Gå til innhold

Trenger tips til nytt hovedkort. AM2+

navbeacon

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle oppgradere maskinen min litt etter jul, og skal ha en Phenom så fort AMD får ryddet opp i feilene sine. Så jeg har tenkt til å gå til innkjøp av en Athlon x2 6400+ BE i mens, men trenger litt hjelp til å finne hovedkort. Det bør være stabilt, og helst ha en passiv kjøling. Jeg har sett litt på dette kortet:

https://prisguiden.no/product.php?productId=84228

Er det noe å satse på? Eller bør jeg gå for noe i litt høyere prisklasse? Har nemlig bare rundt 3000 kroner å rutte med, og det skal holde til minne, hovedkort og prosessor.

Har nå:

Corsair HX 620W

Asus A8N-SLI Premium

AMD Opteron x2 165 @ 2.6 GHz

GeForce 8800GT

2x 512MB Kingston DDR

Endret av navbeacon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte pengene på en annen måte på min overgang til AM2+, se her. Tok et "toppkort", tok det pga. kjølerene til to av rambrikkene, når eg tok en "midlertidig" prosessor i vente på at "tilkjørina" av Phenom kommer i mål valgte eg en til under 1.000,- Den yter sikkert mer enn min Opteron 175 gjorde når begge er uklokka.

790FX hovedkortet har 6 interne SATA kontakter på to controllere, en med to (DVD R og systemdisk) og en med 4 til ulike raid i mine planer, nå er det DVD-en og en disk som er tilkobla.

Blei vogna mer åpen nå?

Endret av HAG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...