Gå til innhold

Gi meg tips om nytt skjermkort!

SnurreUlv_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Radeon 9500 128MB. Det bestilte jeg :woot: . Skal modde det til Radeon 9700. Så koster det ikke all verden heller! 1700 med frakt er det jeg betaler ( fra databutikken.no). Det må være nr1 når det gjelder ytelse/pris. Vedder på at sammenliknet med det dyreste Geforce FX kortet , ligger kortet mitt kanskje 20% lavere i ytelse. Og det er DEN prisforskjellen! :D ( Jeg tipper da..)

Lenke til kommentar

Jaja... Dere vil ha ATI dere ja... Jeg jobber som tekniker på et dataverksted, og skal aldri ha noe fra ATI så lenge de ikke oppgraderer driverstaben sin noe alvorlig. ATI har ALLTID problemer med drivere. Kanskje ikke den vanlige bruker merker så mye av det, eller vet det er ATI sine drivere som lager helvete, men det er i mange tilfelle det. Sanne ting som at maskina restarter ustoppelig, man frå sort skjerm i terminalserverclient, osv er litt irriterende. I tillegg her jeg opplevd en hel del andre bugs med driverene til ATI, fks at innhold på web-sider ikke blir vist i IE, osv... Det gikk jo oxo 2 år eller.no fra Rage128-cipen fra ATI kom, til det kom OpenGL-kompatible drivere til chipen. Dette er for dårlig. Generelt har ATI hardware som kan kompensere med nVIDIA, men nVIDIA er så vanvittig mye bedre på drivere. Jeg har aldri opplevd noe kluss med unidriverne til nVIDIA, og hver gang de blir oppdatert (som skjer ganske ofte), får man bedre ytelse på kortet sitt. Og dessuten er ikke ytelsesforskjellen mellom GeForce TI4600 og Radeon 9700 så vanvittig at den forsvarer prisforskjellen, og iaf ikke problemfaktoren med ATI.

Jeg var ellers litt skuffa over at ikke GeForce FX ikke knuste Radeon 9700, og når R350-chipen til ATI kommer, vil den nok bli endel bedre enn GeForce FX. Uansett kommer jeg ikke til å kjøpe verken R300 eller R350-baserte kort så lenge ATI mekker drivere på samme nivå som nå.

GoGo nVIDIA!!

Lenke til kommentar