Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

6999090098754

Anbefalte innlegg

Flere gode poeng fra både Abiden og Stinkey, jeg er ikke enig med deg stinkey i alle punkter, men respekterer din mening.

Dog så virker det som de fleste som kommenterer ikke har vært inne i det jeg mener hardcore delen av WoW der du skal down boss first på server/eu/world. De som har vært gjennom hardcore helvete tror jeg har bedre innsikt i hva jeg mener med å være fanget. Dette er poenget ved at jeg synes synd på folk, det er ikke morro være avhengige av et spill. Om folk klarer spille i moderasjon så go on, jeg klarer det ikke. Da er det kun Fifa og slike spill på xbox som gjelder med venner.

tut tut.

Enkel konklusjon for å få slutt på den eviglange diskusjon kan da være:

At den type spilling ikke var noe for deg, og at du oppfordrer alle som er på samme linje angående spilling bør vurdere å gjøre noe annet. Og ellers leve som man vil?

Jo greit at man vil leve som man vil. Det var morsomt nok å spille WoW og downe fete bosser der og da. Problemene ser man ikke før siden i livet, ingen mennesker trives alene i ensomhet. Jeg har notert meg at det har dukket opp tråder i sammenheng med nyttårsaften der folk sitter alene. Dette er typiske dager hvor personene som har innesluttet seg med WoW får merke det de har drevet med.

Ingen trives med være alene på nyttårsaften jo mindre det er noe galt med de.

Så ja jeg vil anbefale alle som spiller WoW relativt mye og da på hardcore nivå kutte ned med dette ASAP. Det vil gå utover deres sosiale omgang før eller siden, da kommer baksiden av medaljen. Jeg konkluderer med at denne type spilling ikke er for noen. Man skal omgås med venner, det er rett og slett ikke bra inneslutte seg helt med WoW eller andre spill. Dette har ingenting med å leve som man vil, men heller leve for det som er bra for mennesketheten. Det er ikke bra ikke ha venner du kan omgås med, slikt som fort skjer ved at man spiller altfor mye.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med spillavhengighet (akkurat som alle andre ting man kan være avhengig av) er at man tenker: "bare litt til", "skal bare ditt", "må bare datt". Og plutselig kommer man til et punkt hvor man merker at alle disse små avgjørelsene har fått store konsekvenser. Mange står kanskje helt uten sosialt nettverk utenom det som er knyttet til spilling. Og siden man som menneske er praktisk talt avhengig av sosialt samvær, er det lett å falle tilbake på spillingen og de man kjenner derifra.

Å opparbeide seg et helt nytt sosialt nettverk er vanskelig, tidkrevende og krever bra med stå-på-vilje. Men det er aldri for sent ;)

Hilsen en som har spilt bf2 på et greit nivå og veit hva slik gaming innebærer.

Lenke til kommentar
Problemet med spillavhengighet (akkurat som alle andre ting man kan være avhengig av) er at man tenker: "bare litt til", "skal bare ditt", "må bare datt". Og plutselig kommer man til et punkt hvor man merker at alle disse små avgjørelsene har fått store konsekvenser. Mange står kanskje helt uten sosialt nettverk utenom det som er knyttet til spilling. Og siden man som menneske er praktisk talt avhengig av sosialt samvær, er det lett å falle tilbake på spillingen og de man kjenner derifra.

Å opparbeide seg et helt nytt sosialt nettverk er vanskelig, tidkrevende og krever bra med stå-på-vilje. Men det er aldri for sent ;)

Hilsen en som har spilt bf2 på et greit nivå og veit hva slik gaming innebærer.

Helt klart enig i det du skriver.

Kan jo også erkjenne at det er tidkrevende og jævlig bytte nett, men det kommer seg.

Heldigvis har jeg ikke begynt studere enda, når det skjer vil i alle fall dette være et sted det vil være bra enkelt å bygge nettverk. For mange av de som har drevet med WoW har de ikke begynt studere, men det betyr heller ikke at dere skal vente med å endre livene deres ;)

Lenke til kommentar
Jo greit at man vil leve som man vil. Det var morsomt nok å spille WoW og downe fete bosser der og da. Problemene ser man ikke før siden i livet, ingen mennesker trives alene i ensomhet. Jeg har notert meg at det har dukket opp tråder i sammenheng med nyttårsaften der folk sitter alene. Dette er typiske dager hvor personene som har innesluttet seg med WoW får merke det de har drevet med.

Ingen trives med være alene på nyttårsaften jo mindre det er noe galt med de.

Så ja jeg vil anbefale alle som spiller WoW relativt mye og da på hardcore nivå kutte ned med dette ASAP. Det vil gå utover deres sosiale omgang før eller siden, da kommer baksiden av medaljen. Jeg konkluderer med at denne type spilling ikke er for noen. Man skal omgås med venner, det er rett og slett ikke bra inneslutte seg helt med WoW eller andre spill. Dette har ingenting med å leve som man vil, men heller leve for det som er bra for mennesketheten. Det er ikke bra ikke ha venner du kan omgås med, slikt som fort skjer ved at man spiller altfor mye.

