Mrfluesikring Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Hva med møbler? De vokser jo ikke akkurat på trær. Går nok kraftig utover miljøet selv om mannen i gata ikke tenker på det iforhold til hvordan pels lages. Og hurra for oppdretsdyr som slippes fri. De bidrar veldig positivt til evolusjonen. Jo dessverre, møbler vokser på trær eller de er trær. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Sitter igjen med en kvalm følelse etter å ha sett den filmen, ja. Men samtidig gir den meg ingen dårlig sanvittighet, siden jeg ikke har kåpe, og kommer aldri til å bruke en heller. Men uansett, man ser hvordan dyr blir behandlet, kun for at noen fisefine Fana-fruer skal flotte seg, syntes jeg det er forkastelig. Lenke til kommentar
clfever Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Det er tragisk at slike ting skjer. Å drepe et dyr i hensikt å ha pelset er helt unødvendig. Enig med trådstarteren at Pels er noe mennesker idag ikke trenger, siden vi har diverse andre ting å ta i bruk. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Det er tragisk at slike ting skjer. Å drepe et dyr i hensikt å ha pelset er helt unødvendig. Enig med trådstarteren at Pels er noe mennesker idag ikke trenger, siden vi har diverse andre ting å ta i bruk. Hva med å drepe dyr, for så å nyttiggjøre seg hele dyret, inkludert pelsen da? Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Det er tragisk at slike ting skjer. Å drepe et dyr i hensikt å ha pelset er helt unødvendig. Enig med trådstarteren at Pels er noe mennesker idag ikke trenger, siden vi har diverse andre ting å ta i bruk. Hva med å drepe dyr, for så å nyttiggjøre seg hele dyret, inkludert pelsen da? Vel, når de tar skal ha kjøttet, kan de jo likesågodt ta pelsen og Men problemet er at de flår dyret levende, for at pelsen skal se finast ut. Det finnes nok bedre metoder enn det som er vist i filmen, men det er jo forferdelig at dette skal være tillatt. Folk som vil ha ordentlig pels bestiller gjerne en pels som er lagd som det vises på videoen. Pelsen lagd av flådde torturerte dyr, blir importert til butikk-kjeder og firmaer. Det er synd at det skal være sånn... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det er tragisk at slike ting skjer. Å drepe et dyr i hensikt å ha pelset er helt unødvendig. Enig med trådstarteren at Pels er noe mennesker idag ikke trenger, siden vi har diverse andre ting å ta i bruk. Hva med å drepe dyr, for så å nyttiggjøre seg hele dyret, inkludert pelsen da? Vel, når de tar skal ha kjøttet, kan de jo likesågodt ta pelsen og Men problemet er at de flår dyret levende, for at pelsen skal se finast ut. Det finnes nok bedre metoder enn det som er vist i filmen, men det er jo forferdelig at dette skal være tillatt. Folk som vil ha ordentlig pels bestiller gjerne en pels som er lagd som det vises på videoen. Pelsen lagd av flådde torturerte dyr, blir importert til butikk-kjeder og firmaer. Det er synd at det skal være sånn... Etter hva jeg har fått med meg så skjer ikke flåing av dyr på en slik måte her, men hvis du kan bevise noe annet, er jeg mere enn interessert. Har heller ikke hørt om at pelsen får høyere kvalitet hvis dyret er levende under flåingen. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Har ingenting med kvalitet å gjøre! Viss du ikke skjønner at folk blir opprørt over at folk flår LEVENDE dyr da er det du som har problemet. Hva ville du foretrukket..at noen flådde deg etter du var død...eller at noen dunket hodet ditt noen ganger og så flådde deg mens du fortsatt var tilstede men for groggy til å gjøre noe med det?? Ikke lat som om du er en dust og provoser unødvendig da. Du klarer å leve med at andre enn DEG blir opprørt og provosert over dette. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Er litt spent på hvem det siste innlegget var myntet på... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ikke lat som om du er en dust og provoser unødvendig da. DU også? Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Her har jeg en link: http://www.furisdead.com/feat/ChineseFurFarms/ Siterer fra siden: On these farms, foxes, minks, rabbits, and other animals pace and shiver in outdoor wire cages, exposed to driving rain, freezing nights, and, at other times, scorching sun. Mother animals, who are driven crazy from rough handling and intense confinement and have nowhere to hide while giving birth, often kill their babies after delivering litters. Disease and injuries are widespread, and animals suffering from anxiety-induced psychosis chew on their own limbs and throw themselves repeatedly against the cage bars. Because a fur's origin can't be traced, anyone who wears any fur at all shares the blame for the horrific conditions on Chinese fur farms. The only way to prevent such unimaginable cruelty is never to wear any fur. China supplies more than half of the finished fur garments imported for sale in the United States. Even if a fur garment's label says it was made in a European country, the animals were likely raised and slaughtered elsewhere—possibly on an unregulated Chinese fur farm. Derfor kan man ikke vite at dyret pelsen din er laget av har levd et fint liv eller har blitt slaktet humant. DEN ENESTE MÅTEN MAN KAN STOPPE AT DYR BLIR BEHANDLET SLIK BARE FOR Å FÅ PELSEN, ER Å BOIKOTTE ALL PELS! Håper du skjønner meningen med denne tråden nå, PencilCase, og slutter og komme med de teite utspillene dine Endret 1. januar 2008 av Alompi Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Nå er det på tide å slutte med flamingen av Pencilcase. De eneste "teite" utspillene han har kommet med i denne tråden var svar på langt mer dustete innlegg. Resten er faktisk saklig. Om noen skal kritiseres bør dere heller se på disse: ikke spis oppdretslaks, finnes masse oppdretslaks som römmer og blander seg med vildlaks, som ödelegger for vildlaksen. Feil tråd... neste person jeg ser i en eller anna pels kommer jeg til å ta livet av. ...og så kritiseres Pencilcase for å provosere?! Etter hva jeg har fått med meg så skjer ikke flåing av dyr på en slik måte her, men hvis du kan bevise noe annet, er jeg mere enn interessert. Har heller ikke hørt om at pelsen får høyere kvalitet hvis dyret er levende under flåingen. Neste innlegg er skrevet av Diesel_, og siden han ikke vil skrive hvem det er myntet på antar jeg at det er svar på innlegget over: Viss du ikke skjønner at folk blir opprørt over at folk flår LEVENDE dyr da er det du som har problemet. Hva ville du foretrukket..at noen flådde deg etter du var død...eller at noen dunket hodet ditt noen ganger og så flådde deg mens du fortsatt var tilstede men for groggy til å gjøre noe med det?? Ikke lat som om du er en dust og provoser unødvendig da. Får meg til å lure på om han har lest det forrige innlegget i det hele tatt. Fint om dette kan oppklares, så slipper vi mer offtopic. At Pencilcase skriver at han er "mer enn interessert" hvis noen kan frambringe informasjon som Alompi gjør, fortjener neppe å bli kalt et teit utspill det heller. Endret 1. januar 2008 av Muffinman Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Folk som ikke bryr seg overhodet om andre levende vesners lidelser har manglende empatiske evner. Det man i gamle dager kalte "psykopatiske" tendenser. Noe å tenke over, bare... Lenke til kommentar
WakeMe Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg mener alle som mener flåing av levende dyr er greit og bevisst kler seg i pels på grunn av det, fortjener å bli flådd levende selv før de dør! Som man lever, skal man dø! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Jeg mener alle som mener flåing av levende dyr er greit og bevisst kler seg i pels på grunn av det, fortjener å bli flådd levende selv før de dør! Som man lever, skal man dø! Hva er da forskjellen på deg og de som flår levende dyr? Man bekjemper ikke et onde ved å selv senke seg ned på samme lave nivå. Tenk litt på den siste setningen i innlegget ditt, møter du ikke deg selv i døra her? Det er vel neppe noen som ikler seg pels på grunn av at dyr blir flådd levende heller. For øvrig mener jeg fremdeles at pels er et unødvendig produkt i det moderne samfunnet. Oppdrett av dyr kun for pelsen sin del trenger vi ikke så lenge det finnes alternative måter å skaffe seg varme klær på. Men oksen som blir slaktet for å bli til mat bør jo utnyttes maksimalt, derfor bør også skinnet utnyttes. Men da snakker vi om skinn, som ikke er helt det samme som pels. Endret 1. januar 2008 av Muffinman Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Man lærer uansett ikke av straff når man er dau... kanskje vi skulle flå dem sånn halvveis og så la dem leve? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Et par innlegg med off-topic er fjernet. Vennligst hold dere til trådens tema. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Har funnet hele videoen, som viser hvordan 85% av pels industriens pels blir laget... Jeg blir kvalm av å se at ett menneske kan stå å trampe på hodet til en vaskebjørn, mens han ler av det. Som sagt tidligere, du kan aldri vite hvor pelsen din kommer fra, men det er 85% sjanse på at den kommer fra en slik farm, eller en lignende, som vises på videoen. Selv om merkelappen sier noe annet. Dette er bare forferdelig... Sterke bilder... http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=fur_farm Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Selv om jeg tar tallet 85% med en klype salt siden det kommer fra interesser som kjemper mot pelsindustri, er det ingen grunn til å ta sjansen. Enig i at man bør boikotte pels. En ting er forresten den inhumane behandlingen av dyrene som videoen viser. En annen ting er hvordan dyreholdet i forkant av dette er. Prosessen med "avliving" og flåing skulle tyde på at det ikke står så bra til på det området heller. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Fy faen..da du får se dyret levende..blodig..uten pels....og bare ser opp på kameraet..og så faller sammen...Grusomt... Har skikkelig vondt i magen nå.... Endret 1. januar 2008 av Diesel_ Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Har ingenting med kvalitet å gjøre! Viss du ikke skjønner at folk blir opprørt over at folk flår LEVENDE dyr da er det du som har problemet. Hva ville du foretrukket..at noen flådde deg etter du var død...eller at noen dunket hodet ditt noen ganger og så flådde deg mens du fortsatt var tilstede men for groggy til å gjøre noe med det?? Ikke lat som om du er en dust og provoser unødvendig da. Du klarer å leve med at andre enn DEG blir opprørt og provosert over dette. Det var da volsomt hvor mange stråmenn du klarte å stable oppå hverandre, uten at de rauset sammen i en morsom haug. Jeg er likevel klar for en mere konstruktiv meningsutveksling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå