Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Folk som ikke bryr seg overhodet om andre levende vesners lidelser har manglende empatiske evner. Det man i gamle dager kalte "psykopatiske" tendenser. Noe å tenke over, bare... Jeg tro man skal være litt varsom med å felle dom over mennesker som tar seg av det viktige oppdraget å sørge for mat på ditt fat, hvis det nå er de du sikter til da? Jeg har selv vært med på det meste innen slakting, og har til nå aldri truffet på idioter, men jeg har truffet på slike typer som ikke takler presset, og da er det en ærlig sak å si det. At noen som driver med det kan virke "kalde", er mere en slags proffesjonell egenbeskyttelse etter min forståelse. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Å distansere seg, som en egenbeskyttelse, synes jeg ikke man kan ta seg råd til før det dyrevelferdsmessige er ivaretatt. Først når man er trygg på at dyrene har det så bra som mulig gjennom livet, og at avlivingen foregår uten unødig lidelse kan man koble ut. Slakting er ikke vakkert uansett hvordan man vrir og vender det, men det er ikke mange som ofrer det en tanke når de stapper i seg burgeren på McDonald`s....men mishandling som videoen viser må ikke aksepteres under noen omstendigheter. Det er ihvertfall min tilnærming. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Mulig at jeg er litt uklar, men det jeg mente var den proffesjonelle avstand som slakteren bør ha. Tror ikke at det gavner noen å susse lammet på hodet, før man plasserer en kule i pannen på dyret. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Vi er ikke uenige. Poenget mitt er at man skal ikke tillate seg å ha profesjonell avstand til dyremishandling, slik som videoen viser. Først når det går "rett" for seg kan man distansere seg. Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Vi er ikke uenige. Poenget mitt er at man skal ikke tillate seg å ha profesjonell avstand til dyremishandling, slik som videoen viser. Først når det går "rett" for seg kan man distansere seg. Helt enig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå