Gå til innhold

Hvordan skrur jeg på Ipod Touch?

heltnaldo

Anbefalte innlegg

Føler meg ekstremt dum nå, med tanke på at det er bare to knapper på spilleren.

Må den laddes opp X antall timer før det går ann å begynne å bruke den? Eller?

Jeg får opp et bilde av musikkikonet til Apple, og ledningen man putter i ladderinngangen på Ipoden, med en pil fra ledningen til ikonet.. men kommer meg ikke lengre enn dette..

Kan noen hjelpe meg? :)

Huff..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den må lades først ja ;) Når du har ladet den en stund og åpnet den i Itunes vil du kunne bruke den etterpå. Da skrur du den på med knappen oppå den. Holder du knappen lenge inne skrur du den skikkelig av(Bruker mindre strøm,men bruker litt når man skrur den på og det tar litt tid.)

Lenke til kommentar
Den må lades først ja ;) Når du har ladet den en stund og åpnet den i Itunes vil du kunne bruke den etterpå. Da skrur du den på med knappen oppå den. Holder du knappen lenge inne skrur du den skikkelig av(Bruker mindre strøm,men bruker litt når man skrur den på og det tar litt tid.)

Må man nødt til å ha Itunes? Da må jeg isåfall laste det ned :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Må man nødt til å ha Itunes? Da må jeg isåfall laste det ned :)

Selvsagt. Aple eier sjela di fra nå av og frem til du knuser hele dritten.

Lenke til kommentar
Han fikk ikke en til jul vet du ;) Sånt vekker følelser i visse folk.

Thehe.. ja sant.. ;p

Vel, så jeg må bare la den ladde til den er ferdig oppladdet?

Hva vil det si at det er bilde av en svart stikkontakt inne i batteriet oppe i høyre hjørne da?

Var dårlig med brukerveiledninger som fulgte med syntes jeg ;p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Han fikk ikke en til jul vet du ;) Sånt vekker følelser i visse folk.

Neten riktig. Jeg fikke en av kona til fødselsdagene min i fjor. Det fungerte rimelig greitt frem til datteren min koblet sin iPod til min PC. Da forsvant all musikken min. Rett etterpå knuste jeg hele dritten, og gudene skal vite at det føltes godt å bli kvitt faenskapet.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Du må lade den en stund ja. Bildet av stikkontakten skal bety at den er ferdig ladet, så om du vil kan du egentlig ta den ut nå om du har fått inn musikken ferdig. Om det er bra for batteriet eller ikke å ta den ut allerede kan man krangle om,mange som fortsatt sitter med tankene om at man må lade mye mer første gangen. Men dette skal ikke være nødvendig lenger.

Lenke til kommentar
Du må lade den en stund ja. Bildet av stikkontakten skal bety at den er ferdig ladet, så om du vil kan du egentlig ta den ut nå om du har fått inn musikken ferdig. Om det er bra for batteriet eller ikke å ta den ut allerede kan man krangle om,mange som fortsatt sitter med tankene om at man må lade mye mer første gangen. Men dette skal ikke være nødvendig lenger.

Jeg har ikke fått inn noe musikk ennå nei.. har ikke kommet så langt, men kan jeg ikke bruke den på nett selvom jeg ikke har lagt inn noe musikk?

Og rent praktisk.. hvordan skrur jeg den på?

Det står også et bilde av en hengelås i midten oppe.. betyr det at tastelås er på? Hvordan får jeg den av?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det står også et bilde av en hengelås i midten oppe.. betyr det at tastelås er på? Hvordan får jeg den av?

Selvsagt kunne jeg ha svart på dette, men etter tidligere nevnte opplevelser anbefaler jeg deg å verve deg til fremmedlegionen fremfor å forsøke å skjønne hvordan den fungerer.

Regner med at det er noen der ute som kan gi deg seriøse svar. Må logge av før kona mi ser hva jeg skriver.

Lenke til kommentar

Selvsagt kunne jeg ha svart på dette, men etter tidligere nevnte opplevelser anbefaler jeg deg å verve deg til fremmedlegionen fremfor å forsøke å skjønne hvordan den fungerer.

Regner med at det er noen der ute som kan gi deg seriøse svar. Må logge av før kona mi ser hva jeg skriver.

Hahaha... du lokker jo fram smilet her da.. det skal du ha..

Hils kona, og god jul ü

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hahaha... du lokker jo fram smilet her da.. det skal du ha..

Hils kona, og god jul ü

God jul til deg også. en annen gang kan jeg jo fortelle om gitaren jeg fikk til jul i fjor...

Lenke til kommentar
Ja,du kan gå på nett selv om du ikke har lagt inn musikk. Og jeg har da sagt hvordan du skrur den på. Et trykk på knappen oppå spilleren. Så drar du den pekeren fra venstre til høyre side. Det er hvordan du tar av tastelåsen.

Problemet er at jeg får ikke opp noe peker når jeg trykker den på..

Jeg får opp det tidligere beskrevne bildet..

Ledningen som man putter i når man skal lade iPoden, med en pil over, som peker opp mot et iTunes ikon..

Skjønner ingenting..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Da vil nok det si at du fortsatt må koble spilleren til iTunes.

For å være alvorlig et øyeblikk: last net iTunes, få programmet opp å kjøre, og koble deretter til ipod'en. Da tror jeg at det meste faller på plass av seg selv. I mellomtiden kan du søke etter musikk på PCen din og legge alt du finner over i en ny mappe som er lett å finne, dvs nære rota. Når iTunes er oppe importerer du musikken herfra over i ITunes. Deretter synkroniserer du, og vips er musikken på plass.

Men hold andre iPoder unna PCen. Da risikerer du at alt går til h.....e.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Trodde noen måtte passe seg for kona si jeg? ;)

Så lenge man ikke velger automatisk synkronisering er det ikke noe problem med hvor mange spillere man bruker på hver maskin.

Takk for tipset. :thumbup:

Hadde jeg visst det for halvannet år siden hadde jeg sluppet å ha et ipod-lik i skuffen.

Er for resten ikke så redd for kona. Hun har funnet seg i at jeg knuste (og mener: knuste) to bærbare PCer etter at Vista fucka opp tilværelsen min. Helsike heller, ipod var en walk-in-the-park sammenliknet med Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...