Poor Leno Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Er det noen her som kan gi meg tips om hva jeg kan gjøre? Hvis man har gitt en gave som ikke står til forventingene hos den jenta man er glad i? Er det noe som kan gjenopprette skaden? Selvsagt snakk om julegave..! Sliter med litt dårlig samvittighet her. God Jul! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 - Vet du at den var dårlig? - Hvor dårlig var den? - Var det andre som såg det? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg er ikke fornøyd med gaven. Blei i-siste-liten handling, og det endte med et dårlig forsøk på noe litt allright. Ganske sikker på at hun forventet noe mer gjennomtenkt... Gaven ble veldig halvveis, altså... Aner ikke om andre så den. Det har ikke så mye å si. Hun så den, og det er hun jeg ønsker å gi en fin gave. Blir det teit å gi henne enda en gave noen dager etter jul? Burde jeg unnskylde meg? Fikk en skikkelig allright gave av henne. Noe jeg hadde ønsket meg, og hadde behov for. Bah, jula er ikke alltid like kos! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Kan den byttes? Kan eg spørre hva det var/er? Julegaver er ikke lett nei. Eg er som regel flinkere på å gi "gode" gaver en å få i det hele tatt. Men å gi noe til noen man er spesielt glad i som du vet forventer noe spesielt er sjeldent lett. Men å gi en gave nr 2 fordi første var misslykket føler eg blir feil. Eg viller heller satset på å få byttet gaven eller å gi noe ekstra ved neste annledning(hint, valentine). Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Personlig mener jeg det er tanken som teller, ikke hva om gaven er "god" nok. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hvis jeg får en gave som ikke faller i smak så sparer jeg en til neste år og gir den til noen andre jeg Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hvis jeg får en gave som ikke faller i smak så sparer jeg en til neste år og gir den til noen andre jeg Husk da at garantitiden og reklamansjonstiden da er forkortet med ett år. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Kan eg spørre hva det var/er? Oh how I second this. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Husk da at garantitiden og reklamansjonstiden da er forkortet med ett år. Gir den da selvfølgelig til noen jeg ikke bryr meg så veldig om. Såkalt pliktgave Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hva med å prate med henne om det? Fortell ha du føler etc. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Takk for alle tanker rundt emnet. Jeg tror ikke det gikk så fælt som jeg fryktet. Jeg håper hun tok det på måten covah sier; at det er tanken som teller! Kommer nok til å prate med henne om det. Hun er verdens beste jente, så regner med at ting ordner seg! Også skal jeg følge rådet til nomore; være mye tidligere ute nestegang, og kjøpe en skikkelig fin og gjennomtenkt gave. Det fortjener hun jo! Ha en fortsatt finfin jul! Og igjen, takk for tips og råd! Har hjulpet ikveld! MvH Leno Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Hva var gaven? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Jeg skrev et kort som jeg la i en konvolutt. Prøvde å være litt flink å skrive noe pent, men veit ikke hvor vellykka det blei til slutt. Også la jeg med en CD. Pluss noe annet stæsj. Men som sagt, tror hun tok det bedre enn jeg hadde fryktet. Du veit... Man vil jo gjøre ting rett for de man er gladest i! Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Hvorfor er alle så materalistiske? MÅ en julegave være en gjenstand? Julegaven jeg planla å gi (før jeg ble singel igjen ) var veldig enkel: et valg for når hun ville ha julegaven. Gaven skulle bestå av: Goood mat som jeg lager fra grunnen av (liker å lage mat da). Peiser så klart på med litt lys og det hele for stemningen. Etter maten kan hun velge om hun vil se en film (i og med at du vet hvordan smak hun har, har du selvfølgelig valgt ut en som kommer til å falle i smak), eller hoppe rett til full body-massage med oljer og hele pakka. Etter massasjen er alt opp til henne. Vil hun hoppe i senga er det fint, er hun sliten og trenger å lade batteriene er det helt greit det og. Altså en kveld hvor hun er i fokus Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Bare det at du skrev et personlig kort burde være nok. Husk at alle kan gå ut å kjøpe en materialistisk gave som ikke betyr en dritt for mottakeren. Hilsen en som er møkk lei hele julegavemaset. Alt handler jo om å sløse vekk penger på dritt Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Jeg skrev et kort som jeg la i en konvolutt. Prøvde å være litt flink å skrive noe pent, men veit ikke hvor vellykka det blei til slutt. Også la jeg med en CD. Pluss noe annet stæsj.Men som sagt, tror hun tok det bedre enn jeg hadde fryktet. Du veit... Man vil jo gjøre ting rett for de man er gladest i! Å skrive et kort er en kjempe god ide og eg tror ikke du har gjort det så gale som du tror selv. Det er personlig, det viser deg selv i fra en følelsesmessig sårbar side og ikke minst er det noe som mange jenter vil ha men bare et fåtall får. Hvem som helst kan i dag bruke kr 9000 på den flotteste diamantring til dama, men det er veldig få som klarer å sette noen personlige ord på et kort og gi det. CD-en var kanskje ikke så imponerende med mindre du viste at du kjenner henne og gav henne en CD hun virkelig vil like. Men uansett så får du et pluss i margen fra min side, og dersom hun ikke er alt for egoistisk og bortskjemt så vil hun nok sette pris på kortet i det minste. Men samtidig ville eg gjort noe ekstra ved neste annledning uansett! Hilsen en som er møkk lei hele julegavemaset. Alt handler jo om å sløse vekk penger på dritt Eg tror vi må starte en nei-til-julegaver-klubb. (beklager, dette blir offtopic) Det er utrolig mye penger som går til gaver til folk man sjeldent ser og sjeldent treffer. Gaven som da blir kjøpt er da typisk en pliktgave(genialt ord eg plukket opp i en annen tråd) og har så lite mål og meining at man burde ofte skjems av å gi den. Personlig har eg satt foten ned. Eg informerer de fleste om at eg kjøper ikke gaver til voksne personer eg ikke har daglig omgang med på et personlig nivå. Dette har resultert i at eg har brukt ca 2k på gaver i år(det meste til dattera mi, nevøer og nieser) og hver og en av disse var såpass gjennomtenkt at eg var glad for å gi det. Gjerrig? Kanskje det, men nå har det seg også slik at eg faktisk vil heller bruke tusenvis av kroner på å reise rundt å besøke de eg kjenner for å få litt kvalitetstid, enn et par hundrelapper på en dårlig presang de ikke trenger uten å se snurten av de på månedsvis. Hilsen mannen som ødela julaften Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå