haagen Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hei, jeg lurer på hvor lenge batteritiden på Ipod nano er på? Når spillern er brukt et år eller lengere, hvordan er batteriet da? Har tengt å kjøpe denne, men vill ikke ha noe dritt med dårligt batteri. Noen som vet om det vill bli noe tilbud/ipod billigere etter jul? Og noen som vet om et bilde som sammenligner ipod g2 g3, vi se størelse førskjellen -takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hei, jeg lurer på hvor lenge batteritiden på Ipod nano er på?Når spillern er brukt et år eller lengere, hvordan er batteriet da? Har tengt å kjøpe denne, men vill ikke ha noe dritt med dårligt batteri. Noen som vet om det vill bli noe tilbud/ipod billigere etter jul? Og noen som vet om et bilde som sammenligner ipod g2 g3, vi se størelse førskjellen -takk Altså, nå er batteritiden på ipod ganske ræva selv når spilleren er ny. Om du skal ha en spiller med god batteritid, kan du se på disse: Cowon iaudio 7 (60 timer) Cowon Iaudio D2 (52 timer) iRiver T50 (ikke T60)(50 timer) Sony sine spillere tror jeg også skal ha ganske godt batteri. Alle batteri blir dårligere, derfor er det viktig at du har en spiller med godt batteri. Om de spillerne her får halvert batterilevetiden, kan de fortsatt matche en ny ipod Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Batterilevetiden er realtivt elendig i utgangspunktet, og den blir ikke bedre akkurat. Min skal ha 14 timer, men varer toppen 4. Det er jævlig dårlig når spilleren såvidt er et år gammel. Når det gjelder utseende synes jeg uten tvil at 1 generasjon er den peneste, og det er også denne jeg har. 2g er også fin, men tredje har jeg ikke sansen for. Ser ut som en avrundet duplokloss. Captain Ødegård har et poeng i Cowon sine spillere. De er ganske ekstreme på batterilevetid, samt at lydkvaliteten er meget god. Det er den ikke på iPod. Det hele er egentlig ganske oppskrytt. Desiginet er bra på den, og programvaren på spilleren fungerer bra. Batterilevetid, iTunes og lydkvalitet er heller et mørkt kapittel etter min mening. Endret 26. desember 2007 av steffenz Lenke til kommentar
haagen Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Er det sant dette, at batteriet bare varer knapt 4timer etter et års bruk? Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Er det sant dette, at batteriet bare varer knapt 4timer etter et års bruk? Kanskje på akkurat den nevnte spilleren, men det stemmer overhodet ikke for nano 2G. 2G har min bror hatt i ca. 1 år, og batteritiden er fortsatt god, selv om jeg ikke vet hvor lenge den holder nøyaktig. 3G kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har hatt den lengere enn 1,5 mnd. men batteritekonlogien som er brukt i Nano er av typen som ikke forringes mye over tid... men til sist vil jo alle batteri tape seg over tid... iPod Nano 3G har oppgitt batteritid på 24timer... tester på nett har vist at den kan oppnå 31 timer under optimale forhold. Selv ladet jeg min nano nesten helt opp ( ca 80%) før jeg dro hjem på ferie... Den holdt hele uka, med daglig lytting fra 30min til 3timer pr dag... Synes personlig at dette er mer en nok, og imponerende for en så liten og nett spiller Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Min gamle iPod photo på 20 GB skulle holde rundt 15 timer. Det gjorde den i starten, men etter to år begynte det og havne på rundt 7-8 timer. Det skal sant sies at jge brukte den masse på vinteren helt oppe i 20 kuldegrader. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Min ipod Nano 4GB er noe av det beste jeg har kjøpt meg. Bruker den hver dag, går med lydbøker lastet på den. Batterikapasiteten er veldig avhengig av temperatur, er det veldig kaldt, blir batteriet raskere oppbrukt, da kan det lønne seg å oppbevare den nær kroppsvarme. Stort sett lader jeg den annenhver dag, og det går ganske raskt med en lader-adapter, lader den aldri på PC-en (Det tar lengre tid). Har aldri følt kort batteritid som noe problem, men merket ganske forskjell fra vinter i Norge og da jeg brukte den i Thailand nå nylig. RandiA Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Har nok mye med hvor kaldt det er ja. Merker også dette. Det er vel på denne tiden av året den varer minst. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det som har størst innvirkning, er hvor mye man mishandler batteriet. Kjører man batteriet helt flatt hver gang, eller noe mer enn sjeldent i det hele tatt, betyr det voldsomt redusert battertid nesten med en gang. Ingen li-ion-batterier som er beregnet for denne typen bruk, og det er dermed slett ikke noe problem å ødelegge batteriet på hvilken som helst spiller. Altså ikke bare på Apple-modeller (men desto flere som mishandler batteriet på disse grunnet liten kunnskap*, som for øvrig burde vært opplyst om fra produsent, noe selvsagt ingen gjør, av den grunn at de gjerne vil at man skal bytte ut spillerne sine). (*Det er faktisk ikke til å komme fra. Generelt er det entusiaster/nerder som sitter med særere merker som iAudio, iRiver etc., og har også mer greie på ting og tang. Dessuten er det selvsagt flere som potensielt kan få problemer.) Som et eksempel kan jeg ta min mors gamle Nokia 6110, som hun hadde i sikkert fem-seks år. Den ble ladet hver eneste dag, sammenlagt halvannen time eller så i bilen. Batteriet på den holdt vanvittig godt, rett og slett fordi det hele tiden var nesten fullt. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Personlig har jeg aldri kjørt spilleren helt tom før nå i det siste når batteriet er så redusert. Før har jeg alltid ladet når det begynner å gå over på rødt. Har alltid prøvd å ha fullt ettersom jeg alltid bruker den. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Takk for at du opplyste om det med batteriene. Jeg kjører mitt helt tomt ofte, men skal slutte med det nå! Endret 30. desember 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Kjøpte min nye Nano i november, og bruker den så og si hver dag. Egentlig så klager jeg ikke, fordi batteriet varer en hel uke. Yup, du leste riktig. Det skal sies at jeg ikke hører musikk hele dagen med den da. Et lite tips er å sette brightness til 25% og bruke lettdrevne øreplugger/headsett. Bruker selv Sennheiser-øreplugger og spiller litt over middels volum. Glimrende. Edit: Fikset formulering. Endret 30. desember 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Om ein spelar varer i 1 år, to månader, tre dagar eller ein dag betyr ikkje ein dritt, det er antal timar som er av betydning her. Om eg brukte min 1 time i dagen og sa at batteriet varte i 3 veker høyrest det betre ut enn om eg lada den anna kvar dag med 12 timars bruk kvar dag. Skal dykk opplyse om batterilevetida så ta det i antal timar, ikkje kor lenge det er mellom kvar gang dykk på lade. Kan skrive under på at Cowon har super batterilevetid, har ikkje talt timar, men det er ikkje ofte eg må lade den. Testar har vist at den held rundt 50 timar, sjølvsagt avhengig av trykking, skjermbruk, volum, effektar osv. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Apple opplyser at Nano har 24 timer lydavspilling, og opp til 5 timer videoavspilling. Endret 30. desember 2007 av Onyx Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Takk for at du opplyste om det med batteriene. Jeg kjører mitt helt tomt ofte, men skal slutte med det nå! Når jeg tenker nærmere etter, er det antagelig en grunn til at spilleren faktisk skrur seg av selv, men en vet jo ikke når den velger å gjøre det, og om dette er under et nivå hvor spilleren faktisk tar skade. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Et lite tips er å sette brightness til 25% og bruke lettdrevne øreplugger/headsett. Bruker selv Sennheiser-øreplugger og spiller litt over middels volum. Glimrende. Edit: Fikset formulering. Ja, dette med brightness spiller mye inn på batteritiden... Skal jo også nevnes at skjermen på nyeste nano er det som sluker mest batteritid... Er like mange piksler på Nano sin skjerm som touch... er ikke mange spillere i denne størrelseorden som har så høy oppløsning på skjermen... hadde man feks brukt ipod 2gen. skjerm på den, så vil jeg tro batteritiden ville ha økt betraktelig... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Eg er litt overraska over at batterikvaliteten på spelarane ikkje har gått så mykje framover. Ta Cowon D2, den har over 50 timar, sjølv om den har ein stor og kraftig skjerm. Er det hemmeleg teknologi eller vel andre produsentar å ha dårleg batterilevetid? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Tja. Hvordan er den fysiske forskjellen mellom en Cowon D2 og iPod Nano 3. generasjon? Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Tja. Hvordan er den fysiske forskjellen mellom en Cowon D2 og iPod Nano 3. generasjon? 3 ganger større i volum etter mine beregninger... så da er det jo plass til et STORT batteri... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Ah, sant det, eg blandar trådane litt her, vart mykje batteridiskusjon her, det er andre ting som heller bør fokuserast på. Er vel dårleg med konkurrentar til Nano frå Cowon, må bli Meizu sin M3 det, men den har ikkje noko lengre levetid enn Nano-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå