Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

6999090098754


Anbefalte innlegg

Men jeg har ett spørsmål:

 

-Hva om "all-in-investeringen" din hadde gått skeis? Hadde det hindret deg i å forandre deg? Synes du tilværelsen din er bedre på grunn av at du har mer penger? Har mengden penger du tjener innvirkning på selvtillitten din?

 

Dette var riktignok ikke kun ett spørsmål, men det går ut på det samme: Jeg mener du kunne utelatt pengespørsmålet i denne tråden. Jeg vil faktisk si at størrelsen på inntekt er irrelevant i denne sammenhengen (så lenge vi snakker om forandring av levesett, oppbygging av selvtilltt, heving av sosial status, hva nå enn måtte få deg til å føle du har et bedre liv) Det er ikke nødvendig å ha flaks med aksjer for å bli "konge". Jeg synes du legger unaturlig vekt på dette.

Hei,

 

Altså penger har alltid noe å si, skal du forandre deg så må du også bruker penger. Jeg føler også at penger er tabubelagt tema i Norge, og føler at det er et tema man fint kan snakke om i Norge i alle fall da de fleste har det greit økonomisk. At jeg har hatt flyt og truffet bra med mitt aksjevalg kommer gjennom mye arbeid med akuratt dette. Det var ikke en avgjørelse jeg tok over natten.

 

Jeg har ikke fått ut noen penger av gevinsten i cash, jeg har nedbetalt giring med utbytter det er det eneste jeg har fått cash hvilket er ca. 50.000,- Aksjeinvesteringen har liten eller ingen innvirkning på min sosiale omgang eller andre deler av mine forandringer. Det er et hobby bytte fra WoW til finansielle investeringer jeg har gjort i tillegg til mye annet. Ingen innvirkning på noen av de andre endringene i mitt liv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok

 

Da tar jeg pengedelen mer som skryt enn motivator. Noe som er helt greit, unødvendig, men greit. Det er jo tross alt noe å skryte av. Ellers er tråden en god motivator for folk i liknende situasjon.

 

Men ikke rop for mye på janteloven. Folk har ikke generelt noe imot mennesker som har suksess. Det er hvis det oppfattes som arroganse at folk reagerer.

 

Uansett: gladtråder er alltid bra. Hvorvidt wow har en plass i et meningsfylt liv fylt med høy sosial status og pur lykke, skal jeg ikke ta stilling til

Endret av elefant med bukser
Lenke til kommentar

Jeg vil fortelle om en ting jeg gjorde med livet mitt, som forandret meg helt.

 

I en alder av 14-15år var jeg sett på en som bare satt hjemme foran pcen (aka Nerd). Jeg drev på med dette hele tiden, og han kun med de andre ''nerdene'' på skolen/fritiden. Dette førte jo til at jeg endte opp som en som ingen vil invitere noe plasser, fordi jeg er kjedelig.

I en alder av 14-15år går man i 8. eller 9. klasse, altså ungdomskolen. Jeg har alltid hatt lyst på ei jente, men aldri møtt ei som syns jeg er verdt noe. I slutten av tiende bestemte jeg meg; helt ny skole etc. DA skal jeg forandre inntrykket helt.

Dette funket alldeles ikke, jeg var fortsatt den samme nerden som før, jeg satt bare hjemme og ingen inviterte meg ut. Helt til siste halvår av VG1. Da bestemte jeg meg, FAEN; skjerp deg for faan. Jeg kuttet helt interessene mine, og ble kjent med noen populære folk i klassen, sakte men sikkert bygde jeg opp et godt forhold til dem. Og ble etterhvert litt mer ettertraktet en før. Jeg var da ikke lenger sett på som en Nerd, som bare går hjemme å suller. Altså 4 stykker av disse folka fra klassen min, viste seg å være skikkelige karer som var verdt noe. De er selv den dag i dag mine bestevenner. Sakte men sikkert ble jeg mer og mer intodusert til fest-livet og jenter. Han ene av kompisene mine hadde en jente, dette var jo forsåvidt greit, men de andre 3 var single og alltid på jakt etter ei søt lita jente.

Dette syns jeg var veldig greit, da jeg fikk være med på fester med masse jenter og folk.

