Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

dataen skrur seg av.

Anbefalte innlegg

dataen skrur seg av i ny og ne, og start knappen står og blinker. når jeg trykker på den skjer det ingenting, så jeg må dra ut strøm ledningen i en stund så stopper det å blinke, sånn att jeg kan skru den på igjen.

noen som har noen forslag til hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Data:

AMD Athlon 2.4

740 MB Ram

ATI Radeon Athlon 9550

MSI K8MM3-V, K8M800, Socket-754, m-ATX S-ATA/ATA, LAN, DDR400, Bulk, VGA, AGP 8X

vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hovedkortet, så jeg skreiv bare ned alt jeg fant

Temperatur:

har ikke noe som måler temperatur på noe, så har ikke peiling en ting er hvertfall sikkert.. dataen har stått av i hele natt og i dag når jeg skulle starte den så gikk den av etter noen minutter.. så tviler på att det er varmen.

Endret av nOize
Lenke til kommentar

har fiklet litt med dataen.. og har funnet ut att den ikke går av vist jeg bare bruker nr.1 hvorfor skrur den seg av når jeg bruker nr.2? :s

her er rammen:

nr.1 -TwinMOS DDR 256MB PC2700 333MHZ 184PINS

nr.2 -512 DDR 400 CL3

Endret av nOize
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problem, bare at den skrur seg av uansett hvordan ram jeg har i..

Jeg har prøvd med et annet hovedkort, å den skrur seg av uansett..

Jeg kan vell regne med at det er strømforsyningen min som er skadet?

Det er en Qtec dualfan 430W .. kjøpte den for noen år siden.

Lenke til kommentar

jeg kom frem til att den skrur seg av uansett hvilken ram.. tok bare lengre tid med det mindre krevende rammet, så er nok k ikke rammen som er feil med

finnes det noen tester for strømforsyningen?

Endret av nOize
Lenke til kommentar

annet power? tenker du på en annen strømforsyning?

og jeg tror nokk ikke det er varme problemer ettersom dataen kan avslutte idet jeg skrur den på en morgen og den har stått av hele natten, og andre ganger være på i ett par timer.

Lenke til kommentar
har fiklet litt med dataen.. og har funnet ut att den ikke går av vist jeg bare bruker nr.1 hvorfor skrur den seg av når jeg bruker nr.2? :s

her er rammen:

nr.1 -TwinMOS DDR 256MB PC2700 333MHZ 184PINS

nr.2 -512 DDR 400 CL3

er begge ram fra TwinMOS? To brikker fra forskjellig merke og hastighet kan vel resultere i at pcn slår seg av etter hvert. Hvis ikke det så er det sannsynligvis temperaturen som for høy. I BIOS kan man som regel lese av riktige temp.

Endret av xtreme22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...