Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

6999090098754

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er tilbakestående når det gjelder klær, hår osv, men jeg føler ikke at dette hemmer mitt sosiale liv noe særlig. Det som har spilt størst rolle for meg er vennekrets og miljø. Noen miljøer krever kanskje at du har peil på klær og slikt, men slike miljøer misliker jeg, de såkalt populære.

Endret av Kjekssmulen
Lenke til kommentar
Hvilke investeringer var det du gjorde? Fra 100.000,- til 380.000,- på noen måter er litt vilt.

Trodde børsen var så ustabil nå at det var vanskelig å tjene penger.

Nei jeg er i jobb, men skal begynne studere i 08 håper jeg på.

Investeringen som virkelig har luktet fugl har vært Golden Ocean med gearing.

Du kan si det slik at jeg traff godt, nå betaler jeg ned på gearing med utbyttene jeg får. Som begynner bli store, rundt 40-50.000 kvartalet fra og med slutten på Q3 07.

Ledelsen har fortalt de kjører på samme linje i 2008 og at alle pengene selskapet tjener vil gå tilbake til aksjonærene. Vil da motta ca. 200.000 i 2008 bare i utbytter, kursendring kommer selvfølgelig i tillegg, ikke overrasket om jeg skulle se en dobling av kurs.

Ja det er litt spinnvilt kjøre inn med gearing å slikt, men jeg har lest så mye om kull, jernmalm, BRIK de siste månende at det nesten står i pannen min. Har også bekjente som operer i tørrbulk, hvilket kan hjelpe.

Jeg var om ikke 100% sikker på dette var en god investering så i alle fall 90.

Jeg var tullete med klær selv, men ikke mer.

Dress to Impress ;)

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Cape:

Jeg synes du tråkker litt for hardt ned på gaming og ungdomsinteresser.

Jeg har nettop lest igjennom hele posten din og det virker som, på meg, at for å være sosial og populær må man være med på fester annenhver helg. Det er ikke ett liv jeg er interresert i å leve.

Jeg drikker og fester når jeg selv vil det, men det blir sjeldent mer enn 5, 6, kanskje 7 ganger i året.

Jeg har interressene gaming, anime, manga, japan. PC, tegning og gitar. Utifra din tekst ville jeg annta at den eneste interressen som ikke blir sett på som "nørdete og upopulær" er gitarspillingen.

Det med "World of Warcraft helvetesteorien" synes jeg folk skal legge bak seg og drite i å snakke om. Det er ikke noe som heter World of Warcraft helvete. Hvis noen vil slutte å spille spillet kan de rett og slett avinstallere hele driten og bestemme seg for å slutte, noe du tydeligvis har klart, men World of Warcraft er ett fantastisk spill da det gir folk muligheten til å faktisk "leve ett annet liv". Det med å raide 7-8 timer om dagen hver dag er det faktisk ingen som tvang deg til, men hvorfor gjorde du det? Fordi du faktisk nøt å spille det spillet med guilden din som du sikkert hadde mange gode venner i.

Selv spiller jeg ikke World of Warcraft lenger. Har spillt vel og lenge, men tar meg en pause nå da det ble kjedelig i lengden.

Har vel godt over 150 dager played på lvl 70 Warlocken min.

Det er altså ingen som tvinger folk til å spille WoW, men folk spiller det fordi det faktisk interreserer dem.

Når det gjelder dine ungdomsskolekarakterer. Du har jo tydelig bevist at du ikke trenger gode karakterer for å tjene store penger. Gode karakterer koster tid og strev, men du valgte å bruke den tiden og styrken på noe du faktisk hadde lyst til å drive med.

Man kan ta meg som ett eksempel på suksess uten innsats innen skolen.

Jeg har aldri vært veldig interresert i skole. Jeg har alltid hatet å stå opp om morgenen for å møte en haug med folk som jeg skal sitte i samme rom med i 6-8 timer om dagen.

Derfor har jeg skulket en del, jeg har forsovet meg en del, Jeg har dratt tidlig fra skolen en del og jeg har sovet i timene.

jeg har desuten aldri pugget til en eneste prøve i hele mitt "tragiske" liv. Likevel gikk jeg ut av ungdomsskolen med 5 i snitt. Foreldrene mine kunne ikke forstå det, men jeg har tydeligvis ett hode for uinterresant kunnskap. Per dags dato går jeg allmenn påbygg etter ett år med elektro og ett år med IKT. Det var noe av det værste jeg har opplevd da både elektro og IKT var slækkt, men jeg klarer det med god margin. Har 4.5 i snitt og det er jeg ikke misfornøyd med.

Mulig jeg bare har klisterhjerne for sånne ting.

Sånn til slutt kan jeg si dette: Det man interreserer seg for til enhver tid synes jeg skal respekteres. Jeg kommer sannsynligvis ikke til å være like interresert i manga og anime om noen år, men jeg nyter alikavel hvert sekund jeg bruker på å se på anime eller lese manga. Det er i noens øyne bortkastet tid, men jeg mener at hvis jeg skal leve mitt liv så skal det leves på mine egne premisser og ingen andres. Det samme gjelder forøvrig for dere som spiller wow, everquest, silverfall, city of villains / heroes, anarchy og liknende. Ikke slutt selvom andre sier det er nørdete og at du kaster bort tid. Du bruker din tid som du selv vil! Ikke la noen andre styre hva du bruker din tid til. Livet på jorden er kort og gjør derfor det du har lyst til!

Takk for meg.

Endret av Kiwi-Kun
Lenke til kommentar
Cape:

Jeg synes du tråkker litt for hardt ned på gaming og ungdomsinteresser.

Jeg har nettop lest igjennom hele posten din og det virker som, på meg, at for å være sosial og populær må man være med på fester annenhver helg. Det er ikke ett liv jeg er interresert i å leve.

Jeg drikker og fester når jeg selv vil det, men det blir sjeldent mer enn 5, 6, kanskje 7 ganger i året.

Jeg har interressene gaming, anime, manga, japan. PC, tegning og gitar. Utifra din tekst ville jeg annta at den eneste interressen som ikke blir sett på som "nørdete og upopulær" er gitarspillingen.

Det med "World of Warcraft helvetesteorien" synes jeg folk skal legge bak seg og drite i å snakke om. Det er ikke noe som heter World of Warcraft helvete. Hvis noen vil slutte å spille spillet kan de rett og slett avinstallere hele driten og bestemme seg for å slutte, noe du tydeligvis har klart, men World of Warcraft er ett fantastisk spill da det gir folk muligheten til å faktisk "leve ett annet liv". Det med å raide 7-8 timer om dagen hver dag er det faktisk ingen som tvang deg til, men hvorfor gjorde du det? Fordi du faktisk nøt å spille det spillet med guilden din som du sikkert hadde mange gode venner i.

Selv spiller jeg ikke World of Warcraft lenger. Har spillt vel og lenge, men tar meg en pause nå da det ble kjedelig i lengden.

Har vel godt over 150 dager played på lvl 70 Warlocken min.

Det er altså ingen som tvinger folk til å spille WoW, men folk spiller det fordi det faktisk interreserer dem.

Når det gjelder dine ungdomsskolekarakterer. Du har jo tydelig bevist at du ikke trenger gode karakterer for å tjene store penger. Gode karakterer koster tid og strev, men du valgte å bruke den tiden og styrken på noe du faktisk hadde lyst til å drive med.

Man kan ta meg som ett eksempel på suksess uten innsats innen skolen.

Jeg har aldri vært veldig interresert i skole. Jeg har alltid hatet å stå opp om morgenen for å møte en haug med folk som jeg skal sitte i samme rom med i 6-8 timer om dagen.

Derfor har jeg skulket en del, jeg har forsovet meg en del, Jeg har dratt tidlig fra skolen en del og jeg har sovet i timene.

jeg har desuten aldri pugget til en eneste prøve i hele mitt "tragiske" liv. Likevel gikk jeg ut av ungdomsskolen med 5 i snitt. Foreldrene mine kunne ikke forstå det, men jeg har tydeligvis ett hode for uinterresant kunnskap. Per dags dato går jeg allmenn påbygg etter ett år med elektro og ett år med IKT. Det var noe av det værste jeg har opplevd da både elektro og IKT var slækkt, men jeg klarer det med god margin. Har 4.5 i snitt og det er jeg ikke misfornøyd med.

Mulig jeg bare har klisterhjerne for sånne ting.

Sånn til slutt kan jeg si dette: Det man interreserer seg for til enhver tid synes jeg skal respekteres. Jeg kommer sannsynligvis ikke til å være like interresert i manga og anime om noen år, men jeg nyter alikavel hvert sekund jeg bruker på å se på anime eller lese manga. Det er i noens øyne bortkastet tid, men jeg mener at hvis jeg skal leve mitt liv så skal det leves på mine egne premisser og ingen andres. Det samme gjelder forøvrig for dere som spiller wow, everquest, silverfall, city of villains / heroes, anarchy og liknende. Ikke slutt selvom andre sier det er nørdete og at du kaster bort tid. Du bruker din tid som du selv vil! Ikke la noen andre styre hva du bruker din tid til. Livet på jorden er kort og gjør derfor det du har lyst til!

Takk for meg.

Forsjellige interreser det er klart alltid lov, men for å være på topp i CS eller World of Warcraft måtte man legge ned usannsynlig mye tid. Jeg ville være på top, alltid.

Når du går inn på World of Warcraft blir det som nikotin, noen slutter enkelt for andre er det vanskeligere.

Du snakker om å velge spiller10 timer dagen, vel det begynner alltid i det små.

Jeg begynte i det små da med CS rundt 2001, det ballet på seg.

Etterhvert ble det 10 timer dagen, jeg så ikke problemet. Overgangen fra 1 til 10 var smooth, ikke merket jeg den. Dog startet disse problemene mine da jeg spilte CS rundt 8 klasse. Jeg var dog med venner også på denne tiden, feil venner, feil vennegruppe og ikke den vennegruppen jeg ville være i. Skolegang brydde jeg meg pent lite om, jeg burde brydd meg.

-

Dessuten så er det slik at man ikke ser sine problemer før de er langt på vei, da er det ofte ILLE når hovedpersonen selv ser problemet i spilling.

Det så jeg i januar-februar 2007, dette var mange år etter at problemene ved at spillene hadde tatt over for mye.

Problemene ved spill er der når du prioriterer det istedet får å bli med på fest, bli med ut til en venn å dyrke vennskap, treffe mennesker.

Problemene baller på seg når du skulker skole/jobb og annet der du egentlig skal dukke opp.

Dårlig helse er også noe man ser, par på jobben min er altfor overvektige for 2 av disse skyldes det særskilt at de sitter for mye foran PC-en, felles for alle er at de ikke har tid til å trene. Bullshit. De har tid til å spille, men de har ikke tid til å trene. Jeg ser de har et problem i alle fall.

Hvordan jeg nå ser på folk som sitter inne 24/7 spiller har vell ingen ting å si? Jeg ser ikke ned på dem, men synes vel heller litt synd på dem.

At LAN f. eks er sosialt er det vel ingen tvil om, dog er det ikke det samme som om du spiller fotball på løkka med venner om du kan si det sånn. Man sitter foran hver sin skjerm. Jeg reklamerte med det samme da jeg spilte, hvor seriøst sosialt det er, ja veldig. not.

Vil si du er naiv ved at du ikke erkjenner at faktisk World of Warcraft eller spill generelt faktisk skaper endel problem. Det nye samfunnes problemet er folk som sitter inne spiller dag inn dag ut 25 timer i døgnet.

Ja 6-7 ganger ut i året var vel kanskje det jeg var i 2006, kanskje litt mer, ikke mye. Dette er katastrofalt lite, beklager.

Broren til en venn av meg er der jeg var for et par år siden, han spiller endel.

Han er virkelig ikke sosialt oppegående selv til en 17 åring være.

Du har nok vært ganske heldig med hvordan du har kommet ut av skolegang tross at du ikke har jobbet hardt.

Ja, som du sier du tjener ikke pengene dine på skolen. J

eg kan uansett fortelle deg at det er få som har gjort det jeg gjør, få. Andre fra samme situasjon vil tatt til takke med en jobb på Rimi, og spart penger saaaaaaakte.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Jeg erkjenner ikke at World of Warcraft eller spill generelt faktisk skaper endel problemer nei. Det er nettop fordi at jeg ikke ser på det som en negativ ting. se på det slik: Du ser ikke på røyking som noe positivt. Har du prøvd det? Har du gjort deg avhengig? Har du røyket i det hele tatt før du faktisk har bestemt deg for at det ikke er bra? Mange sier at røyking er en rævva ting før de faktisk har prøvd det. Røyking virker avslappende og gjør at hjernen ikke jobber så heftig. Kanskje varer denne "rusen" kun i noen minutter, men det hindrer ikke meg i å patte på kreftpinner.

For å være helt ærlig så virker du som en ateist som nettop er blitt kristnet. Du ser på din livsstil som den eneste livsstilen som faktisk kan lykkes her i livet. En sånn holdning er ikke slikt jeg liker spesiellt godt.

Lenke til kommentar
Jeg erkjenner ikke at World of Warcraft eller spill generelt faktisk skaper endel problemer nei. Det er nettop fordi at jeg ikke ser på det som en negativ ting. se på det slik: Du ser ikke på røyking som noe positivt. Har du prøvd det? Har du gjort deg avhengig? Har du røyket i det hele tatt før du faktisk har bestemt deg for at det ikke er bra? Mange sier at røyking er en rævva ting før de faktisk har prøvd det. Røyking virker avslappende og gjør at hjernen ikke jobber så heftig. Kanskje varer denne "rusen" kun i noen minutter, men det hindrer ikke meg i å patte på kreftpinner.

For å være helt ærlig så virker du som en ateist som nettop er blitt kristnet. Du ser på din livsstil som den eneste livsstilen som faktisk kan lykkes her i livet. En sånn holdning er ikke slikt jeg liker spesiellt godt.

Røyker kun på fest, samme gjelder med annen tobakk. Aldri gjort det til hverdags vil ikke gjøre det til hverdags.

Mange er avhening av å spille MMORPG spill, godt representert av World of Warcraft. Få spiller dette spillet i sunne mengder. Foreldre verden over er noen ganger bekymret over sine barn som prioriterer spillet framfor skolegang, sosial omgang, eller business/jobb. Fekjær ser på det som et problem, jeg ser på det som et problem.

Vel, en som spiller World of Warcraft fremfor å gjøre det man egentlig skal gjøre vil ikke klare det. Dette gjelder perfekt eksempel ved mine investeringer. Helt perfekt!

Jeg ville aldri kunne hatt tid til å sette meg inn i ting om jeg fortsatt hadde spilt gjennomsnittlig av hva alle 20 åringer gjør, så ja du må nok ha en vis livsstil for å kunne lykkes i verden. Jeg tror ikke du aner hvor mye jeg bor på bloomberg.com og tilsvarende sider. Man skal være oppdatert 24/7, selvom jeg trader aksjer særslite.

Hvordan du ser på meg får vel være opptil deg, jeg er så langt fra enig som det går an komme.

Skal du lykkes tror jeg faktisk du må leve på et type set. Finans eliten i Norge drar på fest, bygger nettverk. Det behøvs for å komme opp å fram. Nettverk er faktisk en av de viktigste årsaken til at man faktisk kan ordne seg jobb, eller kan jobbe som team i business verden, hvordan få dette gjennom spill? Glem det.

Det er opptil dere hvordan dere vil leve deres liv, jeg vil i alle fall ikke leve mitt alene, eller slik at jeg akuratt får hjulene til å spinne rundt hjemme.

Jeg vil ha mange venner, mye penger, feit bil, svær båt, sommer & vinter hytte opptil flere, samt en dame som har bena plantet på jorden. Da nytter det ikke spille WoW dagen lang.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

du mener da altså at penger er det viktigste i verden? Penger og suksess?

Det du er avhengig av er å være best! Akurat som du var i WoW har du nå blitt i den virkelige verdenen. Det er ett langt større problem enn at du spillte wow skal jeg si deg.

En vis mann sa en gang at penger er ikke allt. En annen vis mann sa også en gang at "Do not let your life orbin around the mind of a woman". (Ikke på homofilt vis.)

Jeg kan ikke si at jeg føler meg voksen nok til å tenke på å tjene store penger, drive med børs and so on. Jeg er 19 år gammel, men selv føler jeg at min plass foreløpig er forran PCen der mitt eget sosiale nettverk er.

Det er mange folk som tjener LANGT mer enn det du tjener på nettop å ha interresert deg for PC og sittet med PCen nesten 24/7. Alikavel har de en sosial vennekrets, de fleste har kone, hus og barn og er i det hele tatt meget suksessfulle mennesker. Ta sjefen min på jobben som eksempel. Han satt på Pcen for å få en utdanning innen nettop PC. Han fikk seg en jobb som administrator på en av verdens første internettleverandører. Han er derfor anerkjent innen det nettverket. Han trakk seg ut fra den jobben og startet en databutikk sammen med sin kone. Per dags dato har han 6 ansatte og tjener mer enn nok til livets opphold på den butikken.

Husk en ting: Penger, Stort hus, Fet bil, Yacht, Hytte ved stranden, hus i spania, heit dame og brusmaskin er ikke allt livet dreier seg om. Det dreier seg om livsglede og hvis man ikke liker å leve som en business mann så synes jeg virkelig ikke man skal gjøre det heller.

Lenke til kommentar

Det du er avhengig av er å være best! Akurat som du var i WoW har du nå blitt i den virkelige verdenen. Det er ett langt større problem enn at du spillte wow skal jeg si deg.

En vis mann sa en gang at penger er ikke allt. En annen vis mann sa også en gang at "Do not let your life orbin around the mind of a woman". (Ikke på homofilt vis.)

Jeg kan ikke si at jeg føler meg voksen nok til å tenke på å tjene store penger, drive med børs and so on. Jeg er 19 år gammel, men selv føler jeg at min plass foreløpig er forran PCen der mitt eget sosiale nettverk er.

Det er mange folk som tjener LANGT mer enn det du tjener på nettop å ha interresert deg for PC og sittet med PCen nesten 24/7. Alikavel har de en sosial vennekrets, de fleste har kone, hus og barn og er i det hele tatt meget suksessfulle mennesker. Ta sjefen min på jobben som eksempel. Han satt på Pcen for å få en utdanning innen nettop PC. Han fikk seg en jobb som administrator på en av verdens første internettleverandører. Han er derfor anerkjent innen det nettverket. Han trakk seg ut fra den jobben og startet en databutikk sammen med sin kone. Per dags dato har han 6 ansatte og tjener mer enn nok til livets opphold på den butikken.

Husk en ting: Penger, Stort hus, Fet bil, Yacht, Hytte ved stranden, hus i spania, heit dame og brusmaskin er ikke allt livet dreier seg om. Det dreier seg om livsglede og hvis man ikke liker å leve som en business mann så synes jeg virkelig ikke man skal gjøre det heller.

Må se meg enig i det du sier. liksom, viss man skal være verdensmester i allt, så failer du spør du meg. Veit om noen som tror dem er verdensmester, å dem er ikke spesiellt hyggelig å ha en samtale med.

Spesiellt ikke de som skryter av at dem mangedobler formuen sin osv på børsen

Endret av Freak627
Lenke til kommentar

Ok, nå må du ta det litt piano.

Jeg skrev ikke hvor mye jeg hadde gjort på børs i hovedposten min. Jeg hadde egentlig ingen intensjon om skrive hvor mye penger jeg har tjent, men når noen ville vite det så svarte jeg, ja jeg kunne latt være svare det skal jeg være enig. Dog si at jeg skryter, det får være grenser..

Verdensmester? Janteloven

Dette er faktisk et felt nordmenn er ganske flinke. Dette ser man spesielt i mediene, men også ellers. Så fort noen gjør suksess er det alltid noen som må komme med noe negativt og spre eder og fjas.

Ja er faktisk sånn, når jeg bestemmer meg bli god i noe blir jeg det. Dog har jeg aldri uttalt meg noe sted direkte eller inndirekte om at jeg er verdensmester i noe som helst. Jeg deler en historie der jeg har kommet meg ut av en vond sirkel.

Ser forresten at det er WoW gutta som ikke tydeligvis er fornøyd med mitt innlegg, dette er vel kanskje ikke tilfeldig?

Endret av Cape
Lenke til kommentar

No offence, men her viser du en mangle på innsikt i menneskers natur og hvordan avhengighets problematikk fungerer.

Helt greit at DU er en person som ikke blir avhengig av ting lett, og klarer og stoppe og spille når DU vil. Men at du faktisk viser at du er så lite reflektert som den gjennomsnitts frp velgeren ved og si at INGEN andre heller kan bli avhengig er bare helt latterlig og skudd milevis avgårde. Nå viser all nyere forskning at disse avhengighets mekanismene finnes i alle mennesker, men i VELDIG varierende grad. Se på pengespill, mange mennesker som kan spille noen kroner nå og da uten at det går over styr, men mange har ikke disse sperrene i sin hjerne. Husk at Blizzard og andre spill lagere bruker masse tid og ressurser inn i hvordan lage spillet sitt mest avhengigskapende for å generere mer penger.