Den dag i dag, 18 år gammel, har jeg fått meg en nydelig kjæreste, enorm venneflokk og et godt liv sosialt sett. Jeg er veldig fornøyd.

 

Men hva gjorde jeg egentlig fra å gå fra en taper til en godt likt person? Jo, jeg bestemte meg for det første; skaffe meg nye klær (så jeg gikk til en ''hipp'' butikk, og skaffet meg kule, nøytrale klær som ser bra ut), jeg begynte å trene kraftig (noe som resulterte til en pen kropp etter kun et halvt år. Chicks digg that), jeg tok meg sammen mentalt og ble med når folk spurte om jeg ville bli med på noe, jeg klipte håret mitt og stylet det med hårvoks, jeg begynte å bruke parfyme + at jeg tok litt sol til tider.

 

Å gå fra tapern i klassen til en som er ''kul'' og godt likt er veldig godt gjort syns jeg. Og jeg er veldig glad for at jeg gjorde noe med problemet såpass tidlig, slik at jeg kunne oppleve det jeg har opplevd i dag.

 

Så hvis du er en litt einstøing som gjerne vil fikse opp livet sitt, start med det jeg gjorde, og finn ut av det hele (;

Husk, det ligger i hodet ditt.

 

Peace.

Lenke til kommentar

Penger har mye å si. Damer digger det. Det er en del av "the full package". Uansett så klarer de fleste seg uten 100 tusener til rådighet. Det å kle seg stilfult koster ikke nødvendigvis så sinsykt heller. Jeg synes trådstarter legger alt for mye vekt på dette. Blir på en måte en breife tråd, uten noe konkret. Aksjemegling er ikke for majoriteten. De fleste har ikke en kaptial på 100,000.

Lenke til kommentar
Penger har mye å si. Damer digger det. Det er en del av "the full package". Uansett så klarer de fleste seg uten 100 tusener til rådighet. Det å kle seg stilfult koster ikke nødvendigvis så sinsykt heller. Jeg synes trådstarter legger alt for mye vekt på dette. Blir på en måte en breife tråd, uten noe konkret. Aksjemegling er ikke for majoriteten. De fleste har ikke en kaptial på 100,000.

 

hvorvidt damer bryr seg om du har penger er irrelevant i denne sammenheng (jamfør mitt forrige innlegg noen scrollehakk oppover)

Lenke til kommentar

Ja. Da her jeg lest igjennom alle postene i tråden (det ble ganske sent...), og jeg klarer ikke å forstå hvorfor "WoW-folka" må kverulere på så mye av det Cape sier.

 

Det Cape har skrevet synes jeg var veldig inspirerende. Min "filosofi" er ganske lik - selv om jeg ikke bor på vestkanten. Jeg mener at lykke i livet er å få respekt - altså skaffe gode venner (nettverk), god jobb, nok penger, rykte, selvtillit, osv.

 

Jeg vet at man får en type respekt av å være god i et nettspill, men tenk litt over det; hva oppnår man, og hva skal man med det (videre i livet)?

 

For å være helt ærlig, så sitter/satt jeg generelt mye foran pc-skjermen (battlefied 2 for det meste, eller surfe på nettet). Jeg var ikke særlig aktiv i det "fysisk sosiale" livet i en periode. Jeg trengte ikke mer en PCen min, tenkte jeg. Men jeg har ganske nylig oppdaget at det finnes bedre ting i livet enn å sitte foran en skjerm hele dagen. (jeg gidder ikke å gå inn i det nå...)

 

Det gjelder å ta seg litt i nakken, som Cape sa. Jeg har begynt å ta meg på nakken ;)

 

Og Cape: Du burde skrive ei bok eller noe :thumbup:

Lenke til kommentar

Okey. Nå ble jeg litt irritert her.

 

Dere har dessverre misforstått mitt budskap mer enn mulig.

 

Karlsn:

Jeg mente aldri at cape ikke skulle få ha det bra, faktisk har jeg statert dette i en av postene mine at hvis hans livsstil gir han livsglede så er det vel og bra.

 

Det er to ting fra cape's side som jeg stusser over.

