alex100 Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg setter opp nettverk hjemme og skal bruke en maskin som fildelingsserver. Jeg har ikke nok skjermer til alle datamaskinene mine så det jeg lurer på er: Går det an å styre en datamaskin uten skjerm over et nettverk fra en annen datamaskin? Finst det slike program? Hvor finnes de? takker for alle svar! Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Bruker du win xp? I xp er det enkelt og heter Remote Desktop Sharing.. Start--controlpanel-system og velg Remote. Der huker du av Allow other users to connect to this computer.. Så går du på den maskinen du skal connecte ifra og velger Start-Accessiory-Communication-Remote Desktop Sharing. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Personlig bruker jeg Vnc til å styre 486 filserveren min, og det funker kjempe. Enkelt å sette opp, funket uten problemer og gratis. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg bruker Win2000. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 remote administrator 2.1 . last ned fra downloads.com Lenke til kommentar
Gir|_11 Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 remote administrator 2.1 . last ned fra downloads.com bra program. jeg bruker d mye på jobben. har iaf bedre erfaringer med det enn fks pcANYWHERE fra symantec. og WinXP er ikke egnet til nettverk i d hele tatt, men det kan jo hende den fjernstyrings-saken funker ok? Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Personlig foretrekker jeg Remote Admin 2.0... I 2.1 må du ha minst 8 bokstaver i passordet, og det er ikke no gøy... =) Men det er jo bare en personlig mening da... :wink: Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Kan man sette opp Remote Admin til å kjøre på hvilken port man selv vil? Kunne vært kjekkt på jobben bak en brannmur :-) Lenke til kommentar
Malice Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Du bestemmer selv hvilken port du vil bruke,4899 er default. Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Gir|_11 Skrevet: 10 Feb 2003 20:16 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Krishell skrev: remote administrator 2.1 . last ned fra downloads.com bra program. jeg bruker d mye på jobben. har iaf bedre erfaringer med det enn fks pcANYWHERE fra symantec. -hva er galt med PCAW?? bruker det daglig på jobb, og vi har flere 1000 punkt å styre. aldrig hatt problemer..... og WinXP er ikke egnet til nettverk i d hele tatt, men det kan jo hende den fjernstyrings-saken funker ok? - XP er ikke egnet til nettverk? home edition ja. Pro nei, fungerer som bare det. å så fort du har fjernet simple network sharing så fungerer xp som win2k... så virker ting i windows, hvis noen der ute har en driver til D-link DWL650+ som faktisk funker i linux hadde jeg blitt glad. Intil da er det windows for alle pengene! -Fredrik Lenke til kommentar
Mercury Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Bruker selv Timbuktu. funker kjempe bra, har full oversikt over desktoppen, på den adre pc`n. Veleig enkelt oppsett, jeg trenkte ikke noen bruksanvisning. Hilsen Mercury Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Remote desktop fungerer glimrende. Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Skal man gi råd om å benytte noe bør man jo også opplyse om pris Remote Administrator er et bra program, men koster $35. Det kommer ikke i nærheten av å gi en like god brukeropplevelse som Remote Desktop, som følger med XP PRO (Tror nok ikke det er en del av XP Home Edition) men er helt ok. Man kan alternativt benytte en eller annen form av VNC (Personlig liker jeg TightVNC) som er helt gratis. Remote Desktop krever minst båndbredde, gir best responstid på handlinger (mao mest lik opplevelse som å sitte ved konsollet) og kan i tillegg mappe opp printere, disker samt streame lyden fra remote maskinen til klienten. Et annet godt alternativ er å sette opp en eller annen linux distribusjon og kjøre vnc på den. Min erfaring er at vnc fungerer bedre på unix/linux enn på win32. MEN, med fare for å skape en lengre og hissig debatt, vil jeg påstå at dette krever litt mer innsats fra din side dersom du ikke har vært borti linux (el.l) før. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 VNC anbefales. Bruker det selv for å fjernstyre en win98 maskin, og selve serveren har alltid vært dønn stabil. Har man derimot en *nix filserver, finner man fort ut at (Open)SSH er alt man trenger Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Det beste med XP's Remote Desktop er at den fungerer mer som en vindus håndterer ala X-windows og er faktisk ganske så kjapp og responsiv. Sammenligner du med PCAnywhere f.eks vil du gremmes over hvor tregt og håpløst det er... PCA overfører mere skjerm bildet, altså grafikken i motsetning til Remote Desktop som tegner opp vinduer mere intelligent. I tillegg ser det ut til at Remote Desktop bruker noen form for cache som speeder opp ting når du switcher mellom vinduer mens PCA må overføre omtrent hele skjermbildet på nytt, pixel for pixel. Sabla bra med VPN mot jobben ihvertfall... Er noe av det jeg liker best med XP. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Personlig liker jeg NetOp veldig godt! er ikke sikker på prisen Bruker det på jobb, funker på alle 900+ maskinene i nettverket uten problemer. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 No mindre og enklere enn Remote Administrator skal du leite en god del etter, selv JEG har hadd det i mange uker uten ett eneste problem, og Ja -en av pc'ene som er remoted har win XP - kjører smooth Lenke til kommentar
Kel Sha'in Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Ser at VNC er anbefalt her, og jeg vil slutte meg til det. Har funket prikkfritt for meg iallfall, og det robber bankkontoen for hele 0 kroner Lenke til kommentar
Chief Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Annet alternaltiv er Dameware, fungerer også bra! -Chief- Lenke til kommentar
boza Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Eller en KVM switche boks, der plugger du tastatur,mus og skjerm til en boks, som har en bryter. Og velger da hvilken pc med brytern, det har jeg og fungerer utmerket... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå