Gå til innhold

Nytt skermkort for ca 2200kr

Steelgob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannheten er helt motsatt. Nye 8800GTS er ca 10% (noe man egentlig ikke merker i virkeligheten, med minst man kjører ekstremt høye oppløsninger) raskere enn 8800GT og koster ca 50% mer, så jeg tør å postå at den koste MYE MER enn den smaker.

Kjøp 8800GT til 1561kr. og bruk de oppsparte pengene til noe annet.

Og et utdrag fra Dinside sin test bekrefter det jeg sier:

Vi må selvfølgelig se økningen i ytelse mot pris - mens et GeForce 8800 GT med 512 MB minne koster omtrent to høvdinger, må du ytterligere opp ca 800 kroner for å få et 8800 GTS 512MB. I våre øyne er økningen i ytelse så liten at den ikke rettferdiggjør en slik prisøkning.

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
jeg sier bare "vil du kjøre alle spill på fullt, kjøp 8800 GTS"

Du har ikke peileing på hva du snakker om!!!!! Det er sikkert å visst. Syns du virkelig at de 5-10% utgjør så mye? Har selv 7900GT og kjører alt på 1680x1050 helt fint. AA og AF driter jeg i, lite effekt som krever så mye ekstra av skjermkortet.

Og du Steelglob, post neste gang PC spec, så vi kan hjelpe deg med du du KAN kjøpe (ikke det du vila ha).

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
jeg sier bare "vil du kjøre alle spill på fullt, kjøp 8800 GTS"

Du har ikke peileing på hva du snakker om!!!!! Det er sikkert å visst. Syns du virkelig at de 5-10% utgjør så mye? Har selv 7900GT og kjører alt på 1680x1050 helt fint. AA og AF driter jeg i, lite effekt som krever så mye ekstra av skjermkortet.

Og du Steelglob, post neste gang PC spec, så vi kan hjelpe deg med du du KAN kjøpe (ikke det du vila ha).

Hilsen

Staljin

har man pengene og man ikke er like fattig som deg kjøper man det som er bedre(i dataverden er det dyreste best), tipper på at skal anskaffe deg et GT kort selv, og anbefaler derfra.

Et GT kort klarer ikke crysis noe særlig, har testet hos kompis(resten av pcen er også ny), GTS drar crysis bedre thats it.

Endret av kommer
Lenke til kommentar

Hvis folk kunne spart hverandre for flaming hadde Diskusjon.no blitt et bedre sted.

8800GT er jeg enig er en bedre investering enn 8800GTS 512.

Hvis du har mulighet til CrossFire på ditt hovedkort er også HD3870 eller HD3850 i CrossFire virkelig å anbefale. Har selv bestilt to stk. 3850 i CF, og tester viser at disse to kortene drar spill bedre enn 8800GTS 512 i høyere oppløsning.

Lenke til kommentar

Man kan si det sånn og, ja. Men du må være dum i hodet for å betale 50% mer for ikke en gang 10% mer ytelse, uansett om man er fattig eller ikke. Hvis 8800GT ikke klarer Crysis og 8800GTS klarer det med de 10% ekstar ytelse, så kan du være sikkert på at når neste "superspill" kommer så er også 8800GTS ute av spill, og da må man handle skjermkort igjen.

Hvis Steelgob er villig å punge ut de ekstra pengene for de noen få ekstra FPS,(selv om han kunne kanskje hente mer ve å oppgradere CPU) så må han for all del få lov til det, men det er slettes ikke noe fornuftig kjøp.

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

jeg sier bare lykke til med å finne et GT kort som er 50 % billigere enn GTS som nå koster 2500.

jeg finner bare GT kort som koster over 2000 (som du faktisk får tak i) så hvorfor ikke legge litt ekstra penger i noe man ikke skifter hvert halvår.

Lenke til kommentar

AMD athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+

1 GB RAM(skal kjøpe 3 GB når jeg kjøper skjermkort)

GeForce 7300 SE(skjermkortet jeg har nå)

21'' skjerm, 1400*900 i oppløsning

Noe mer du trenger og vite?

Og vil GeForce 8800GTS 512MB være et bra valg til PC-en min ettersom jeg skal kjøpe mer ram også?

Endret av Steelgob
Lenke til kommentar

Og vil GeForce 8800GTS 512MB være et bra valg til PC-en min ettersom jeg skal kjøpe mer ram også?

Du får uansett god grafikk, men cpuen er nok flaskehalsen. så for å yte maks må du nok kjøpe ny prosessor.(men da også nytt hovedkort, for å støtte de nyeste cpuene som quadcore)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du får uansett god grafikk, men cpuen er nok flaskehalsen. så for å yte maks må du nok kjøpe ny prosessor.(men da også nytt hovedkort, for å støtte de nyeste cpuene som quadcore)

har han et am2 hovedkort skal det kun trenges en biosoppdatering for og støtte AMD sin phenom serie, som er quadcore...

Lenke til kommentar
Et GT kort klarer ikke crysis noe særlig, har testet hos kompis(resten av pcen er også ny), GTS drar crysis bedre thats it.

Skal legge like mye i svaret som du legger i påstanden din.

Feil. Ikke merkbart bedre i alle fall. 1600x1200 er en noe sær oppløsning å teste i, og toms hardware tester kan du få billig av meg.

Og med mindre du er en, ditt sitat, fattig fyr du heller, driter du i gts og kjøper ultra istedet, sant?

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...