m0g1e Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Vet ikke om byttet til Tafjord Mimer er problemet. Det er ved opplasting dette oppstår Benytter meg av LeechFTP, og har nå i to dager hatt ca 0,03kbps i upload hastighet. Men på de fleste tilfellene får jeg en rød output: ! Upload failed on 91.189.x.x (/public_html/forum/include/prune.php). (connection reset by peer) Likevel om jeg kunne fått testet en opplasting mot en annen server så kan jeg jo se bort ifra at det er serveren sin skyld at dette skjer Foreløbig er FTP den eneste protokollen jeg har hatt problem med.. Har ikke merket lignende noen andre steder. Endret 3. januar 2008 av nollie Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Det her høres ut som ett problem med aktiv FTP og fort forwarding. Har du byttet ruter og/eller modem etter at du byttet ISP? Sjekk innstillingene for programmet, og sjekk om du kan tvinge den over i passive mode. For mer info, sjekk her. Endret 25. desember 2007 av bepe86 Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Har merket problemet før, og har endelig forstått hvorfor ikke innstillingene jeg setter i Pure-ftpd ikke fungerte. I passive mode må ikke bare daemonen restartes, men også hele serveren for at "ForcePassiveIP" parameteret skal oppdateres. Har hatt samme problemet tidligere, men har aldri forstått helt hvordan jeg fikk fikset det. Fant fort ut at den ikke var oppdatert ved å kjøre FTP fra en annen debian server. ForcePassiveIP var satt til den lokale pfSense brannveggen jeg hadde hatt før. (192.168.1.1) Dette kom ut i outputen når jeg koblet meg til. Merkelig nok avgjør dette om FTP, aktiv eller passiv, vil fungere når "ForcePassiveIP" og "PassivePortRange" er satt. Satte ForcePassiveIP til IP-adressen som vises utenifra (83.249.x.x) Trodde først problemet lå hos ISP siden det viste seg at jeg ikke kunne laste opp filer gjennom FTP-protokollen mot servere på Internett. Endret 3. januar 2008 av nollie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå