Gå til innhold

Levetiden på Xbox 360?

Zorlee

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal endelig komme tilbake til konsoll gaming etter et lite opphold =)

Har veldig lyst på Xbox 360, og kommer nok til å ta en tur til Elkjøp på torsdag og kjøpe en! Det eneste jeg synes er litt småkjipt er at det er opptil flere som snakker om at Xboxen deres lever "på hengende håret" nå, og de kan umulig være så gamle, siden den ble launcha i 2006 (!). (Var det ikke da?)

Jeg har personlig både nintendoen, PSX og PS2 som forsatt funker greit. Hadde nå hatt lyst å ha en 360 som varer i alle fall 4-5 år, men er bare litt småengstelig...

Hmm...

But then again, Mass Effect...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaok! Jeg var litt usikker på det med den 3 årsgarantien, trodde det var KUN på disse RROD problemene?

Men uansett, kjøper heller en ustabil konsoll med sjarm enn en stabil konsoll uten noen kule spill enda.

Er hovedsaklig interessert i en konsoll med masse sjef spill å ta fatt i nå med en gang, så jeg tror 360 er noe som kan gjøre romjulen show show show =)

Takk for hjelp dere!

Lenke til kommentar
Heisann!

Har veldig lyst på Xbox 360, og kommer nok til å ta en tur til Elkjøp på torsdag og kjøpe en! Det eneste jeg synes er litt småkjipt er at det er opptil flere som snakker om at Xboxen deres lever "på hengende håret" nå, og de kan umulig være så gamle, siden den ble launcha i 2006 (!). (Var det ikke da?)

Jeg har personlig både nintendoen, PSX og PS2 som forsatt funker greit. Hadde nå hatt lyst å ha en 360 som varer i alle fall 4-5 år, men er bare litt småengstelig...

Hmm...

360 ble lansert desember 2005 og er allså 2 år.....til sammenligning så ble gamle xbox lansert i 2002 og den er "død og begravet" nå.

Synes ikke du skal henge deg opp i hvor lenge den har igjen.....om det er 3 eller 5 år.

Mens jeg skriver dette så leser jeg innlegget ditt en gang til og det virker som om det du har hørt går på "Ring of death" feil som har vært mye omtalt siste år.

Kort fortalt så har xbox hatt ekstremt høy feil prosent på maskiner som må inn på reperasjon (min har vært 2 ganger) men håper og tror at dette nå har bedret seg kraftig.Microsoft har utvidet garantien til 3 år pga dette.

Synes du skal kjøpe xbox,jeg bruker min daglig og ville ikke vært foruten.

Lenke til kommentar

Min levde i 11 mnd før RROD. Men makan til smertefri service har jeg sjelden vært borte i; de kom og hentet den og leverte den igjen hjemme hos meg - på to uker.

Det er sannelig ergelig når maskinen plutselig kreperer slik, men når umaken ikke er større enn som sådan så synes jeg ikke at upåliteligheten av konsollen er et argument som veier tyngre enn alle de nye spillene som har kommet det siste året.

Lenke til kommentar
Heisann!

Hmm...

Garanti er noe som produsent/selger gir frivillig på et produkt.

Kjøpsloven i Norge gir 5 års reklamasjonsrett på både playstation og xbox.

Lenke til kommentar

Kjøpte min i Januar 2006, og i dag den 26.12.2007 kl 15:15 tok den kvelden!

3 røde ringer mens dama sto å spilte Guitar Hero, første gang jeg har sett noe til disse ringene.. endelig føler jeg meg ikke så utenfor ;)

Men men, 2 år er ikke så dårlig med tanke på alle de timene denne har stått på.

Ringer MS på nyåret, og nå skal jeg prøve meg på 'towel' trikset

Lenke til kommentar

min nevø's 360, som han fikk på julaften, boota opp til 2 røde, og E75 feil, ved første gangs på skruing!

lettere nervøs, reboota jeg, og siden da har den funka.

*krysser fingre*

men ja, det er en kjent sak, at 360 før eller senere vil ryke, hvis man ikke får en av de nye chipsettene, men er usikker på om de er lansert i Norge.

Lenke til kommentar
min nevø's 360, som han fikk på julaften, boota opp til 2 røde, og E75 feil, ved første gangs på skruing!

lettere nervøs, reboota jeg, og siden da har den funka.

*krysser fingre*

men ja, det er en kjent sak, at 360 før eller senere vil ryke, hvis man ikke får en av de nye chipsettene, men er usikker på om de er lansert i Norge.

Er ikke 2røde at kontaktene bak ikke er skikkelig montert?

Tror vertfall det:P

Lenke til kommentar
Hatt min i 1 år og har hatt den på rep 3 ganger for problemer med dvd drevet.

Av 12 mnd jeg har vært eier har jeg hattt boksen fysisk i 7, resten av tiden er brukt til, i og fra tyskland.

Så lenge den virker som den skal er den knall da :)

forstår ikke de som klager på xboxen...er du heldig kan du beholde xboxen veldig lenge...3 års garanti gir jo økt levetid for forbrukeren...hvis noe er galt med maskinen, send den inn til microsoft, en ny del skiftes eller du får en helt ny maskin..tenk d...ny maskin etter 2 år..da har du ny garanti på 3 år igjen...livet er herlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...