zuhr Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...atID=23&GrpID=6 hvordan er denne skjermen? noe negativt? Lenke til kommentar
sete Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg driver også å vurdere å kjøpe den, rimelig pris for en 19" skjerm. Men kvaliteten er vel en annen sak. Man skal ikke forvente all verden, men jeg tror den skjermen vil holde for meg Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 jau.. var det. børr vel holde for meg og.. Lenke til kommentar
axl Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 har oxo bestillt denne. har man ikke super skjerm fra før, tror jeg ikke denne vil skuffe får se om en dag eller 2 Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Vurderer også denne... Til min mor og mine to småsøstre. Det BURDE være bedre enn den sløve kjipe 14"-CRT'en de har nå..? Noen som har testa denne skjermen..? (Såklart. Jeg vet at man får det man betaler for, og sånt, men noen ganger er det VELDIG mye av pengene som går til å betale MERKET.) Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Jeg hadde en .28 19" skjerm et års tid, var faktisk så misfornøyd at jeg gikk tilbake til en litt dyrere 17", mye mer behagelig bilde. Men det er jo en billig skjerm, sikkert ok kjøp. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Jeg hadde en .28 19" skjerm et års tid, var faktisk så misfornøyd at jeg gikk tilbake til en litt dyrere 17", mye mer behagelig bilde. Når har jo P900 0,26 mm dot pitch, som stort sett alle andre 19" shadow mask-skjermer. Jeg vurderer også å prøve denne skjermen. Jeg har vært fornøyd med bildekvaliteten på de ADI-skjermene jeg har brukt - men det er riktignok lenge siden, så jeg vet ikke hvordan bildekvaliteten er nå for tiden. Designmessig er de ihvertfall dessverre blitt dårligere; noen av de gamle var riktig stilige. Men til 1400 kr er det jo ikke stort å tape på å prøve. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 En venn av meg har ADi LCD, og jeg må bare si at den skjermen er det verste jeg noen gang har vært borti. JEg har riktignok ikke erfaring med CRT skjermene til ADi (bortsett fra de 6-7 år gamle drittgreiene vi har på skolen) men den LCD skjermen er ikke verdt EN krone. Tenk deg konstant graut og blasse farger fra dag 1 og de verste knitrende lcdskjermhøytalerne du kan tenke deg, og du begynner å komme i nærheten av ADi. Vil ikke tro at det er så stor forskjell i kvalitet mellom LCD og crt.....lcd'ene deres suger iallefall Lenke til kommentar
DarkouZ Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 ellers har du jo den billige hyunday skjermen på psdata.no... bra den og ikke så veldig dårlig pris heller Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Har hyundai q910, veldig godt bilde på den.... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 har en ganske gammel adi 17". Egentlig ganske fornøyd med den 8) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Kjøp flat skjerm(CRT) gutter. Det er sååå mye bedre til alt og øyene slapper litt mer av. Mine gjør det iallafall Hansol til noen hundrelapper mer eller noe sånt http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=6&s=pl Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Vil ikke tro at det er så stor forskjell i kvalitet mellom LCD og crt.....lcd'ene deres suger iallefall Jeg har ikke sett noen ADI LCD-skjermer, så jeg skal ikke uttale meg om kvaliteten på dem. Men det er langt fra sikkert at CRT-skjermene deres er dårlige, selv om LCD-skjermene skulle være det. Bildekvaliteten på en LCD-skjerm er svært avhengig av panelet som velges, og i billige LCD-skjermer er det jo en selvfølge at det velges billige LCD-paneler med dårlige egenskaper. Man kunne si at det samme gjelder for CRT, at dyrere produkter bruker