JonJ Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Hei Jeg har en maskin med MSI P6N SLI Platinum Hovedkort, det er et nForce 650i chipset, jeg har et Gainward 8600GT skjermkort som jeg har installert de siste driverne til Vista for å bruke, og en 3Ghz Core2Duo. Jeg har 4x1GB Corsairbrikker som går på 800MHz(Jeg så feil på nettbutikken når jeg kjøpte disse, har ikke giddet å returnere de). Problemet er at ytelsen i spill er helt grusomt dårlig. Jeg får ikke mange fps i noen spill, det lagger og hakker noe veldig. Maskinen scorer "2,2" i Vistas "Windows-opplevelsesindeks", og det som den scorer lavt på er minnet. Jeg forsøkte å ta ut en minnebrikke, sånn at jeg satt med 3GB og ikke 4, maskinen ble øyeblikkelig mer responsiv, men den scorer nøyaktig det samme. Den er rask og god når den jobber ellers, men akkurat spill går utrolig tregt, og den lave scoren får meg til å tenke at det enten er et problem med en minnebrikke, driveren eller chipset. Bare for å slenge ut noen tanker. Jeg forsøkte å flytte litt rundt på rambrikkene, eller gå helt ned til 2 og 1 brikke uten at det hadde noen særlig effekt. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne å feilsøke heller. Jeg har kjørt de siste oppdateringene og jeg har Vista Home Premium. Så, noen tips for å få opp ytelsen? Det er nesten litt latterlig at jeg ikke får spilt noe i det hele tatt... Jeg lurer også på hvordan det er å mikse 64/32bit binærer i Windows, for om det fungerer bra så kan jeg jo legge om til 64bit. Setter utrolig stor pris på alle hint. Endret 24. desember 2007 av JonJ Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Nesten samme specs som deg og det yter noe utrolig dårlig. Har samme hovedkort, jeg ville også ha satt pris på litt hjelp her =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå