Gå til innhold

Se hvordan kåpa di blir laget

Anbefalte innlegg

I disse juletider er det nok mange som hadde blitt glade for å ha fått en mink-pels i gave. Eksklusiv og dyr og den holder deg god og varm når du er ute i det fæle været. Det du kanskje ikke tenker på, er at denne pelsen mest sannsynlig er lagd av dyr som har blitt flådd levende og torturert til døde.

Kom over denne videoen som viser hvordan mesteparten av all pels blir lagd, rundt 85%. Den eneste måten vi kan stoppe dette på er å boikotte all pels...

Obs: Inneholder sterke bilder!

http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=fur_farm

For de som ikke vil se videoen, ligger det en beskrivelse under

Den viser en mann på ett market, som har flere bur med vaskebjørner. Han tar vaskebjørnene ut av buret en etter en, og dunker hodet dems i bakken til de blir på en måte lammet ( tror jeg). Etter det henger han en av dem opp, den er fortsatt levende, og kutter av beina dens. Dyret hyler og skriker av smerte, men det ser ikke ut til å plage mannen. Etter det river han pelsen rett av det stakars dyret, og slenger det som er igjen av det skamferte dyret, i en kurv med andre flådde dyr. Mannen som filmer zoomer inn på fjeset til dyret, som løfter hodet opp og blunker litt, før det segner død om. De fleste dyrene som lå flådde i den store kurven var fortsatt levende. Videoen viser også hvordan det blir lagd pels av andre typer dyr. :(

Endret av Alompi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg syns er helt vekke er at fyren som gjør dette ikke dreper dyret før han gjør dette. Er han helt totalt idiot eller ? Greit at han skal ha pelsen men ha litt decency og drep dyret først. Hvor vanskelig er det når han har en øks!? Faen for en idiot!

Endret av sull
Lenke til kommentar
Det jeg syns er helt vekke er at fyren som gjør dette ikke dreper dyret før han gjør dette. Er han helt totalt idiot eller ? Greit at han skal ha pelsen men ha litt decency og drep dyret først. Hvor vanskelig er det når han har en øks!? Faen for en idiot!

Poenget med ikke å bruke øks, er for å ikke ødelegge pelsen.. Men ellers er jeg enig i det andre du nevner.

Lenke til kommentar
Skal vi slutte å spise kjøtt da? Bygge hus av mursteiner fordi trefelling utrydder regnskogen? osv

Nei kan ikke tenke slik

Pels er noe som man ikke trenger, i motsetning til kjøtt og tre

Syns du det er rett å drepe og torturere dyr for at rike damer skal gå rundt og se stygge ut med pelsen av ett dødt dyr rundt kroppen, når de like godt kan kjøpe vanlige jakker laget av syntetisk stoff?

Dårlig argument

Endret av Alompi
Lenke til kommentar
Skal vi slutte å spise kjøtt da? Bygge hus av mursteiner fordi trefelling utrydder regnskogen? osv

Nei kan ikke tenke slik

Pels er noe som man ikke trenger, i motsetning til kjøtt og tre

Syns du det er rett å drepe og torturere dyr for at rike damer skal gå rundt og se stygge ut med pelsen av ett dødt dyr rundt kroppen, når de like godt kan kjøpe vanlige jakker laget av syntetisk stoff?

Dårlig argument

Du klager over dårlig argument? Du sier "for at rike damer skal gå rundt å se stygge ut med pelsen av ett dødt dyr rundt kroppen" Hva har det at damene ser stygge ut med noe å gjøre? Fikk ikke sett videoen siden den er fjernet nå, men har egentlig ingen problemer med at dyr blir drept uansett hvor brutalt det er, sånn at vi mennesker kan gå med pels.

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at pels er noe man ikke trenger for å leve, og det ser stygt ut.

Pels var noe man trengte i steinalderen, da man ikke hadde H&M , cubus , you name it.

Men, hvis du ikke syns det er ille at dyr blir torturert til døde for at mennesker skal gå rundt i pels, så er det noe galt med deg.

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at pels er noe man ikke trenger for å leve, og det ser stygt ut.

Pels var noe man trengte i steinalderen, da man ikke hadde H&M , cubus , you name it.

Men, hvis du ikke syns det er ille at dyr blir torturert til døde for at mennesker skal gå rundt i pels, så er det noe galt med deg.

Shaitolainen, du har visst selve deffinisjonen på hva som er rett og galt du? Fint at du bryr deg, men har du gjort noe mer enn å poste en link på ett forum? (Å vise fing til foripasserende gamle damer med pels tells ikke.)

Lenke til kommentar
og dunker hodet dems i bakken til de blir på en måte lammet ( tror jeg).

Dette er får å få dyrene til å besvime, eller få dem litt groggy så di er letter å ha med å gjøre.

Det var vel godt brukt for å slakte sauer, geiter etc i gamle dager.

ett kakk i haue med en hammer, for så å hugge av hodet.

fikk ikke sedt videoen, men etter dine beskrivelser så gjør mannen det får å få dem til å ligge rolig, ikke får at det skal bli lettere å avlive dem, men får å få av pelsen hel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Altså, uansett hvordan dere ser på dette så vil sel-slaktingen i canada foregå, å delfin slaktinga i japan foregå

Skinn/pels = penger, penger = større industri, større industri = makt og makt vil ha mer.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...