Så ja, for endel er WoW et helvete som de ikke kommer seg ut av og styrer livet dems mer en de selv har lyst til, som trådstarter tydeligvis har opplevd og som jeg selv har opplevd(spillte i Forte). Er naivitet og kunnskapsløshet som kan få noen til å komme med et utsagn som dette, jeg velger og ikke tro at du faktisk kommer med et sånt utsagn fordi du er stokk dum, men fordi du faktisk ikke har satt deg inn i problematikken.

Lenke til kommentar

Den originale posten inneholder 2 linjer (av kanskje 50) hvor det står at han doblet formuen sin. Når man velger å kommentere kun dette, lukter det for meg Jantelov.

Når det er sagt, så er det i mine øyne opp til hver og en å finne ut hvilke verdier som er viktige for en selv. Ikke la andre bestemme hva som skal til for å være fornøyd med livet sitt. Og man bør da være forsiktig med å preke for mye om sitt, det kan fort gi inntrykk av at man ser ned på hva andre synes er viktig.

Selv ser jeg det som veldig bra å ha en "vil være best" holdning, så lenge man er klar over at dette kan gå ut over andre ting. Det er veldig lett å bli helt ensporet, og det er ikke sjeldent postivt. Det er tross alt de som virkelig vil noe her i livet som får verden til å fremover.

WoW-spilling kan, som så mangt annet, være avhengighetsdannende. Og det er ikke til å skyve under en stol at mange har et slikt forhold til spillet, det ser jeg selv blant mine venner og bekjente. Når man blir avhengig av en ting er det lett å la dette overskygge alt annet, som sosialt samvær, jobb, familie, utdanning o.l.

EDIT: rollespillkonseptet er forresten veldig interssant i seg selv. Dersom man faktisk har behov for å "leve et annet liv" (sitat Kiwi-Kun), kan ikke det da være et hint om at man ikke er fornøyd med det livet man allerede har?

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
EDIT: rollespillkonseptet er forresten veldig interssant i seg selv. Dersom man faktisk har behov for å "leve et annet liv" (sitat Kiwi-Kun), kan ikke det da være et hint om at man ikke er fornøyd med det livet man allerede har?

Ikke nødvendigvis. Jeg vil tørre å påstå at alle liker å drømme seg bort i blant, og der kommer både bøker, filmer, og rollespill inn i bildet. Variasjon og underholdning i hverdagen er nøkkelordene.

Lenke til kommentar

Penger og suksess er to viktige ting ja.

Og jeg feks, jeg spiller ganske mye jeg veit ikke om jeg har noe problem av noe slag fordi jeg er samtidig sosial. Jeg har en vennekrets jeg "henger" med daglig, jeg er somregel ute med venner hver dag, samtidig har jeg ganske mange venner jeg ikke henger med daglig, men er med av og til. Er kanskje ikke den som fester mest, men nå i det siste har det vel vært 4-5 ganger i måneden. Men med en gang jeg kommer hjem blir det mest spilling, jeg spiller wow men synes det er ganske kjedelig så blir ikke mer en et par timer i uka, så vil ikke akkurat si det er noe problem, men spiller en del andre spill også. Jeg er jo fortsatt under 18 og går enda på skole så har ikke noe karriere enda.

Men har jeg muligheten drar jeg heller på fest en å sitte hjemme å spille, jeg drar heller ut å møter venner enn å spille. Før pleide jeg å droppe det, og invitasjonene ble mindre og mindre og jeg ble sittende hjemme mesteparten av tiden. Men så pga litt tilfeldigheter ble jeg da invitert på en fest hos en kompis, og da hadde jeg begynt å tenke litt annerledes, hadde mer lyst til å være sosial en å sitte inne å spille hele tiden. Før når jeg var vant til å sitte å spille hele tiden var det bare kjedelig å være ute, ville mye heller være hjemme å spille, men etter en stund skiftet jeg fort mening og merket at det sosiale livet er MYE bedre. Etter jeg hadde vært på den festen tok jeg litt iniativ å ringte venner ofte for å spørre om de ble med på å finne på noe, og nå har jeg det helt topp. Og har blitt invitert på fester så og si hver helg, til tross for at endel av vennene mine ikke er så glad i å drikke.

Er rimelig sikker på at du også ville hatt det mye bedre hvis du ikke kun satt foran pcen, tviler egentlig på at det har noe med at du kun intresserer deg for pc, prøv å få deg noen ordentlige venner så vil du fort merke at jeg har rett.

Lenke til kommentar

Er rimelig sikker på at du også ville hatt det mye bedre hvis du ikke kun satt foran pcen, tviler egentlig på at det har noe med at du kun intresserer deg for pc, prøv å få deg noen ordentlige venner så vil du fort merke at jeg har rett.

Du innser ikke at du har det bedre før du har lagt bort spillet for godt, fasen fra spill over til IRL er den vanskeligste fasen. Jeg slet, sliter og jobber med denne den dag i dag. Heldigvis gjør jeg fremskritt her uke til uke.

Du må ordne og styre mye, særlig om du har mistet mange av vennene dine. Whuups, I did it!

Dette med penger er en annen sak; Det er vel en kjent sak at valgmulighetene er mye fler med mer penger. Du kan kose deg, du kan gjøre hva du vill. Du har frihet du ikke har med tom bankkonto.

Dette har også med at jeg gjorde det ikke så bra på skolen, å vil bevise for andre at jeg faktisk kan gjøre mine saker bra.

Jeg føler det viktig, andre som allerede har oppnådd karakterkort fullt av 5'ere har vanskeligheter for å fatte dette, men det skal de få lov til.

Lenke til kommentar

Det er det dummeste jeg har hørt. Skal jeg informere deg om en liten faktasetning angående røyking? Ja det gjør jeg.

Den avslapningen du føler når du tar en røyk er ene og alene at du demper abstinensen du har fra dine forrige røyk. Røyking er ikke avslappende i det hele tatt, men det føles sånn fordi du er så stresset i utgangspunktet pga nikotinabstinenser.

Jeg røykte i 13 år og har vært røykfri i 3 år nå, og jeg skal love deg at det er ingenting som er mer avslappende enn å sitte igjen etter maten og bare slappe av og nyte det i stedet for å rase ut og liksom skulle ta den fantastisk avslappende røyken. Så det der er bare bulls***.

Og til dine WoWpåastander. Du vet like godt som alle andre at WoW er avhengighetsskapende. De som ikke vil innrømme det er de som faktisk er avhengige og ikke vil slutte. Viss du har klart å spille 150 dager uten å nedprioritere noe av det som er bra for deg i livet ditt så tar jeg av meg hatten min og bøyer meg i støvet. Men alle de som sluttet når jeg spillte (inkludert meg selv) sa at de måtte slutte fordi de hadde neglisjert hele resten av livet sitt for å spille WoW. Dette inkluderer sosialt liv, skole, lekser, arbeid, søvn, mosjon, osv osv.

Alle har sine interresser og ting som gir dem noe så klart. Men for å si det sånn. Rusmisbrukere synes også det er fryktelig gøy å ruse seg i begynnelsen. Men det ender jo ikke så veldig bra gjør det vel? Det er et ganske ekstremt døme å ta, men poenget er at til slutt så velger man ikke så mye lengre. Motivene for interresser kan også være virkelighetsflukt, noe det til slutt blir for veldig mange og dermed et stort problem

Til Cape :

Jeg synes du har gjort en fabelaktig jobb med deg selv og den skal du være fryktelig stolt av. Mange forskjellige måter å gjøre dette på, men du har delt din historie og den vil nok mange ta til seg. Ihvertfall av de som ønsker litt forandring i livet sitt, og det tror jeg det er mange som gjør her innpå forumet. Inkludert meg selv, jeg er ute etter å stadig ha det bedre med meg selv og leser om og tar til meg de tenkikker og tips om hvordan jeg skal gjøre dette. Derfor takker jeg deg for ditt innlegg og håper du fortsetter på den veien du har kommet.

Du har det jo tydeligvis bedre med deg selv enn noen gang tidligere og det er jo det som er hele poenget er det ikke? ;)

Lenke til kommentar

Du har det jo tydeligvis bedre med deg selv enn noen gang tidligere og det er jo det som er hele poenget er det ikke?

-

Helt klart, dette var poenget med å gjøre noe annet enn å være avhening av et spill.

Du slipper sitte tenke på at du må raide istedet for å f. eks spise middag med familie en søndag. Jeg kan se fotball med venner uten å bekrymre meg om å miste DKP. Følelsen av å slippe ha hverken raid eller DKP i tankene er fantastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...