Gå til innhold

PC som vil kjøre Crysis på max grafikk?


Anbefalte innlegg

35 FPS i Crysis = mer eller mindre glatt.

 

De som sier noe annet er vel "100FPS er bedre enn 90 FPS på min 60Hz LCD screen"-ungene.

Dette emnet er utdebattert i utallige tråder. La oss slippe en ny. For min del er dette uspillbart. Hva du måtte mene om det er meg faktisk klinkende likegyldig.

 

BTW, for ordens skyld vil jeg opplyse om at jeg ikke har LCD og så dagens lys i 1972.

;)

 

Selvfølgelig har du ikke LCD. Er jo bedre med en 25-kilos CRT.

herregud, skjerp deg. Var ikke akuratt dette vi skulle diskutere i denne tråden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
35 FPS i Crysis = mer eller mindre glatt.

 

De som sier noe annet er vel "100FPS er bedre enn 90 FPS på min 60Hz LCD screen"-ungene.

Dette emnet er utdebattert i utallige tråder. La oss slippe en ny. For min del er dette uspillbart. Hva du måtte mene om det er meg faktisk klinkende likegyldig.

 

BTW, for ordens skyld vil jeg opplyse om at jeg ikke har LCD og så dagens lys i 1972.

;)

Har du spillt Crysis med 35FPS (stabilt) og synes det er for dårlig, så greit, jeg skal ikke si noe på det.

Men å sammenligne det med mange andre spill er fullstendig feil. Noen spill flyter bra med "lav" FPS, andre ikke.

 

crysis er faktisk ett av de spillene som trenger cpukraft, så test av dette på en eller annen side. (selvfølgelig er det en stund siden, og jeg finner ikke siten)

Kan ikke si jeg merket noen forskjell på 3,75GHz og 2,4GHz på CPUen min ivhertfall.

 

Merket større forskjell med en liten 10-20MHz overklokk på skjermkortet.

Men det er nå hva jeg merket, og ikke noe jeg testet. Kan sikkert kjøre en liten test etterpå.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
35 FPS i Crysis = mer eller mindre glatt.

 

De som sier noe annet er vel "100FPS er bedre enn 90 FPS på min 60Hz LCD screen"-ungene.

Dette emnet er utdebattert i utallige tråder. La oss slippe en ny. For min del er dette uspillbart. Hva du måtte mene om det er meg faktisk klinkende likegyldig.

 

BTW, for ordens skyld vil jeg opplyse om at jeg ikke har LCD og så dagens lys i 1972.

;)

Har du spillt Crysis med 35FPS (stabilt) og synes det er for dårlig, så greit, jeg skal ikke si noe på det.

Men å sammenligne det med mange andre spill er fullstendig feil. Noen spill flyter bra med "lav" FPS, andre ikke.

 

crysis er faktisk ett av de spillene som trenger cpukraft, så test av dette på en eller annen side. (selvfølgelig er det en stund siden, og jeg finner ikke siten)

Kan ikke si jeg merket noen forskjell på 3,75GHz og 2,4GHz på CPUen min ivhertfall.

 

Merket større forskjell med en liten 10-20MHz overklokk på skjermkortet.

Men det er nå hva jeg merket, og ikke noe jeg testet. Kan sikkert kjøre en liten test etterpå.

 

dette var med SLI oppsett, merket selv forskjell på 3Ghz og 3.8Ghz når jeg hadde 88U SLI.

Lenke til kommentar
Jeg ville skiftet ram brikker, til noen som har over 1000 mhz(ddr3), ellers vil du kunne kjøre det veldig bra, på very high. Du trenger ikke mer en 2gig ram egentlig. Hovedkortet vet jeg ikke mye om, du bør kanskje sjekke hvor godt det sammarbeider med de ulike delene. Har en venn som har de andre delene, og han fikk over 11k i 3dmark 06. Noe som er veldig bra. Han kjører også crysis på very high uten lag, selv i combat.

 

gl hf med søket

Hvordan oppløsning kjørte han med?
Lenke til kommentar
35 FPS i Crysis = mer eller mindre glatt.

 

De som sier noe annet er vel "100FPS er bedre enn 90 FPS på min 60Hz LCD screen"-ungene.

Dette emnet er utdebattert i utallige tråder. La oss slippe en ny. For min del er dette uspillbart. Hva du måtte mene om det er meg faktisk klinkende likegyldig.

 

BTW, for ordens skyld vil jeg opplyse om at jeg ikke har LCD og så dagens lys i 1972.

;)

Har du spillt Crysis med 35FPS (stabilt) og synes det er for dårlig, så greit, jeg skal ikke si noe på det.

Men å sammenligne det med mange andre spill er fullstendig feil. Noen spill flyter bra med "lav" FPS, andre ikke.

 

crysis er faktisk ett av de spillene som trenger cpukraft, så test av dette på en eller annen side. (selvfølgelig er det en stund siden, og jeg finner ikke siten)

Kan ikke si jeg merket noen forskjell på 3,75GHz og 2,4GHz på CPUen min ivhertfall.

 

Merket større forskjell med en liten 10-20MHz overklokk på skjermkortet.

Men det er nå hva jeg merket, og ikke noe jeg testet. Kan sikkert kjøre en liten test etterpå.

 

dette var med SLI oppsett, merket selv forskjell på 3Ghz og 3.8Ghz når jeg hadde 88U SLI.

Fyrer man på med SLI, så tenker jeg nok at GPUen ikke er like begrenset nei.

Men så finnes det vel nesten ikke spill der et SLI oppsett med 88Ultra, IKKE blir litt CPU begrenset. ;)

Crysis kan vel ikke kalles for CPU begrenset av den grunn.

 

(egentlig er det vel vi som mangler noe skikkelig toppkort på skjermkortmarkedet, i motsetning til CPU-markedet)

Lenke til kommentar
Jeg ville skiftet ram brikker, til noen som har over 1000 mhz(ddr3), ellers vil du kunne kjøre det veldig bra, på very high. Du trenger ikke mer en 2gig ram egentlig. Hovedkortet vet jeg ikke mye om, du bør kanskje sjekke hvor godt det sammarbeider med de ulike delene. Har en venn som har de andre delene, og han fikk over 11k i 3dmark 06. Noe som er veldig bra. Han kjører også crysis på very high uten lag, selv i combat.

 

gl hf med søket

 

med 11k i 06 er det ikke MULIG å kjøre Crysis på Very high i det hele tatt. vedder 5kr på at det hakker i loadingen til og med. har hatt 88U i SLI, og selv dette klarte ikke Very High.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Men igjen kommer det ann på hvor mange FPS man har lyst på, og hvilken oppløsning man kjører på. Min 480P prosjektor og et 88GTX @Ultra klarer utmerket å dra Crysis med alt på Very High, til og med 2xAA. FPS ligger gjerne på en rundt 30-40. (jeg kan skru av/på 2xAA alt etter hvordan forholdene i spillet er)

Lenke til kommentar
ok :) bare tengte at hvis lesehastigheten var dårlig, så ville spillet kjøre dårlig...MY BAD

Litt avsporing: Kan hovedkortet jeg har valgt kjøre ddr3 ram? Eller er det bare ddr2?

 

Nei, hovedkortet du har i førsteposten kan bare kjøre DDR2..

 

skjerm: Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 Black, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1

Skjermkort: XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

hovedkort: XFX nForce 680i LT SLI, Socket-775, GbLAN, DDR2, SATAII, ATX, 2xPCI-Ex16

kabinett: NZXT ZERO, Aluminum kabinett, 8 vifter, 2xUSB (Uten Strømforsyning)

strømforsyning: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

cpu: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

harddisk: Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM

 

Som du ser ovenfor, så står det jo. Men skal du i det hele tatt ha DDR3-ram, må du nok bla opp noen flere lapper i lommeboka til faren din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...