klart.

Lenke til kommentar
Jeg reagerte også på at møller hadde kryssa av nei for oljeskift i serviceheftet mitt. Men hvis du leser lengre ned i rekka er det kryssa av for intervall service, og hvis du leser hva intervallservice går ut på så inngår oljefilter og olje i dette punktet.

 

Det går mye spylerveske hos meg om dagene, men det er avhengig av kjørelengde og kjørestil så klart.

 

 

Det kan være at det feltet "oljeskift" i servicheftet er for "ekstra oljeskift" som blir utført mellom servicene.

Lenke til kommentar

Helt klart at enkelte verksteder lurer kunden. Noen kunder gir også blaffen og betales det som forlanges.

I noen tilfeller kan det være organisert av verkstedet ved at det tillegges en "smørbrødliste" som kan være vanskelig å kontrollere.

I andre tilfeller kan det være mekanikeren som "har pratet seg bort" og oppfører tillegg på kortet for å forsvare medgått tid.

 

Når kundemotak kommer og tar opp blokken sin leverer jeg kopi av min liste i stede hvor det fremgår hva som skal gjøres og evt hva jeg selv nettopp har gjort. Her er det også oppført km stand.

Det fremgår at demonterte deler skal legges i bagasjerommet , det samme gjelder for tomkolli etter påfylling.

 

Etter jeg innførte dette har det stort sett gått greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...