Vel. Nå begynner du å gi fasiter på hvordan folk skal leve. Og da blir det for usaklig for min del. Og jeg hadde en lenger periode av livet hvor jeg prøvde å være som fetterne mine (som er 2 og 4 år eldre enn meg) Det resulterte i at hver gang jeg trodde jeg var på deres nivå så hadde de vokst enda mer. Det resulterte i mye unødvendig slit fra min side.

Etter at jeg bestemte meg for å slutte å prøve å være som dem har livet mitt blitt rikere. Jeg har også hatt down sides, men jeg er fornøyd med livet mitt. Og mine beste venner er 2-3 år eldre enn meg. Faktisk så var jeg på nyttårs fest med bare folk som er 2-3 år eldre enn meg. (var 20 stykk) Og jeg er 17 for the record så her nede har det en del å si med et par år :tease:

Jeg lever nå etter mine egne regler. Her er noen:

"Du kan si hva du vil om meg, det inntrykket jeg gir deg er 100% meg og liker du det ikke så kan du holde kjeft eller gå et annet sted"

"Gjør som du vil så lenge det ikke skader noen andre på noen måte"

Og hvis jeg har tenkt til f.eks å rydde rommet mitt og mamma ber meg om det 5 minutter før jeg skal det så gjør jeg det ikke av prinsipp. Fordi når noen har bedt meg om å gjøre noe så gjør jeg det når det passer meg, passer ikke det for de andre så kan de gjøre det selv. Men vær så snill og ikke si åssen andre skal leve. Da setter du deg litt for høyt "konge"

Lenke til kommentar

Mennesker er sosiale dyr, ergo skal de leve sosialt for å trives best. Mennesker trenger 8-9 timer søvn om natta for å fungere optimalt. Mennesker må spise en viss sammensetning av næringsstoffer for å fungere godt. Osv. osv. Er ikke noen som bestemmer noe her, man konstaterer kun fakta. Det første punktet er det du tydeligvis reagerte på, men jeg regner med at du forstår de andre 2? Jeg tok dem med for å vise hvilken sammenheng sosialt liv har til menneskelig natur.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Spørsmål, hvor startet du med tanke på aksjeinvestering?

Har litt lyst til å begynne med noe sånt selv men vet ikke helt hvor jeg skal starte.

Og til historien din. Bra for deg at du har funnet ut hva du vil med livet, men syns det blir litt feil å rakke ned på "nerd" interesser. Greit nok, hvis man blir så hektet som du ble er det nok på tide å gi seg.

Jeg spiller når jeg har tid. Både wow og div annet. Likevell har jeg et godt sosialt liv med venner og dame. Kan ikke klage :)

Lenke til kommentar

Til mer man har å drive med på fritida, til lettere blir det å prate med andre folk nettopp fordi man får MER å prate om. Så visst du er avholds kan du melde deg på karate, ta dansetimer, drive med fotball og massa anna som du kommer over på forskjellige oppslagstavler rundt om for å treffe flere folk. Ikke bare gå rett forbi men ta deg tid til å les om det er noe du har eller kan få interesse for som du kan bli med på.

Visst du ikke har noe imot kong alkohol er fylla den enkleste plassen å møte folk selvsagt. Gå på kiwi for å finne nye folk å prate med blir det ikke alltid like mye suksess av. Det har jeg selv merka. Virker som folk flest er i en helt annen modus, når dem er å handler, men visst du er flink til å sosialisere å prate går jo selvsagt det også an ;)

En ting til, folk som sosialiserer ofte er mye flinkere til å lese kroppspråk, en èn som har sitti framfor data-skjermen i 3 år fra morgen til kveld og ikke prata med en fjert. Det er noe å huske på når du skal ut i verden å prate med folk. Slapp av i alle musklene, ikke vær anspent, og ikke ha for høye forventninger når du skal prate med noen.

Endret av Flexo
Lenke til kommentar
Spørsmål, hvor startet du med tanke på aksjeinvestering?

Har litt lyst til å begynne med noe sånt selv men vet ikke helt hvor jeg skal starte.

Og til historien din. Bra for deg at du har funnet ut hva du vil med livet, men syns det blir litt feil å rakke ned på "nerd" interesser. Greit nok, hvis man blir så hektet som du ble er det nok på tide å gi seg.

Jeg spiller når jeg har tid. Både wow og div annet. Likevell har jeg et godt sosialt liv med venner og dame. Kan ikke klage :)

Hvor jeg startet;

Begynte lese, lese forbannet mye. Finnes mange gode aksjebøker ute på markedet.

Jeg tok også kontakt med bekjente som jeg visste hadde litt peiling så jeg kunne tråkke oppover til neste trappe trinn, dette gjør jeg hverdag.

Alle kan investere, ingen unnskyldninger bare du har litt egenkapital noe de fleste har i mer eller mindre grad.

-

Flexo: Du er inne på noe som treffer meg vannvittig bra når jeg leser det du skriver.

Jeg var ikke særskilt mye ute i den tiden jeg spilte WoW, nå derimot går jeg ut mye. (Nei jeg drikker meg ikke ofte full på byen/vors)

Man behøver ikke drikke seg full, man kan kose seg. Du kan fint melde deg på dans, kampsport, andre idretter selv om du av og til er ute på byen. Jeg funderer begynne trene MMA, men dette er en annen historie.

Det er faktisk utrolig hvor mye lettere jeg nå har får å lese kroppspråket på andre mennesker, da spesiellt jenter når du etterhvert blir sosialisert. Å kommunisere, vel det er greit.

Når man prater med kompiser og slikt prater man ofte om dagsaktuelle ting, dette får man foret inn når man følger med på aksjer og økonomi.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Da har ikke jeg lest alle sidene, men vil påbelyse en ting om WoW.

Ja, mange blir avhengig av dette spillet, ta meg som eksempel, flytta til nytt sted kjente ingen og det var ferie, den ferien var det jobb og WoW som gjaldt, spilte konstant i tre uker...

Høsten kom og skolen begynte, jeg bestemte meg for at jeg ville få meg noen venner her, det gikk greit og fikk meg noen veldig gode venner i klassen og holdt meg mest til de.

Nå halvannet år etter at jeg flytter hit spiller jeg enda WoW, har vel rundt 50 dager spilt på 1,5 år, men jeg kan avslutte spillet når jeg vil og prioriterer det etter alt annet, har heller ikke raid og slikt av den simple grunn at WoW er noe jeg driver med når jeg ikke har noe å gjøre, raider man eller binder seg til spilling flere dager i uken så har man lett for å måtte dumpe avtaler med gode venner og da er du på vei inn i en ond sirkel.

Så jeg vil også dedikere en liten takk til en gruppe mennesker på dette forumet som står bak WoW-guilden Drøm der konseptet er at du spiller for å ha det gøy, ingen avtaler som er veldig bindende, avtaler du to timer spilling dukker du gjerne opp, men dukker noe viktig opp gjør det ikke noe...

Kommer sikkert til å oppdatere denne etter jeg har spist da jeg føler jeg har glemt noe...

Edit: Visste det var noe jeg hadde glemt...

Nemlig det faktum at jeg tror at for å være lykkelig her i livet skal man fylle tiden sin med det man liker å gjøre, uansett hva dette er. Hvor bra andre vil mene dette er så drit langt i det, er du lykkelig og det egentlig ikke går ut over andre som f.eks. Et ran kan så lev ditt eget liv! Men en ting er verdt å merke seg som trådstarter så visst har gjort, finner du ut at det er noe du vil endre i livet ditt så ikke nøl!

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål. Jeg og en vennegjeng spilte mye wow før og hadde det moro på lan satt på ventrilo osv. Nå har så og si alle sluttet med dette og vi er like mye sammen nå som det vi var før, bare at vi gjør andre ting enn wow. Det som er så synd er at det er et par stykker av vennene mine som har fortsatt med denne wow gaminga og derfor har falt helt ut av "gjengen". Vi inviterer de ofte med på fest/vors, filmkveld, og slike ting. Men de blir aldri med, det har til slutt blitt slik at vi ikke gidder og ta kontakten med dem siden vi vet de bare vil sitte og spille wow. Dette er synd, og kom til å tenkte på dette da jeg leste denne tråden. Har noen noe tips om hvordan få disse kameratene ut av wow verdenen og inn i den ekte? Vi er rundt 17-18 år btw :)

Lenke til kommentar

Første du kan er å prøve å få de til kanskje å steppe ned litt, spørre om de ikke savner å være med kompiser, ta seg en øl/cider/whisky/det han liker.

Raider de eller har de tider der du vet at de ikke har faste ting å gjøre?

Edit: Btw, hva er det de liker best med spillet?

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Jeg kan jo prøve og få dem til å trappe ned, men er ikke så lett. Og ja de raider ca vær dag og det er ganske hardcore etter det jeg har hørt. De savner nok ikke fest og alkohol så mye siden de aldri har vært med på noen. De gangene vi inviterer dem sier de at de skal prøve og komme osv. Men de dukker aldri opp.

Jeg vet ikke hva de liker best med spillet jeg, har ikke spurt dem om det. Men det skal jeg gjøre i dag, takk for tips :)

Lenke til kommentar

Trapp opp på døra... Si at du vil og ta en prat med vedkommende.

Snakk om løst og fast spør litt om hvordan det går og kanskje still noen spørsmål om hvorfor han aldri dukker opp og at det ville vært koselig hvis han faktisk dukker opp.

Det å bare si at kompisgjengen savner deg (på din måte) vil jeg tippe at gjør et inntrykk på vedkommende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...