srednanders Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg har en digital denon avr 3803 reiciever, og en pc med creative x-fi xtreme music lydkort. Jeg har kjøpt til en digital I/O modul slik at jeg kan overføre digitale signaler fra PC-en til koaks inngangen på anlegget. Jeg får til å spille lyd gjennom denne løsningen, men har hittil ikke sett at dolby digital slår seg ( registreres) på på forsterkeren når jeg spiller lyd via PC-en. Hensikten med at jeg kjøpte dette lydkortet og denne I/O modulen var jo at jeg skulle ha digital surround når jeg spilte spill på pc en. Er drittlei hele greia og vurderer å kjøpe meg et 5.1 sett med pc høytalere istedet. Dette vet jeg hvertfall funker på lydkortet. Men jeg vil veeeeeeldig gjerne bruke hjemmekinoen til dette istedet.... Eneste mulighetene jeg har når jeg spiller spill over anlegget nå er 7 kanals stereo eller pro logic... Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Men er spillet satt opp med 5.1? Vet ikke helt hvordan spill håndterer dette, men tror spille må støtte 5.1 for at den faktisk kan 5.1 Du kan vel muligens få forsterkern din til å emulere 5.1.. Det kan ihvertfall jeg på min, Denon AVR-1907 Lenke til kommentar
radiated Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Du trenger et kort med Dolby Digital sanntids-enkoding. Creative har ikke det. https://prisguiden.no/product.php?productId=45358 Dette f.eks. Endret 26. desember 2007 av radiated Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 creative støtter ikke sånn du etterspør. filmer skal sendes i dd5.1 eller dts, men da må du ha ac3codec inne. og der må du du krysse av på å sende signaler i 5.1 signal. funker i .avi og .mkv ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå