Gå til innhold

PC som vil kjøre Crysis på max grafikk?


Anbefalte innlegg

Hei. Håper jeg har postet riktig. Det jeg lurer på om er hvor godt denne PC-en vil kjøre crysis på. Helst med en FPS på 30. Skriv ned hvordan oppløsning, ULTRA high-Very high-high-medium-low og AA.

 

skjerm: Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 Black, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1

Skjermkort: XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

hovedkort: XFX nForce 680i LT SLI, Socket-775, GbLAN, DDR2, SATAII, ATX, 2xPCI-Ex16

kabinett: NZXT ZERO, Aluminum kabinett, 8 vifter, 2xUSB (Uten Strømforsyning)

strømforsyning: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

cpu: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

harddisk: Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Endret av Unickars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Håper jeg har postet riktig. Det jeg lurer på om er hvor godt denne PC-en vil kjøre crysis på. Helst med en FPS på 30. Skriv ned hvordan oppløsning, ULTRA high-Very high-high-medium-low og AA.

 

skjerm: Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 Black, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1

Skjermkort: XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

hovedkort: XFX nForce 680i LT SLI, Socket-775, GbLAN, DDR2, SATAII, ATX, 2xPCI-Ex16

kabinett: NZXT ZERO, Aluminum kabinett, 8 vifter, 2xUSB (Uten Strømforsyning)

strømforsyning: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

 

Om du skal kjøre vista så ville jeg gått for 4 gig ram. Det fikk Crysis til å gå en del glattere hos meg..

Lenke til kommentar
Skal du klare Crysis på maks opplæsning og grafikk så må du nok til med et til 8800 Ultra kort som kjører i SLI.

Det er en av de få tingene som duger.

 

Tror nok ikke det finnes PC som kjører Crysis glatt med alt på maks. Men som Perpyro skriver, sli-løsning er nok det som kommer nærmest.

 

BTW, 30 fps er ikke mye å skryte av i et actionspill. Det vil ikke oppleves som at det går "glatt" da.

Lenke til kommentar
Med PCen i signaturen min kjører jeg Crysis i 1920x1200-oppløsning med alt på medium inkl. 2x FSAA. Og da så det utrolig nice ut :)

 

Ultra-high er ikke realistisk per dags dato. Vil nok ta 1-2 år før man kan kjøpe en PC som kan ha absolutt alt slått på.

 

Brasseb har så rett.. Pr dags dato klarer ikke en gang 3-veis SLI 8800ULTRA crysis på max med over 60fps. (når man definerer at et spill kan kjøres glatt er alt over 60fps godtatt under er ikke godtatt. I fps spill)

 

Test av 3-veis SLI i crysis

post-75656-1198586005_thumb.jpg

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Her er et oppsettet som vil dra mye bedere unna,og kansje billigere.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=56223

 

Planegge litt,få 8800gt til ultra ytelse er ikke vanskelig.

http://iax-tech.com/video/8800gt/8800gt02.htm

 

Satt opp for overklokking.

evga 680i rev A1 har fixet quad-fsb problemet.

Kjøre rund 3.4-3.6ghz minnet gjør lett 1200mzh 4GB dette er 24/7 klokk.

 

Det er sånn jeg ville gjort det i dag.

Det oppsette ditt vil yte sånn omtrent som oppsettet mitt.

Problemet er at det 1år og 3månder siden jeg byggde mitt.

 

Link fixet.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Her er et oppsettet som vil dra mye bedere unna,og kansje billigere.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=56223

 

Planegge litt,få 8800gt til ultra ytelse er ikke vanskelig.

http://iax-tech.com/video/8800gt/8800gt02.htm

 

Satt opp for overklokking.

evga 680i rev A1 har fixet quad-fsb problemet.

Kjøre rund 3.4-3.6ghz minnet gjør lett 1200 dette er 24/7 klokk.

 

Det er sånn jeg ville gjort det i dag.

Det oppsette ditt vil yte sånn omtrent som oppsettet mitt.

Problemet er at det 1år og 3månder siden jeg byggde mitt.

