Gå til innhold

Dette er en grunn til at jeg ønsker jeg bodde i Asia. Snarere Hong Kong.

morningstar665

Anbefalte innlegg

http://www.sonystyle.com.hk/ss/product/ps3/index_e.jsp

Bruk en valuta-konverter og sjekk hva disse varene koster i NOK. En rask sjekk viser at:

3780 HKD = 2694 NOK for en 80 GB versjon av PS3.

Et spill til 400 HKD betyr 285 NOK.

Hvis vi tar med pruting i tillegg når man handler der nede så får man det ytterlig billigere. En 40 GB versjon koster 1910 NOK. UNDER 2000 kr. Herved er jeg overbevist om at en tlf til en kjær onkel i Hong Kong er min framtidige måte å shoppe spill på. :ph34r::p

Edit: Nå så jeg at de hadde 60 GB versjon der :O oi oi valgets kval.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nye typer utgifter og ikke minst lønna di ville også ha vært annerledes om du hadde bodd der enn her. Det man sku hatt er en bekjent som fortoller alle dine varer fra utlandet, det hadde gjort livet trivelig!

Endret av BåGan
Lenke til kommentar

jeg tror ikke du skal drive å prute i butikkene der de selger orginale spill. er ikke sånn at man pruter på alt der, tror det blir sett på som uhøflig.

man burde ha et greit kapital før man flytter ned dit tror jeg..

edit: skrivefeil

Endret av Pliskin1987
Lenke til kommentar
jeg tror ikke du skal drive å prute i butikkene der de selger orginale spill. er ikke sånn at man pruter på alt der, tror det blir sett på som uhøflig.

Pruting skjer ofte faktisk, bare ikke i større grad som prisdumping, men bonusvarer. Faren min kjøpte en Cybershot mens han var der. Han prutet til seg en gratis 1 GB Pro Duo minnekort til kameraet mens da slike kort var dyre i Europa fortsatt. Og prisen på SonyStyle er bare veiledende, i selve butikkene er prisene enda lavere da konkurrentene ligger par meter fra hverandre og det er hard kamp mellom kundene. Man trenger ikke grei kaptial for å flytte ned dit, alt du trenger er høy utdannelse fra vestlig land og kinesisk språkkompetanse så får du karriereboost og lønnsboost man bare kan drømme om i Norge. Har du vært i Hong Kong før? :)

Lenke til kommentar

Pruting skjer ofte faktisk, bare ikke i større grad som prisdumping, men bonusvarer. Faren min kjøpte en Cybershot mens han var der. Han prutet til seg en gratis 1 GB Pro Duo minnekort til kameraet mens da slike kort var dyre i Europa fortsatt. Og prisen på SonyStyle er bare veiledende, i selve butikkene er prisene enda lavere da konkurrentene ligger par meter fra hverandre og det er hard kamp mellom kundene. Man trenger ikke grei kaptial for å flytte ned dit, alt du trenger er høy utdannelse fra vestlig land og kinesisk språkkompetanse så får du karriereboost og lønnsboost man bare kan drømme om i Norge. Har du vært i Hong Kong før? :)

ville nå si at det er litt feil å si at det er "bare" å ta høy utdannelse og lære seg kinesisk. ville nå si at det da er lettere å tjene litt penger her nede og lære seg litt kinesisk på egenhånd eller kurs og dra ned å lære resten der. men det får være så...

ta deg en mandarin:)

det går vel opp og ned med hvor man pruter og hvor man ikke gjøre det. vis du går inn i en sony butikk der som selger orgianle sony produkter så begynner du ikke å prute. nei jeg har ikke vært i hong kong..

edit: skriveleif

Endret av Pliskin1987
Lenke til kommentar
nei jeg har ikke vært i hong kong..

Kina er mitt hjemland, og begge brødrene til faren min bor i Hong Kong. Det jeg har fått med meg og sett samsvarer dessverre ikke med dine påstander. Men men.

så du er kinesisk? selvom du har fått dine folk til å være enig i dine påstander så synes jeg ikke det er rett å prute på orginale varer i f.eks sony butikker. det er ikke rett, si hva du vil..

Lenke til kommentar

Kina er mitt hjemland, og begge brødrene til faren min bor i Hong Kong. Det jeg har fått med meg og sett samsvarer dessverre ikke med dine påstander. Men men.

så du er kinesisk? selvom du har fått dine folk til å være enig i dine påstander så synes jeg ikke det er rett å prute på orginale varer i f.eks sony butikker. det er ikke rett, si hva du vil..

Støtter deg fullt ut her. Jeg ville sett på det som svært uhøflig hvis noen begynte å prute i min butikk - selv om den lå nede i Hong Kong. Man pruter på gata i Tyrkia, ikke på Sonys egne butikker i Hong Kong.

Lenke til kommentar

Støtter deg fullt ut her. Jeg ville sett på det som svært uhøflig hvis noen begynte å prute i min butikk - selv om den lå nede i Hong Kong. Man pruter på gata i Tyrkia, ikke på Sonys egne butikker i Hong Kong.

ja det sier jo seg selv. man kan ikke bare valse inn i en butikk på et kjøpesenter og begynne på prute på en ps3:P

Lenke til kommentar
ja det sier jo seg selv. man kan ikke bare valse inn i en butikk på et kjøpesenter og begynne på prute på en ps3:P

Jeg pruter nesten alltid jeg hvis jeg skal kjøpe litt dyre ting, uansett om det er på kjøpesenter eller annet. Prutet ned den første projektoren jeg kjøpte med 3500 kroner (fra 15000 til 11500), det er vel rekorden, men får alltids noen hundrelapper i avslag ihvertfall. Eller andre ting med på kjøpet, f.eks. kabler og sånn. Men PS3'en prutet jeg ikke på, den var ferdigprutet, hehe.

Nå snakker jeg om i Norge... :)

Lenke til kommentar

Jeg pruter nesten alltid jeg hvis jeg skal kjøpe litt dyre ting, uansett om det er på kjøpesenter eller annet. Prutet ned den første projektoren jeg kjøpte med 3500 kroner (fra 15000 til 11500), det er vel rekorden, men får alltids noen hundrelapper i avslag ihvertfall. Eller andre ting med på kjøpet, f.eks. kabler og sånn. Men PS3'en prutet jeg ikke på, den var ferdigprutet, hehe.

Nå snakker jeg om i Norge... :)

det er forskjell på å forhandle og prute.

edit: skriveleif.

Endret av Pliskin1987
Lenke til kommentar
det er forskjell på å forhandle og prute.

Hva er forskjellen da? Forhandler man på en elbutikk og pruter på et marked uten faste priser? Eller motsatt? ;)

man forhandler om prisen slik at begge parter får det rettferdig, man pruter der prisen er satt opp i skyene for å lure noen. der det er gjort pruter de fleste for det er normalt og forhandleren av varen godtar det. vis du begynner å hard prute i em elkjøp butikk, ville iallfall jeg sett rart på deg:P

selvfølgelig skjønner jeg vis du går inn i en butikk og ser en forsterker som koster 6000, og sier jeg tar den for 5000. men det har ikke noe å si om du bor i kina eller norge for å gjøre det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...