Gå til innhold

Spaceworld - Sleipere enn jeg trodde?

Krankemot

Anbefalte innlegg

Når en kunde sier at h*n vil ha ett stereoannlegg med inngang for platespiller bør selgeren gjøre følgende:

1. forsikre seg om at kunden faktisk får ett stereoannlegg som plattespilleren hans/hennes kan brukes på.

2. Ikke selge han/henne ett hjemmekinoannlegg.

Enig?

Platespilleren jeg hadde tenkt å bruke har faktisk ikke RIAA forsterker fordi den er ganske gammel.

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selgeren kan ikke vite alt om kundens platespiller, og dette er da informasjon kunden selv må komme med. Anlegget hadde RCA-innganger, og etter mitt synspunkt holder det da. Skal jeg være helt ærlig syntes jeg selger burde vise goodwill da dette var en julegave. En tilgodelapp burde være greit.

Det man kan "buste" selger på var at kunden spurte om et stereoanlegg, men fikk som snobjorn presiserer et hjemmekinoanlegg. Det er en viss forskjell, og kunden kan hevde at hun ble villedet av selgeren. Slik sett burde det uansett ikke være noe problem med å få bytte til noe annet.

Lenke til kommentar
Selgeren kan ikke vite alt om kundens platespiller, og dette er da informasjon kunden selv må komme med.

Feil - dette er sånt en selger må fiske opp fra kunden. Stille spørsmål.

Det er ikke svart eller hvitt. Selvfølgelig må selger stille spørsmål, men kunde må også komme med informasjon. Ser dog ikke problemet da det burde være enkelt å gi en tilgodelapp på dette. Blir spennede å høre hvordan det har gått.

Lenke til kommentar

Selger skal stille spørsmål, ja - men det er ikke svart-hvit. F.eks. spør man kunden: "Har TV-en din HDMI-inngang?" før man selger en HDMI-kabel, men noen ting er selvfølgeligheter, så jeg spør aldri kunden: "Skal TV-en brukes i Norge på 230v, eller skal den brukes på amerikansk strømnett med lavere spenning?" - for dette regner jeg som en selvfølgelighet. Samme med RIAA-forsterker.

Men hadde jeg fått inn en slik sak i "gråsonen", ville jeg vist litt goodwill og gitt en tilgodelapp eller nytt produkt - for å være grei med kunden. :)

For ordens skyld, jeg jobber ikke på Spaceworld. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...