Gå til innhold

Finner ikke audio device

Anbefalte innlegg

Har nettop installert windows XP mediacenter edition på PCen min. Jeg skal spille av en DVD med mediacenter, men får beskjed om at "no audio device has been detected".

Jeg sjekker "sounds and audio devices" i kontrollpanelet men får beskjeden "No audio device".

screeny-1.jpg

Jeg har installert driveren som kom med laptopen flere ganger, men problemet forsvinner ikke. Finnes det en grei, enkel løsning på dette? :)

Takker på forhånd

EDIT: tar imot alle forslag; lette og selvsagte eller ikke =)

Endret av dahwan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde et liknende problem for noen uker siden. Jeg måtte installere en "grunndriver" før selve lyddriveren begynte å fungere.

For å finne ut om du har lagt inn alle driverne bare sjekk om det er igjen noen spørsmålstegn i device manager. Grunndriveren jeg trengte ligger blant de øverste på lista. Går du inn på properties for manglende driver, og details, finner du et nummer som starter med PCI osv. Google den, og så finner du nok en driver for det nummeret som mangler på lista...

Lenke til kommentar
Det eneste jeg finner er i "Other devices", hvor jeg finner "PCI device" med et gult utropstegn forran =/

Ja,det er noe sånt jeg mener. Gult utropstegn betyr at den ikke fungerer helt. Gå inn på properties på den og se etter noe som begynner med "PCI\VEN...". Dette nummeret er avgjørende for å finne nøyaktig riktig driver for den devicen. Kanskje den vil løse problemet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...