Gå til innhold

Gi meg tips om nytt skjermkort!

SnurreUlv_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Radeon 9500 128MB. Det bestilte jeg :woot: . Skal modde det til Radeon 9700. Så koster det ikke all verden heller! 1700 med frakt er det jeg betaler ( fra databutikken.no). Det må være nr1 når det gjelder ytelse/pris. Vedder på at sammenliknet med det dyreste Geforce FX kortet , ligger kortet mitt kanskje 20% lavere i ytelse. Og det er DEN prisforskjellen! :D ( Jeg tipper da..)

Lenke til kommentar

Jaja... Dere vil ha ATI dere ja... Jeg jobber som tekniker på et dataverksted, og skal aldri ha noe fra ATI så lenge de ikke oppgraderer driverstaben sin noe alvorlig. ATI har ALLTID problemer med drivere. Kanskje ikke den vanlige bruker merker så mye av det, eller vet det er ATI sine drivere som lager helvete, men det er i mange tilfelle det. Sanne ting som at maskina restarter ustoppelig, man frå sort skjerm i terminalserverclient, osv er litt irriterende. I tillegg her jeg opplevd en hel del andre bugs med driverene til ATI, fks at innhold på web-sider ikke blir vist i IE, osv... Det gikk jo oxo 2 år eller.no fra Rage128-cipen fra ATI kom, til det kom OpenGL-kompatible drivere til chipen. Dette er for dårlig. Generelt har ATI hardware som kan kompensere med nVIDIA, men nVIDIA er så vanvittig mye bedre på drivere. Jeg har aldri opplevd noe kluss med unidriverne til nVIDIA, og hver gang de blir oppdatert (som skjer ganske ofte), får man bedre ytelse på kortet sitt. Og dessuten er ikke ytelsesforskjellen mellom GeForce TI4600 og Radeon 9700 så vanvittig at den forsvarer prisforskjellen, og iaf ikke problemfaktoren med ATI.

Jeg var ellers litt skuffa over at ikke GeForce FX ikke knuste Radeon 9700, og når R350-chipen til ATI kommer, vil den nok bli endel bedre enn GeForce FX. Uansett kommer jeg ikke til å kjøpe verken R300 eller R350-baserte kort så lenge ATI mekker drivere på samme nivå som nå.

GoGo nVIDIA!!

Lenke til kommentar

kanskje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! du!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! har!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lyst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! å!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kjøpe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Radeon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 9700!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! siden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! best!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eller kanskje du burde slutte med merenn et utropstegn og lignende?

Lenke til kommentar

Ahhh..ATI lager bra drivere nå, de fleste har ingen problemer med ATI kort ( greit nok, dem hadde problemer før, men hvem bryr seg om det nå ? ). Prisforskjellen mellom 9700pro kortene og gf4 4600 er ikke så veldig stor hvis jeg ikke tar helt feil, men ytelsen er verdt det :)

Lenke til kommentar
Jaja... Dere vil ha ATI dere ja... Jeg jobber som tekniker på et dataverksted, og skal aldri ha noe fra ATI så lenge de ikke oppgraderer driverstaben sin noe alvorlig. ATI har ALLTID problemer med drivere. Kanskje ikke den vanlige bruker merker så mye av det, eller vet det er ATI sine drivere som lager varmere strøk down under, men det er i mange tilfelle det. Sanne ting som at maskina restarter ustoppelig, man frå sort skjerm i terminalserverclient, osv er litt irriterende. I tillegg her jeg opplevd en hel del andre bugs med driverene til ATI, fks at innhold på web-sider ikke blir vist i IE, osv... Det gikk jo oxo 2 år eller.no fra Rage128-cipen fra ATI kom, til det kom OpenGL-kompatible drivere til chipen. Dette er for dårlig. Generelt har ATI hardware som kan kompensere med nVIDIA, men nVIDIA er så vanvittig mye bedre på drivere. Jeg har aldri opplevd noe kluss med unidriverne til nVIDIA, og hver gang de blir oppdatert (som skjer ganske ofte), får man bedre ytelse på kortet sitt. Og dessuten er ikke ytelsesforskjellen mellom GeForce TI4600 og Radeon 9700 så vanvittig at den forsvarer prisforskjellen, og iaf ikke problemfaktoren med ATI.

Jeg var ellers litt skuffa over at ikke GeForce FX ikke knuste Radeon 9700, og når R350-chipen til ATI kommer, vil den nok bli endel bedre enn GeForce FX. Uansett kommer jeg ikke til å kjøpe verken R300 eller R350-baserte kort så lenge ATI mekker drivere på samme nivå som nå.

GoGo nVIDIA!!

Nvidiot! :roll:

Det var kanskje tilfelle før men siden jeg har hatt ati (siden r8500) har ikke drivere og stabilitet vært noe problem.

Mine venner som har r8500 og r9700pro synest dette er kjempekort!

Kjøp radeon med god samvittighet :D

Lenke til kommentar
Jaja... Dere vil ha ATI dere ja... Jeg jobber som tekniker på et dataverksted, og skal aldri ha noe fra ATI så lenge de ikke oppgraderer driverstaben sin noe alvorlig. ATI har ALLTID problemer med drivere. Kanskje ikke den vanlige bruker merker så mye av det, eller vet det er ATI sine drivere som lager varmere strøk down under, men det er i mange tilfelle det. Sanne ting som at maskina restarter ustoppelig, man frå sort skjerm i terminalserverclient, osv er litt irriterende. I tillegg her jeg opplevd en hel del andre bugs med driverene til ATI, fks at innhold på web-sider ikke blir vist i IE, osv... Det gikk jo oxo 2 år eller.no fra Rage128-cipen fra ATI kom, til det kom OpenGL-kompatible drivere til chipen. Dette er for dårlig. Generelt har ATI hardware som kan kompensere med nVIDIA, men nVIDIA er så vanvittig mye bedre på drivere. Jeg har aldri opplevd noe kluss med unidriverne til nVIDIA, og hver gang de blir oppdatert (som skjer ganske ofte), får man bedre ytelse på kortet sitt. Og dessuten er ikke ytelsesforskjellen mellom GeForce TI4600 og Radeon 9700 så vanvittig at den forsvarer prisforskjellen, og iaf ikke problemfaktoren med ATI.

GoGo nVIDIA!!

Gir|_11=liten jente 11,synd vist ikke skulle du ha fått så øra flagra. :D

Lenke til kommentar
Radeon 9500 128MB. Det bestilte jeg :woot: . Skal modde det til Radeon 9700. Så koster det ikke all verden heller! 1700 med frakt er det jeg betaler ( fra databutikken.no). Det må være nr1 når det gjelder ytelse/pris. Vedder på at sammenliknet med det dyreste Geforce FX kortet , ligger kortet mitt kanskje 20% lavere i ytelse. Og det er DEN prisforskjellen! :D ( Jeg tipper da..)

Har gått for dette selv, bra prismessig.

Bare modd det til 9700 hastighet og 8 pipelines :D

Men kjøp nå for ati trekker tilbake 9500 kortene sine (non-pro)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...