 

 

Dette er jo selvfølgelig noe man kan gjør hvis man er villig til å bruke tid og har kunskaper til det.

Dette er ikke noe jeg vil anbefale til noen hvis dette er andre gangen de setter sammen en PC. Eller aldri har feil søkt eller slikt i en maskin da ting har lett for å gå galt hvis man ikke vet hva en holder på med.

Det er også slik at man burde bytte ut stock kjøler da man bynner å volt klokke kort.

Hvis man ikke har holdt i en lodde-bolt før så burde man ABSOLUTT IKKE PRØVE DETTE!

 

Det er også bortkastet med quad-cpu for spilling i dag. Ingen spill utnytter alle kjernene.. Slik at en høyere klokket dual core er et mye bedre valg.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar
Brasseb har så rett.. Pr dags dato klarer ikke en gang 3-veis SLI 8800ULTRA crysis på max med over 60fps. (når man definerer at et spill kan kjøres glatt er alt over 60fps godtatt under er ikke godtatt)

Du mener vel at en FPS spill bør ha minst 60 fps. Hvis man spiller Heroes 5 f eks så er ikke det nødevendig med 60 fps, da holder 30 fps fint.

Endret av oblivion_-__
Lenke til kommentar
Brasseb har så rett.. Pr dags dato klarer ikke en gang 3-veis SLI 8800ULTRA crysis på max med over 60fps. (når man definerer at et spill kan kjøres glatt er alt over 60fps godtatt under er ikke godtatt)

Du mener vel at en FPS spill bør ha minst 60 fps. Hvis man spiller Heroes 5 f eks så er ikke det nødevendig med 60 fps, da holder 30 fps fint.

 

Ja. Takk for rettelsen:)

Lenke til kommentar
Oi, det der var deprimerende lesning samtidig som det viser nytten av trippel SLI.

Nå er vel crysis sine SLI drivere kjent for å være ganske så deprimerende lesing.

Ellers ska ldet sies at 1920x1200 og 4xAA er rimelig bortkastet i Crysis.

Det krever så uhyre mye mer, og forskjellen er ikke den helt store i en slik oppløsning. Ivhertfall ikke i DX10 modus som blurrer bildet litt.

 

Ellers ville jeg nok valgt Quad-core av den grunn at CPU så å si ikke har noe å si i dette spillet. (mer fremtidsrettet og bedre rent generelt)

Merker mer forskjell på 10MHz økning av kjernefrekvensen på skjermkortet, enn på en økning fra 2,4GHz på CPU til 3,8GHz....

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kommer det spill som utnytter alle 4 kjerner. Men når de kommer så vil ikke en q6600 holde. For da bynner nok QX6700 å være allmans eie (satt litt på spissen)

 

De spillene som alt gjør det er da ikke akkurat det mest krav store spillene pr dags dato..

 

Hvis en person som ikke kan lodde skal bynne med det på et 8800gt kort er jeg nok redd før at den personen kommer til å gjøre mange feil.

Blant annet at han bruker bly-fritt lodde tinn som kun smelter ved høyere temp enn bly holdig tinn gjør. Da er det fort gjort å ta knekken på komponenter på kortet.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar
Hei. Håper jeg har postet riktig. Det jeg lurer på om er hvor godt denne PC-en vil kjøre crysis på. Helst med en FPS på 30. Skriv ned hvordan oppløsning, ULTRA high-Very high-high-medium-low og AA.

 

skjerm: Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 Black, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1

Skjermkort: XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

hovedkort: XFX nForce 680i LT SLI, Socket-775, GbLAN, DDR2, SATAII, ATX, 2xPCI-Ex16

kabinett: NZXT ZERO, Aluminum kabinett, 8 vifter, 2xUSB (Uten Strømforsyning)

strømforsyning: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

 

Om du skal kjøre vista så ville jeg gått for 4 gig ram. Det fikk Crysis til å gå en del glattere hos meg..

 

om du skal ha 4Gb ram må du har 64bit operativsystem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...