Gå til innhold

Nytt skjermkort til 1680x1050 oppløsning!


Core2Dude

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det vil nok holde, så lenge strømforsyningen ikke opererer med "jukse watt" eller er alt for ustabil. Selv kjører jeg 8800GTS 512mb, Core 2 Duo E6750 og 4GB ram på 450W. Hvor er den plassen det stod?

 

Det stod HER

 

Forresten... Flashe? mener dere overklokke?

 

leste litt på guiden din staljin, men trenger man en minnepinn?

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Jeg ser at Flashing vil si å få dataen til å si at det er et 2900 XT kort... men blir det virkelig 2900 XT ytelse? og vil 2900 PRO blir varmere, bruke mer strøm eller no sånt? skjer det ikke noen ting med kortet? blir det bare plutselig et 2900 XT?

 

Og kan det evt. skade kortet?

 

Liker egentlig ikke å basere et kjøp på å overklokke, flashe det til et bedre kort...

 

EDIT: Jeg føler faktisk mere for et HD 3850.. .det har flere nye teknologier osv.

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

HD 2900 PRO = ja, kan flashes (samme effekt som overklokking)

HD 3850 og HD 3870 = Ja, kan også (flashes) eller overklokkes i lik grad..

 

Sistnevnte bruker også mye mindre strøm, og jeg ville tro de klokket bedre.

 

Uansett hva du velger, så ville jeg gått for 512MB versjonen. (HD 2900PRO 512MB, HD 3850 512MB eller HD 3870 512MB)

 

256MB og 320MB versjonene mistet mye ytelse fremfor 512MB og 640MB versjonene på de fleste skjermkort. Og er ivhertfall langt fra fremtidsrettet.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
HD 2900 PRO = ja, kan flashes (samme effekt som overklokking)

HD 3850 og HD 3870 = Ja, kan også (flashes) eller overklokkes i lik grad..

 

Sistnevnte bruker også mye mindre strøm, og jeg ville tro de klokket bedre.

 

Uansett hva du velger, så ville jeg gått for 512MB versjonen. (HD 2900PRO 512MB, HD 3850 512MB eller HD 3870 512MB)

 

256MB og 320MB versjonene mistet mye ytelse fremfor 512MB og 640MB versjonene på de fleste skjermkort. Og er ivhertfall langt fra fremtidsrettet.

 

Ok, takker for råd og vise ord.... Nå er det vel opp til meg hva jeg velger ^^,

 

bare det har 512MB....

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Fant en veldig god test. av 3850 og 3870.

 

Stajin

 

Takk skal du ha....

 

 

Men et spørsmål til... Jeg så sapphire HD 3850 med 512 MB til en rimelig pris, men så er jeg usikker på om den har vifte eller ikke, da det er bilde av to stk. i samme bilde. En uten vifte og en med vifte.. :hmm:

Linken: Prisguide

 

Det står på bildet under den med uten vifte "Heatpipe version is only available for HD 3850 512MB only"??

 

Hvis man da går inn på meeter.no vil man få et kort med vifte?

 

EDIT: Det ser ut til når man sammenligner 256MB og 512MB versjonen på komplett.no at det er helt identisk, bare at det er 512MB... kan dette stemme? Det er ihvertafall ikke bilde av heatpipe versjonen på komplett!

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Noen skjermkort har passiv kjøling, andre har ikke. (de fleste finnes i forskjellige merker med forskjellig kjøling så man kan velge)

 

Er det ikke passiv kjøling på bildet så er det sannsyneligvis ikke det heller.

 

Men hva om det er bilde av passiv og vifte på samme bilde? :p

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Jeg leste litt mer på HD 2900 PRO og strømforbruket til den. Den bruker nesten dobbelt så mye strøm som HD 3850 samtidig som jeg trenger enten 2x 6-pin kontakter (noe jeg ikke har.. har bare 1) Eller så kunne man bruke 1x 6-pin kontakt sammen med 1x 8-pin kontakt (finner ikke 8-pin kontakt på strømforsyningen)

 

Så jeg tror ikke HD 2900 PRO vil funke så bra da :no:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ripper bare denne posten opp igjen da jeg har forandret på budsjettet mitt og tenker på PowerColor HD 3870 "PCS" til 1621,- (overklokket)

 

Det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe dette eller bare spare litt penger å kjøpe et stock HD 3870?

 

men PCS versjonen har jo bedre vifte og kan selvfølgelig klokkes videre den og... Jeg så noen tester av den også og den gjorde det ganske bra med høyere oppløsninger og aa! føler dere det er nødvendig?

 

og forresten... hvordan er den derre nye Sapphire blue "PCS"? er den akkurat det samme som PoweColor sin? Isåfall så er jo den billigere...

 

mvh C2D_Dude

Lenke til kommentar

Personlig så hadde jeg nok betalt en 150kr mer for et greit overklokket skjermkort når det følger med bedre kjøler. (ps: Husk å ha god ventilasjon i kabienttet, da det ikke dytter luften ut av kabinettet)

 

Sapphire har kun stock skjermkort. At den heter PCB har nok ikke noe med saken å gjøre. ;) (PCB = Printkort)

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale deg HD3870 ( Powercolor PSC) .. Jeg kjøpte den fra komplett da de hadde superweekend til 1499,00 . Og jeg er særdeles fornøyd med kortet ,bygde ny maskin på lørdag og klarta 12 657 i 3dmark-06 , CS:Source = Average FPS = 258 .

 

Har ikke overklokket kortet ennå men spørs om det ikke blir en volt-mod .

 

HD3870 er nok den beste allarrounderen med tanke video og spill. 8800GT er grei kort det men ATI har mye bedre bildekvalitet men en må ofre litt fps.

Lenke til kommentar
HD3870 er nok den beste allarrounderen med tanke video og spill. 8800GT er grei kort det men ATI har mye bedre bildekvalitet men en må ofre litt fps.

Jeg skal ikke si noe imot at HD 3870 er et bra kort, men å bruke bildekvaliteten som en fordel i ATI sitt favør skal man nok være litt mer forsiktig med. Det stemmer at Nvidia hadde dårligere bildekvalitet før, men på 8-serien ble den forbedret, og Nvidia skal ikke være noe dårligere her. Å si at den har mye bedre er ivhertfall feil...

 

Etter HW.no sitt standpunkt (etter at de testet HD3870) så ville de valgt 8800GT i den prisklassen. Noe jeg selv ville trodd var et godt kjøp.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...