Gå til innhold

Finner ikke trådløst nett

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en meget merkelig situasjon med det trådløse nettverket hjemme hos min far.

Det er fire datamaskiner her i huset, jeg har to, min far og stemor har hver sin.

Jeg finner det trådløse nettverket på min stasjonære PC, men ikke med laptoppen min.

Min far finner det på sin laptop, mens min stemor finner det ikke på sin laptop.

Noen som har noe som helst forslag til hva som kan være feilen?

Alle mann bruker XP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Det er fire datamaskiner her i huset, jeg har to, min far og stemor har hver sin.

Jeg finner det trådløse nettverket på min stasjonære PC, men ikke med laptoppen min.

Min far finner det på sin laptop, mens min stemor finner det ikke på sin laptop.

Alle mann bruker XP.

Er det slått på Broadcast? Er alle trålaus drivere instalert riktig? Virker laptoppene på andre nettverk? Er du sikker på at de er innenfor rekevidde? Hvilken PC-er er det? Navn på nettverkskort og ruter?

Lenke til kommentar
Hei!

Alle mann bruker XP.

Er det slått på Broadcast? Er alle trålaus drivere instalert riktig? Virker laptoppene på andre nettverk? Er du sikker på at de er innenfor rekevidde? Hvilken PC-er er det? Navn på nettverkskort og ruter?

Hva er broadcast?

Pcene opererer innenfor samme rekkevidde.. Så ja, de er innenfor..

På min stasjonære er det D-Link mens på laptopen min er det Broadcom.. Laptopen min er Acer..

Lenke til kommentar

Er du sikker på at det trådløse nettverkskortet er på?

Ofte på laptoper er det en fysisk knapp på selve maskinen som man kan skru på/av WiFi kortet.

Kan også vær at det er skrudd av software messig, sjekk nede til høyre, der hvor klokka er.

Sjekk her også.

Start - Kontrol panel - Nettverks tilkoblinger - Velg det trådløse - Høre klikk og velg aktiver/enable.

Vet du om pc'ene får inn trådløs nett andre plasser?

Lenke til kommentar
Er du sikker på at det trådløse nettverkskortet er på?

Ofte på laptoper er det en fysisk knapp på selve maskinen som man kan skru på/av WiFi kortet.

Kan også vær at det er skrudd av software messig, sjekk nede til høyre, der hvor klokka er.

Sjekk her også.

Start - Kontrol panel - Nettverks tilkoblinger - Velg det trådløse - Høre klikk og velg aktiver/enable.

Vet du om pc'ene får inn trådløs nett andre plasser?

PCene får inn andre trådløse nett ja, men akkurat dette her, får de ikke inn.. verken min eller min stemors.. vi finner jo det trådløse nettet til nabohuset.. men ikke det som er her i huset.. merkelige greier..

Men samtidig finner vi det trådløse nette her i huset med min stasjonære og min fars laptop..

Lenke til kommentar
Broadcast er om nettverket er synelig. Har du prøvd å legge til nettverket med SSID i windows? Er det et usikret nettverk?

Nettverket er ikke synlig på de pcene jeg ikke finner det på, er jo det som er problemet.. men finner det lett på de to andre datamaskinene.

Jeg vet ikke hva SSID er for noe, nettverket er sikret ja..

Lenke til kommentar
SSID er nettverksnavnet. Hvis du trykker på Trålaus ikonet-> Egenskaper -> Trålause Nettverk -> Legg til... Så skriver du inn navnet på nettverket i den øverste boksen. Så må du skrive inn om det er wep eller wpa. Og koden eventuelt brukernavn.

Gjorde dette nå, finner ikke nettverket av den grunn..

Er det noe mer jeg må gjøre etter jeg har skrevet inn alt det du sa og trykt på ok?

Jeg finner navnet på nettverket i listen over nettverk nå, men ikke i listen over tilgjengelige trådløse nettverk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...