1: Du gir inntrykk for at du mener at gaming livet er forbeholdt tapere. Dvs at hvis du faktisk gamer så er du automatisk en taper.

2: Du gir også inntrykk, i mine øyne, at du mener at din livsstil er fasiten. Jeg har bare svart med at det er ikke ett liv jeg har interesse av å leve.

 

Som sagt så har jeg ikke noe imot at du har det bra og koser deg med børs, det må du gjøre så mye du vil for min del, men jeg liker fortsatt ikke hvordan du "ser ned på meg og min vennegjeng".

 

Når du sa "Jeg ser ikke ned på dem, jeg synes synd på dem.", så følte jeg meg ganske truffet rett og slett og slik som jeg tolker dette så ser du ned på dem.

 

Jeg lever ett blandet liv. Jeg gamer når jeg ikke har noe annet å gjøre, men det hindrer ikke meg i å dra ut med venner, være sosial, trene osv. Jeg føler ihvertfall selv at jeg lever ett liv jeg har lyst til å leve. Rett og slett så ville det å være populær ødelagt livsgleden min.

Lenke til kommentar
Okey. Nå ble jeg litt irritert her.

 

Dere har dessverre misforstått mitt budskap mer enn mulig.

 

Karlsn:

Jeg mente aldri at cape ikke skulle få ha det bra, faktisk har jeg statert dette i en av postene mine at hvis hans livsstil gir han livsglede så er det vel og bra.

 

Det er to ting fra cape's side som jeg stusser over.

1: Du gir inntrykk for at du mener at gaming livet er forbeholdt tapere. Dvs at hvis du faktisk gamer så er du automatisk en taper.

2: Du gir også inntrykk, i mine øyne, at du mener at din livsstil er fasiten. Jeg har bare svart med at det er ikke ett liv jeg har interesse av å leve.

 

Som sagt så har jeg ikke noe imot at du har det bra og koser deg med børs, det må du gjøre så mye du vil for min del, men jeg liker fortsatt ikke hvordan du "ser ned på meg og min vennegjeng".

 

Når du sa "Jeg ser ikke ned på dem, jeg synes synd på dem.", så følte jeg meg ganske truffet rett og slett og slik som jeg tolker dette så ser du ned på dem.

 

Jeg lever ett blandet liv. Jeg gamer når jeg ikke har noe annet å gjøre, men det hindrer ikke meg i å dra ut med venner, være sosial, trene osv. Jeg føler ihvertfall selv at jeg lever ett liv jeg har lyst til å leve. Rett og slett så ville det å være populær ødelagt livsgleden min.

 

 

Jeg synes heller at du har misforstått Capes budskap. Han sier ikke at gaming er for tapere. Alt han sier er at han lever bedre nå etter å ha sluttet med ekstrem gaming og forandre livsstil, slik jeg oppfatter det. Jeg har spillt mye, men jeg føler ikke at han "ser ned på meg og min vennegjeng".

 

"Jeg ser ikke ned på dem, jeg synes synd på dem."

Han synes vel synd på dem siden de ikke vil leve et annet liv.

Til sammenligning:

Jeg liker ikke fisk, men jeg har aldri smakt det. Jeg spiser bare fastfood, og trives med det. Men en dag smaker jeg på fisk, og oppdager at det faktisk er veldig godt - faktisk bedre enn fastfood.

 

Det er i allefall slik jeg tolker budskaper hans, kort fortalt.

Lenke til kommentar
Må si meg enig i noe av det Kiwi sier. Det virker som om man må bli en helt annen for å bli populær. Ta sol, kjøpe nye klær etc etc. Jeg tror det viktigste er å satse på det sosiale.

 

Ja enkelte steder må du i alle fall kunne se nogenlunde skikkelig ut. Trenger nødvendigvis hverken ta sol eller gå i full Prada uniform.

 

Det er to ting fra cape's side som jeg stusser over.

1: Du gir inntrykk for at du mener at gaming livet er forbeholdt tapere. Dvs at hvis du faktisk gamer så er du automatisk en taper.

 

Jøss, ja du har vel egentlig tapt om du spiller 25/7, inntill du kommer deg ut av det. Jeg har sagt det tidligere at jeg synes synd på dem, men ikke ned på dem som tapere. Hvor vanskelig skal det være fatte det? Jeg har ingenting mot dem, jeg vet bedre enn de fleste hvordan de har det inkludert DEG. Jeg var der i et par år, det vakke verdt det.

 

2: Du gir også inntrykk, i mine øyne, at du mener at din livsstil er fasiten. Jeg har bare svart med at det er ikke ett liv jeg har interesse av å leve.

 

Dette blir for dumt, helt tullete faktisk. Jeg har sagt tidligere at det ikke finnes noen fasit. Dog som du ser ved Genuin sitt innlegg har vi mange likhetstrekk. Tror du det er tilfeldig? Nei det er det ikke. Begynner lure om du henger i tråden for å kverulere..

 

-

Når du sa "Jeg ser ikke ned på dem, jeg synes synd på dem.", så følte jeg meg ganske truffet rett og slett og slik som jeg tolker dette så ser du ned på dem.

 

Fint eksempel på at du tar dette personlig, fatter ikke at det er mulig.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Hei på dere. Jeg mener det fins ingen fasitsvar, alt dreier seg om valg. Det fins noe mer meningsfylt enn å kun være populær eller å sitte hjemme og spille, enig eller hva ?

 

Hvis dere visste dere levde for alltid. NB: jeg hadde en nær-døden opplevelse, etter den opplevelse skjønte jeg hva livet dreide seg om. Jeg velger å være hjemme og lære ting til jeg trenger på universitet...og finne nye muligheter, ser du ned på meg? hmm..

Lenke til kommentar
Jeg startet med 100.000 i cash i Mai. Nå derimot sitter jeg med mangedobbelt har vell rundt 350, selv med at jeg har brukt horribelt mye penger på klær og annet. (Mulig jeg har brukt rundt 80-100k på dette)

 

Går alt etter planen blir 2008 et bra økonomisk år, da kan man i alle fall se hva man tjener på et helt år hvilket blir interessant. Satser på klare mer enn 500.000,- før skatt.

Jeg elsker deg, Cape.

 

Fy faen; nå skal jeg kjerpe ørefletta (uhm.. ?), danse på bordet og gjøre en god del av det du gjør.

 

Jeg er IKKE avhengig av WOW, spiller det aldri - har det ikke, men jeg er AVHENGIG av PC. MÅ liksom alltid bruke pc-en.

 

Nå skal jentene få se hvor deilig jeg faen meg er. -.-

Lenke til kommentar
Dette begynner rett og slett og bli for dumt. Skjønner ikke hvorfor folk føler seg truffet av at Cape har sagt at i sine egne øyne er han konge mer enn han var tidligere. Han har vel aldri sagt at han er konge over noe eller noen andre enn seg selv. Gud hjelpe meg så mange såre sjeler det er her inne. Føler dere at dere blir underlegne bare fordi noen velger å føle seg bra eller?

Jante er over alt. I Polen, i Norge, i media og i denne tråden.

Lenke til kommentar
Dette begynner rett og slett og bli for dumt. Skjønner ikke hvorfor folk føler seg truffet av at Cape har sagt at i sine egne øyne er han konge mer enn han var tidligere. Han har vel aldri sagt at han er konge over noe eller noen andre enn seg selv. Gud hjelpe meg så mange såre sjeler det er her inne. Føler dere at dere blir underlegne bare fordi noen velger å føle seg bra eller?

Jante er over alt. I Polen, i Norge, i media og i denne tråden.

 

Tydeligvis!

 

Og forøvrig : Det med hvor mye penger Cape har og har brukt var jo bare svar på et spørsmål fra en annen bruker her på forumet som lurte på hva han hadde tjent osv. Han sa jo kun i utgangspunktet(1. post) at han hadde gått for aksjegreier og gjort det til et tidsfordriv i stedet for WoW. Det er jo ikke noe skryt eller arroganse i det.

Lenke til kommentar

Føler på ingen måte at det var en fasitsvar som enkelte påpeker.

 

Cape fortalte som om sin egen erfaring, hvordan han gjennomgikk den perioden. Hans innlegg er ikke ment for se ned på folk han tok med bare noen punkter han sleit med i en periode, noen føler seg tilfeldigvis truffet her.

 

Alle har sine positive sider som de kan trekke frem og elske seg for det, man får fort større selvtillit av det :thumbup:

Lenke til kommentar
Lykke er når DU som person er fornøyd med livet ditt, hva som gjør en person fornøyd kan jo være forskjellig fra person til person.

HER er fasiten på å få et bra liv. Gjør som du vil og vær fornøyd med livet ditt. Men ikke gjør ting som kan ødelegge for eller skade andre på noen måte ;)

 

 

Og Cape, du spørte om hvordan man i det heletatt kunne sammenligne WoW med finans... Du ga svaret selv:

Det er et hobby bytte fra WoW til finansielle investeringer jeg har gjort i tillegg til mye annet.

Når begge to regnes som en hobby er det bare å sammenligne i vei :yes:

 

 

Og over til mine meninger.

 

Hvor mange bruker 24/7 på spilling? Jeg tror ikke vi snakker om prosent, men promille her... Så å påstå at gaming er et problem med det argumentet er å skyte seg selv i foten. Og hvis du gjorde det så har du rett i en ting. Du var en taper.

 

Og det er greit nok det at du selv har blitt fornøyd med livet ditt. Det gleder meg faktisk at du har fått et bedre liv. Men hvis du skal synes synd på de som spiller så kan du godt droppe det. For jeg trenger i alle fall ikke melidenheten din. Jeg tror jeg aldri kunne vært som deg. Hvis jeg ville kunne jeg prøvd. Men jeg hadde ALDRI blitt fornøyd med den livsstilen. Det betyr ikke at jeg syns synd på deg for det. Jeg er fortsatt glad for at du har det bra :yes:

 

Jeg er dog enig i at Kiwi skrev feil ting til argumenter. Men han var veldig flink til å finne det som var å mene på. Kunne bare kanskje formulert seg litt bedre og roe ned litt? Og jeg er helt enig i påstanden om at hvis du spiller så mye at det går ut over andre ting i livet, så kan det virke avhengighetsskapende. Men da er det opp til deg å slutte. Klarer du ikke å slutte med et spill, Dvs dobbeltklikke på et ikon x antall ganger i løpet av dagen så er det den personen som har grunnlaget for "avhengigheten" ikke spillet.

 

Til slutt. Bra jobba Cape. Du har gjort noe med livet ditt som du selv ville. Du har ikke latt noen stå i veien for deg og har nå blitt fornøyd med livet. Det er som i quoten min øverst. Gjør det DU vil med livet for at det skal være bra, så får du det bra.

Lenke til kommentar

Flere gode poeng fra både Abiden og Stinkey, jeg er ikke enig med deg stinkey i alle punkter, men respekterer din mening.

 

Dog så virker det som de fleste som kommenterer ikke har vært inne i det jeg mener hardcore delen av WoW der du skal down boss first på server/eu/world. De som har vært gjennom hardcore helvete tror jeg har bedre innsikt i hva jeg mener med å være fanget. Dette er poenget ved at jeg synes synd på folk, det er ikke morro være avhengige av et spill. Om folk klarer spille i moderasjon så go on, jeg klarer det ikke. Da er det kun Fifa og slike spill på xbox som gjelder med venner.

 

tut tut.

Lenke til kommentar
Flere gode poeng fra både Abiden og Stinkey, jeg er ikke enig med deg stinkey i alle punkter, men respekterer din mening.

 

Dog så virker det som de fleste som kommenterer ikke har vært inne i det jeg mener hardcore delen av WoW der du skal down boss first på server/eu/world. De som har vært gjennom hardcore helvete tror jeg har bedre innsikt i hva jeg mener med å være fanget. Dette er poenget ved at jeg synes synd på folk, det er ikke morro være avhengige av et spill. Om folk klarer spille i moderasjon så go on, jeg klarer det ikke. Da er det kun Fifa og slike spill på xbox som gjelder med venner.

 

tut tut.

Enkel konklusjon for å få slutt på den eviglange diskusjon kan da være:

 

At den type spilling ikke var noe for deg, og at du oppfordrer alle som er på samme linje angående spilling bør vurdere å gjøre noe annet. Og ellers leve som man vil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...