Gå til innhold

Se hvordan kåpa di blir laget

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981287349

Mange av dyrene som blir pels lever nok ganske godt før de dør.

I USA har de farmer der de har dyrene fra de er bitte bitte små, forer dem riktig og lar dem leve ganske så fritt.

Det er ikke bestandig de slakter dem levende som i den filmen dere nå har sett, personlig syntes jeg det er ganske groteskt, men mange av dem dør faktisk mye mye mindre smertefullt.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg mener er at pels er noe man ikke trenger for å leve, og det ser stygt ut.

Pels var noe man trengte i steinalderen, da man ikke hadde H&M , cubus , you name it.

Men, hvis du ikke syns det er ille at dyr blir torturert til døde for at mennesker skal gå rundt i pels, så er det noe galt med deg.

Hvem er du til å si hva som er rett og galt? Vi har forskjellige verdier, det er alt.

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at pels er noe man ikke trenger for å leve, og det ser stygt ut.

Pels var noe man trengte i steinalderen, da man ikke hadde H&M , cubus , you name it.

Men, hvis du ikke syns det er ille at dyr blir torturert til døde for at mennesker skal gå rundt i pels, så er det noe galt med deg.

Hvem er du til å si hva som er rett og galt? Vi har forskjellige verdier, det er alt.

Jeg sier bare det jeg mener...

Skurupu: Hvis alle hadde boikottet pels, hadde det ikke blitt solgt lenger. Jeg har ikke noe imot de som kjøper pels, bare de som syns det er riktig at dyr blir torturert sånn at mennesker kan kle seg i pels... De som kjøper pels tenker nok ikke på hvordan pelsen blir lagd. De fleste som har sett denne videoen kommer nok til å boikotte pels, håper jeg.

Det er jo selvsagt de du prater om som må stoppes, men det er ikke like lett

Endret av Alompi
Lenke til kommentar
Mange av dyrene som blir pels lever nok ganske godt før de dør.

I USA har de farmer der de har dyrene fra de er bitte bitte små, forer dem riktig og lar dem leve ganske så fritt.

Det er ikke bestandig de slakter dem levende som i den filmen dere nå har sett, personlig syntes jeg det er ganske groteskt, men mange av dem dør faktisk mye mye mindre smertefullt.

Men rundt 70% av dyrene har det ikke sånn

(Sorry for dobbeltposten)

Endret av Alompi
Lenke til kommentar
Men rundt 70% av dyrene har det ikke sånn

Vil gjerne vite hvor du har det fra ? Filmen ?

Usa og pels, ta en titt

Husker ikke hvor jeg har det fra, etter jeg så denne filmen søkte jeg rundt på internett og fant ut at 65-70 prosent av dyrene fikk sånn behandling. Nesten ett halvår siden jeg så denne filmen for første gang

Endret av Alompi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Menneskeheten suger...

Har ikke sett videoen, men tviler på at den er typisk for pelsdyrnæringen. Ellers synes jeg at det er lov å bruke alt på dyrene, når vi likevel er "avhengig" av dem. At noen dyreslag er søtere enn andre, endrer ingenting.

:)

Lenke til kommentar

Enig i at pels ikke er er produkt vi trenger, ihvertfall ikke i vår del av verden. Men jeg synes det blir litt på kanten å ta en syk dyremishandler til inntekt for alle som driver med pelsdyr. Selv om pelsdyrnæringen har et stykke igjen før de driver godt nok dyrevelferdsmessig, synes jeg at mange av synspunktene som blir ytret i denne tråden bærer preg av noe begrenset kunnskap. Utfordringene til pelsdyrnæringen er IKKE inhuman avliving, eller mangel på avliving før flåing. Avliving skjer med elektrisitet, og er veldig effektivt.

Nasjonalt kunne vi helt fint avskaffet pelsdyrnæringen. Produktet er ikke nødvendig, og etterspørselen etter arbeidskraft er så stor i dette landet at man tar neppe fra noen jobben.

Lenke til kommentar

Eg har ingenting imot damer i pels osv osv,MEN eg liker ikke alle måter pelsen blir "laget" på,det er groteskt og unødvendig å flå disse dyrene levende.!

Og dere som snakker om verdier,er helt på jordet,å flå et levende dyr for en pels har INGENTING med verdier å

gjøre.

Greit at en må flå disse dyrene osv for å få pels,MEN ikke levende,ikke ved å knalle hodet dems i bakken...og å gjøre

det på ett torg eller hva faen blir helt feil.

Lenke til kommentar
Nå fikk jeg lyst på pels. De er så gode og varme :yes:

Mislykket forsøk på å være kontroversiell :p

For meg virker det som at det for det meste er gamle kvinner som går med pels, så å diskutere det her kan være litt lite effektivt dessverre.

Lenke til kommentar

Dette er jo ekstremtilfelle. Om du viser til en video hvor dyrene lever som bikkja til Paris Hilton så er jo det galt, men ikke representativt for hele industrien.

Jeg sier ikke at alle andre dyr enn de i filmen blir behandlet pent, men at man faktisk ha humane metoder.

Og er nok mye av det vi tar for gitt som vi har det bedre av å være uvitene ang. hvordan det lages :)

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Videoen er nok ikke et eksempel på den typiske pelsindustri. Mener å ha sett filmen før for et år siden når den ble vist gjennom en nettavis.

Industri i Norge og andre land har mange andre metoder som er mer effektive og humane enn det vist i klippet, så det er ikke på noen måte et eksempel for hvordan det er ellers for de som driver med dette. Selv prosessen kan virke ekkel på noen, men ikke mer ekkel enn slakting. Avliving skjer ofte enkelt med et støt, så er det prosessering etter det.

Men hvem er vi til å klage på disse personenes måte å skaffe seg brød på bordet. Gi dem noe bedre å gjøre, jeg tror de færreste gjør det der for moroskyld, det er da fordi det er noe av det som er å gjøre for penger i den regionen med god avkastning.

En kan jo gjøre som trådstarter her gjør, å gå etter kunder, men løsningen ligger vel så greit i skikkeig kontroll av hvem som produserer det og virkemidlene de bruker. Jeg tror ikke en gjør mye til samvittigheten til folk som går med pels, tror de er oppmerksom på hva de faktisk går rundt med, og har et annet syn på saken enn hva trådstarter og visse organisasjoner har.

Lenke til kommentar

Jeg bruker å slippe ut dyr som sitter i fangenskap og venter på å bli omgjort til kåpe. Da slipper de unna torturen som venter dem og jeg slippe å se de stygge gamle damene som går rundt i fine kåper som mannen i gata ikke har råd til.

Har et minkoppdretts anlegg ikke langt unna, senest i forrige måned slapp jeg ut noen mink som har vokst opp i fangenskap. Er jeg ikke smart vel? Det er sannlig befriende å være litt naiv!

------------------------------------------------------------------------------------------

Man trenger faktisk pels. Hvis man ser på rikmanns samfunnet isolert sett, så kan rike damer som ikke har pels føle seg "fattige" fordi de ikke har pels mens alle andre fin damene har pels. Det kan vi vel ikke ha noe av?

På samme måte som vi har "fattige" i Norge. Eneste grunnen til vi har fattige i Norge er fordi noen stakkars mennesker føler seg skamfulle fordi de ikke har like mye penger som alle andre. Stakkars folk....

Vi trenger strengt tatt ikke kjøtt heller. Er jo mange som lever som vegetarianere, og det er litt rart at de overlever uten å spise kjøtt. Vil man ha protein har man protein drikker og egg. Man er ikke særlig opplyst om man ikke vet at det finnes andre alternativer enn kjøtt...

Har om dagen tråkket jeg på en maur, stakkaren låg og sprellet halvdau uten at jeg la merke til den. Onde meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...