komponenter med bedre kvalitet, og derfor vil være bedre. Men i praksis har jeg oppdaget at det stiller seg litt annerledes med CRT-skjermer. Nå varierer det sikkert litt hva man legger vekt på, men for meg, som er mest opptatt av et skarpt bilde, særlig hva tekst angår, er skjermer med buet shadow mask-bilderør å foretrekke. Grunnen til at jeg ikke er så begeistret for dyre CRT-skjermer, er først og fremst at det stort sett ikke lages dyre shadow mask-skjermer lenger. De fleste dyre CRT-skjermer retter seg mot det grafiske markedet, og bruker derfor aperture grill-rør (Trinitron/Diamondtron). En annen ting å tenke på, er at en CRT-skjerm som kjøpes i dag, sannsynligvis ikke skal beholdes så lenge, og derfor er det ikke sikkert at det er så lurt å punge ut for mye. Det gjøres stadig fremskritt på LCD-fronten, så selv folk som liker å spille mye, vil nok fristes av LCD-skjermer om ikke altfor lenge. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Den Hansol-skjermen det ble linka til, greier bare 75Hz på 1600x1200. Svakt. Har selv HYUNDAI F910. Flatscreen. Greier 1600x1200 @ 85Hz. Lenke til kommentar
axl Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 sitter her med skjermen nå og er riktig så fornøyd :smile: ikke testa så mye med spill ennå dog. den 6 år gmle 17" kjøpte naboen for 500 *glis* Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 De fleste dyre CRT-skjermer retter seg mot det grafiske markedet, og bruker derfor aperture grill-rør (Trinitron/Diamondtron). Men disse dyre skjermene er uansett utrolig mye bedre også på tekst enn slike skjermer som denne ADi'en. Så denne utstilt i en datasjappe og mitt inntryk av bildet og ikonene på skrivebordet var at skjermen ikke klarte å skille fargenyanser og bildet var generelt veldig blurry. Det du har her er en 17" hvor man har strukket bilderøret til å bli 19" om du skjønner hva jeg mener En annen ting å tenke på, er at en CRT-skjerm som kjøpes i dag, sannsynligvis ikke skal beholdes så lenge, og derfor er det ikke sikkert at det er så lurt å punge ut for mye. Kjøper du en god CRT skjerm til 4000kr i dag så har du den om 4-5 år også da vil den være en god CRT skjerm. LCD teknikken derimot vil være drastisk forbedra bare om 2 år og det vi i da betrakter som en god skjerm med 25ms responstid, vel det er neppe spesielt imponerende da. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Greit nok til lek og lite bruk en slike skjerm, men sitter du i timesvis hver dag og skal ha en crt så ville jeg punget ut mer på en skikkelig skjerm type sony/eizo. Det er jo bildet du ser på hele tiden når du spiller/jobber med pc`en tenk på øya og hodet ditt folk bruker tusenhvis av kroner på annen hardware men når det kommer til skjerm da skal det spares hehe. hva med : istedenfor det aller siste i skjermkort, så kjøp det nest beste (1200kr spart) istedenfor den aller råeste cpuen hva med en til ca 2000mhz (2000 spart) osv. du vil uansett har bra glid i spill med dette utstyret, men selfølgelig 3dmark resultatet går nok litt ned. Hva så ? der har vi snart mellomlegget til en super skjerm Lenke til kommentar
Danny Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Greit nok til lek og lite bruk en slike skjerm, men sitter du i timesvis hver dag og skal ha en crt så ville jeg punget ut mer på en skikkelig skjerm type sony/eizo.Det er jo bildet du ser på hele tiden når du spiller/jobber med pc`en tenk på øya og hodet ditt folk bruker tusenhvis av kroner på annen hardware men når det kommer til skjerm da skal det spares hehe. hva med : istedenfor det aller siste i skjermkort, så kjøp det nest beste (1200kr spart) istedenfor den aller råeste cpuen hva med en til ca 2000mhz (2000 spart) osv. du vil uansett har bra glid i spill med dette utstyret, men selfølgelig 3dmark resultatet går nok litt ned. Hva så ? der har vi snart mellomlegget til en super skjerm ja så sant folk legger alt for lite penger i skjerm spes hvis sitter noen timer per dag,har hansol,nå angrer jeg ikke kjøpte en bedre,blir vel lcd om noen måneder venter til response er nede i 12 Lenke til kommentar
NuB Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Synes det er vanskelig å få svar på sånne ting i ett debattforum. Man må nesten se det med egne øyne. I slike tråder dukekr det opp folk som åpenbart har ekstreme krav til skjermer. Den jeg benytter nå er en to år gammel Fujitsu Siemens og kostet dengang litt mer enn 3000. Synes den er helt flott, den kunne riktignok vært 19" og ikke 17". Ikke vet jeg men i dag ville vel kanskje en tilsvarende skjerm kostet rundt 1500? Hva menes det da når folk klager sånn på kvaliteten, er det virkelig så stor og merkbar forskjell? Det jeg ønsker er en med mer eller mindre kvalitet som denne i 19" og helst opp mot 100Hz i 1024x768 eller eventuelt 1152x864 (ved høyere oppløsning enn dette ser jeg jo knapt hva som står, veldig bra for øynene du). De jeg da ønsker å høre med er "mellomsegmentet"- ikke de som har ekstre strengee krav til skjermer og ser ting som ikke andre ser (bokstavlig talt) og heller ikke de som ikke bryr seg bare de klarer å se hva skjermen prøver å formidle. Er skjermen dugelig? At prisen er såpass lav har en tosidig effekt på meg, får jo litt følelsen av at dette er noe humbug også. Får man f.eks en skjerm som er tilsvarende mye bedre ved å legge på 1000 kroner? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 De fleste dyre CRT-skjermer retter seg mot det grafiske markedet, og bruker derfor aperture grill-rør (Trinitron/Diamondtron). Men disse dyre skjermene er uansett utrolig mye bedre også på tekst enn slike skjermer som denne ADi'en. Så denne utstilt i en datasjappe og mitt inntryk av bildet og ikonene på skrivebordet var at skjermen ikke klarte å skille fargenyanser og bildet var generelt veldig blurry. Det du har her er en 17" hvor man har strukket bilderøret til å bli 19" om du skjønner hva jeg mener Jeg har ikke sett denne ADI-skjermen, så jeg kan ikke bestride din vurdering av den. Derimot har jeg kastet bort mye penger på å kjøpe Sonys og Eizos toppmodeller, som jeg har funnet utilstrekkelige, og klart mindre skarpe enn f.eks. en billig Samtron-skjerm. At fargegjengivelsen på billige skjermer ikke er så god som på de dyreste, er en annen sak - men for meg spiller det liten rolle, så lenge teksten er uskarp på de dyre skjermene. Det er klart at hva man vil legge mest vekt på, avhenger av hva man driver mest med på PC-en. Eldre Eizo-skjermer og tidligere Trinitron-skjermer, som ikke var helt flate, har jeg bedre erfaringer med. Ut fra mine erfaringer er det derfor naturlig å anta at man har gått på akkord med bildekvaliteten for å få helt flate CRT-skjermer. Følgelig mener jeg at de ikke er verd pengene. Kjøper du en god CRT skjerm til 4000kr i dag så har du den om 4-5 år også da vil den være en god CRT skjerm. LCD teknikken derimot vil være drastisk forbedra bare om 2 år og det vi i da betrakter som en god skjerm med 25ms responstid, vel det er neppe spesielt imponerende da. Poenget om at LCD-skjermer vil bli fort utdatert, er jeg enig i. Det er nettopp grunnen til at jeg er blitt litt skeptisk til å punge ut store beløp for en slik. Men jeg har tro på at LCD-skjermene vil bli så gode i løpet av få år at de vil ta over fullstendig for CRT-skjermer til alle bruksområder. Derfor mener jeg at en CRT-skjerm man kjøper i dag, sannsynligvis relativt raskt vil bli byttet ut med en LCD-skjerm, dersom man ønsker å skaffe seg det beste av skjermteknologi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå