Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbefal kontor stol.


Anbefalte innlegg

Når det gjelder hvor mye enn skal bruke på kontorstol så ville jeg brukt litt tid, samt lagt litt ekstra penger i en bra stol, ca 2000,- . Faren min jobber med store maskiner, stolen i maskinen han bruker der koster over 20 000,-

Sier litt om hvor mye arbeidsgiveren legger i sunn helse hos de ansatte.

 

En stol jeg vertfall ikke kan anbefale til langtids bruk nå etter ca 4mnd bruk, er kontorstolen CHEF fra Jysk! Etter 2mnd aktivt bruk så knakk armlenene! (spjelket og skrudde stolen i sammen) så nå er jeg på jakt etter en ny stol.

 

 

 

Har knekt 3 slike stoler:P

 

Første stolen: Var på besøk hos svigerfar for første gang, skulle låne pc i 5sekund. Satte meg ned og knakk foten.

 

Andre stolen: Jeg kjøpte en på jysk for 250kr, helt grei og sitte i, men så knakk armene.

3 stolen: Jeg reklamerte på jysk. Fikk ny. Armen knakk på den og, fikset den med patentbåd, funket fin helt til den andre armen knakk. Fikk ikke til og fikse den armen. Så jeg gadd ikke å reklamere, kastet den...

 

Nå sitter jeg på en tradisjonell kjøkkenstol. :p Vurderer å kjøpe chef en gang til, men da skal jeg ikke la stolen kunne jynge....

 

Jeg syns det høres mye ut og bruke flere tusen på stoler..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

her er de jeg har hatt og siste har jeg

 

1. greie fra jysk jeg knakk armlenene på

2. stol fra ikea, faktisk ganske grei, men ble stiv og vond (nominell)

3. Nå har jeg en stol fra abilica som jeg er veldig fornøyd med 250kr og tåler det meste, lar deg bevege fritt i frustrerte situasjoner, hindrer deg i å kaste ting på stolen, med demping så du kan gynge opp og ned og til siden og i tillegg stabiliserer og trener den ryggmuskler i tillegg til balanse

 

 

 

Fitnessball_728075.jpg__[300px].jpg

 

 

 

dette hadde dere ikke trodd nei :p

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Var hos legen i dag og ble anbefalt å skaffe stå-sitte-bord og stol. Selve bordet er jo greit - de fleste butikkene har en eller annen form for det. Men hva med en stå-sitte-stol? Iflg. legen er det en slags stol som du halveis lener deg inntil, halveis sitter på. Den har visst også en liten ryggstøtte. Noen som har vært borti dette?

Endret av Edorph
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Var hos legen i dag og ble anbefalt å skaffe stå-sitte-bord og stol. Selve bordet er jo greit - de fleste butikkene har en eller annen form for det. Men hva med en stå-sitte-stol? Iflg. legen er det en slags stol som du halveis lener deg inntil, halveis sitter på. Den har visst også en liten ryggstøtte. Noen som har vært borti dette?

 

 

ja, det er egentlig ganske behaglig, men må jo ha myke sko og da, så du slipper og stresse helene dine ved og stå på dem hele tiden du hadde vanlig vis sittet i en stol.

 

btw er jeg veldig glad i stolene fra SAVO, de koster et sted mellom 4-5k har 4 stoler hjemme:)

Lenke til kommentar

Jeg har også hvert på jakt etter ny kontorstol de siste månende. Den jeg har er fremdeles god å sitte i, men understeller knirker altfor mye etter 5-6års bruk + at den så vidt har begynt å revne litt.

Bestilte meg nettopp charles fra boshus i stad for 1800kr, så får se åssen den er. Prøvesatt en som heter bentley til 2500 kr, den var faktisk bedre å sitte i, men var jo dyrere også manglet den vippefunksjonen. Den hadde tilting av rygg og litt stol men da måtte man låse den der. Hadde den hatt vippe funksjonen så hadde jeg nok valgt den.

Er det noen her som har charles? Link

For under 1000kr så er verner fra ikea en god stol å sitte i syns jeg. Koster 700 kroner så da kan du jo spandere på deg andre hjul. Bor du i nærheten av ikea kan du jo dra å prøve sitte den og se åssen den er. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal kjøpe ny kontorstol, og har tenkt å bruke opp imot 2000,-

 

Den må være behagelig, være god å sitte lenge i, ikke ødelegge ryggen min som min nåværende :( og den bør være av litt kvalitet. Har sett litt rundt og har egentlig bare funnet en som passer mitt behov, merk at nå har jeg ikke vært å prøvd, bare etter hvordan de ser ut... Men Markus fra ikea http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40103100

 

69659_PE184857_S4.jpg

 

Ikea er vel ikke toppkvalitet, men pga prisen må det nå være litt... Fordeler med denne er innebygd støtte til korsryggen, rygglenet slipper gjennom luft til ryggen(svetter ikke under lange perioder) og hodestøtte.

 

På hybelen blir det denne stolen som kommer til å brukes til alt, utenom senga for å sove, så vil finne noe bra og behagelig. Noen som har noen synspunkter om markus, evt har den selv? Ris og ros den.

 

Kom også gjerne med nye tips, mange av linkene i tråden funka ikke lenger :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den er kjøpt, syntes stolen er kanon, luftig i ryggen. Enkelt og god måte å stille ryggen på, veldig behagelig. Eneste jeg ville vært skeptisk til må være konstruksjonen mellom rygg og sitteplate. Den ser veldig spinkel ut, men virker egentlig ganske sterk, likevel er jeg nokså sikker på at det er en kvalitetstol. Den koster 1500kr på ikea, og ikea er en billig butikk, skulle noe eventuelt bli ødelagt vil jeg tro garanti tar den. Er vertfall godt fornøyd med kjøpet!

Lenke til kommentar
Kjøpte du denne stolen? Hvordan er kvaliteten og sammensettinga? Har sett litt på denne stolen selv (Markus) som sakt bare på bilder.

Er konstruksjonen ved rygg og sitte plate bra satt sammen, noen svake punkter?

 

Jeg har prøvesittet denne stolen på ikea og mener det er lite ryggstøtte å få.

Ryggen er bare sånn nettinnstoff som er spent mellom noen rør, som du ser på bildet.

Resultatet er at man ikke får hvile ryggen skikkelig. Så er det et bånd lenger ned i korsryggen som liksom dytter litt mot da, men det hjelper ikke stort.

 

_JEG_ bestemte meg i alle fall for å la være å kjøpe den.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Skal ha kontor stol, men de fleste gode stoler har "armlener" som kommer i veien for bordplate på databordet, noe som jeg synes er veldig dumt. En ergonomisk sittestilling vil jo tilsi at du skal sitte med 90 graders knekk i armen slik at hendene hviler på bordplaten. Du skal da sitte helt inntil bordplaten og det får du ikke hvis armlener står i veien. Eller at du kommer inntil men at du da sitter for lavt slik at du må ha hendene høyt og da blir sliten i skuldrene.

 

Synes at Racing kontorstol fra Bohus såg lovende ut. Noen som har prøvd den?

Andre gode stoler uten armlener?

Lenke til kommentar

Etter å hatt ryggproblemer i lang tid, så leste jeg meg litt opp på ergonomi, og nå sitter jeg på en ikea kontorstol, uten ryggstøtte. Sitter du da litt fremover-lent, så vil de nedre rygg plagene gi seg etter 1 uke elns. Anbefales virkelig, selv om du kommer til å bli ekstremt sliten i ryggen de første ukene.

Lenke til kommentar

Ja jeg har prøvd det. Jeg hadde "Traktor" fra Ikea i lang tid, og jeg merket at jeg ble sliten og fikk muligens en litt bedre holdning, og sterkere støtte muskulatur, men det blir litt for ekstremt igjen.

En skal tross alt ha det litt godt når en sitter foran pc'en, så da ønsker jeg en god stol som er god å jobbe på og som en kan lene seg litt bakover og slappe av når det er ønsket.

Men absolutt et godt poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...