intelli-musa Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) skal flytte på hybel å tenkte å kjøpe meg en 22" skjerm til min bærbare, å så bruke den til å se film å TV på. Da slipper jeg å kjøpe TV i tillegg. Det er kabel på hybelen. Så da må jeg ha anbefalt et eksternt kort som fungerer bra å lager bra bilder til en 22" Ikke mer enn 800-1000, men gjerne mye mindre. Er ganske blank på Tv-kort så tar imot råd og forklaringer med stor takk Edit: En fjernkontroll hadde vært kjekt, men er ikke noe must... Endret 25. desember 2007 av intelli-musa Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Har da brukt halve natta og morgenen og sett meg rundt, og funnet to alternativer, en med og en uten Hardware MPG2 encoder. Men er det verdt de ekstra lappene? Og hvordan er de to i forhold til hverandre ellers? Pinnacle PCTV Hybrid Pro Stick Hauppauge WinTV PVR USB2 Kommer ikke til å ta opp noe mye på kortet, blir mest enkel TVtitting. Trenger sårt hjelp her Endret 25. desember 2007 av intelli-musa Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Hva er det du vil se? Analogt bakkenett, kabel eller digitalt bakkenett? Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 KabelTV på en studenthybel. Analog kabelnett. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Da anbefaler jeg Hauppauges USB2. Siden det er HW-bassert har det og bedre støtte (bl.a. i MediaPortal) og du slipper at laptoppens CPU går bananas.... Kjøp med fjernkontroll evt. pakke med dette Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Tror jeg uansett går for Pinnacle PCTV Hybrid Pro Stick. Det er en del billigere, og jeg trenger ikke det ekstra som den andre har. Men takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Og du er klar over at du plikter å melde ditt kjøp av tuner til NRK for betaling av lisens, ikke sant? -C- Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Og du er klar over at du plikter å melde ditt kjøp av tuner til NRK for betaling av lisens, ikke sant? -C- Snakket med ei på datakjeden i går, og hun sa at jeg ikke trengte, det var bare de som kjøpte ordentlige TVer som trengte å melde ifra... Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Det stemmer ikke. Alt som kan motta tv-signaler == Alt som inneholder en tuner. Fra NRK's nettsider: Med fjernsynsmottaker menes: TV, video m/tuner, satellittmottaker, PC med TV-kort o.l. Kort sagt alle tekniske innretninger som kan ta i mot levende fjernsynssignaler og videreformidle dem direkte. -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå