Kridal Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hei! Vet det har vært oppe før, men fant ikke til noen post! Det jeg lurer på er hvor mye det vil koste meg å kjøpe en mobiltelefon med et dyrt abbonoment, for så å kjøpe meg ut av abbonomentet og låse opp telefonen med en gang. Hvis noen har noen spesifikke priser, gjerne fra både telenor og netcom, ville jeg satt veldig stor pris på dette! GOD JUL!! Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg gjorde det i sommer på en 6233 med abb. fra telenor og da kostet det 1400 kr for å kjøpe seg ut. Lenke til kommentar
JoHNxD Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 http://unlock.no/ Priser og andre ting varierer.. MEn det skal vist være veldig billig...tror jeg... Lenke til kommentar
Kridal Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg gjorde det i sommer på en 6233 med abb. fra telenor og da kostet det 1400 kr for å kjøpe seg ut. For både å kjøpe seg ut av abbonomentet og låse opp telefonen, eller? Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Bare for å kjøpe seg ut av abb. låse opp trengte jeg ikke siden den ikke var sperret og jeg bruker alikevel kontantkort fra telenor. Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg kjøpte en se w580i med telenor super minutt til 1 kr. Låst. Første jeg gjør er å ringe telenor og får opplåsningskoden og det får du når du har kjøpt en tlf med telenor abo binding. Så låser du opp mobilen. Så ringe dem og endrer eller si opp abo, betale bruddgebyr på 1400kr, samme dag eller dagen etter abo ble inngått.jeg gjorde det for jeg angret litt at jeg tok abo, og ville ikke ha abo i et år, 12 mnd à 139kr, er over 1500kr i året minst. Så ble billigere å kjøpe den med abo så si opp. Enn å kjøpe den uten abo. Lenke til kommentar
Kridal Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Jeg kjøpte en se w580i med telenor super minutt til 1 kr. Låst. Første jeg gjør er å ringe telenor og får opplåsningskoden og det får du når du har kjøpt en tlf med telenor abo binding. Så låser du opp mobilen. Så ringe dem og endrer eller si opp abo, betale bruddgebyr på 1400kr, samme dag eller dagen etter abo ble inngått.jeg gjorde det for jeg angret litt at jeg tok abo, og ville ikke ha abo i et år, 12 mnd à 139kr, er over 1500kr i året minst. Så ble billigere å kjøpe den med abo så si opp. Enn å kjøpe den uten abo. Så nå bruker du din se w580i med et annet simkort enn telenor sitt og har betalt 1501 kroner? Er det sånn å forstå?!? Takk for veldig bra eksempel.. Er akkurat det tilbudet jeg vurderer:P En annen ting jeg lurer på er hva prisene til netcom og tele2 er når det gjelder å låse opp telefonen.. Endret 24. desember 2007 av Kridal Lenke til kommentar
genser Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Så nå bruker du din se w580i med et annet simkort enn telenor sitt og har betalt 1501 kroner? Er det sånn å forstå?!? Han betaler totalt 1405 kr. 1 kr for mobilen, 1400 kr for brudd av abbonement, 4 kr for en dags bruk av abbonement. Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Så nå bruker du din se w580i med et annet simkort enn telenor sitt og har betalt 1501 kroner? Er det sånn å forstå?!? Han betaler totalt 1405 kr. 1 kr for mobilen, 1400 kr for brudd av abbonement, 4 kr for en dags bruk av abbonement. ja 1 kr så 1400 kr brudd. ikke brukt simkortet i det hele tatt Lenke til kommentar
Kridal Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 fikk du nytt nummer når du kjøpte telefonen da, og "sletta" det nummeret med en gang fra datasystemet til telenor..? Ble litt surr det her, men med andre ord: Jeg har nå en gammel telefon med onecall-simkort. Jeg vil ha ny telefon, og bruke mitt nåværende simkort. Og jeg får telefonen mye billigere om jeg kjøper med abbonoment. Blir det da riktig om jeg går fram på denne måten? 1. Kjøpe ny mobile og tegne abbonoment med telenor og få nytt nummer (uten å si opp mitt gamle abbonoment, eller går ikke det?) 2. Ringe telenor og låse opp operatørlåsen. 3. Ringe å si opp abbonomentet og betale 1400,- i gebyr 4. sette inn mitt onecall-simkort og bruke mobilen. Fungerer det å ha 2 abbonoment på et navn i noen dager, eller må jeg styre med portering av nummer og sånn også? Beklager for at jeg ikke skjønner dette helt, men orker ikke å gå på en smell.. På forhånd takk, og takk for all hjelp jeg allerede har fårr:) Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Du må ikke tenke så vanskelig! 1. Kjøp mobilen med et nytt abonnement 2. Ring telenor og få operatørlåskoden 3. Si opp abonnementet 4. Bruk ditt gamle sim-kort i telefonen 5. Finito, jippi Lenke til kommentar
Kridal Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Det jeg trodde, men går det ann å ha både onecall og telenor sitt abbonoment på samme navn da? Trodde ikke det gikk jeg.. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Nå roter du fælt. Du tar nytt abonnement med nytt tlf nummer hos telenor. Det skal sies opp igjen rett etterpå Lenke til kommentar
Kridal Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Tror ikke du helt skjønner hva jeg mener. Har skjønt hva jeg skal. Men trodde ikke det gikk ann å ha to abbonoment (onecall og telenor) på samme eier. Men det går tydligvis. Tusen takk for all hjelp:) Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Ingen som hindrer deg i å mange abonnement i ditt navn hos forskjellige operatører. Så lenge kredittvurderingene er OK da... Lenke til kommentar
Kridal Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Ingen som hindrer deg i å mange abonnement i ditt navn hos forskjellige operatører. Så lenge kredittvurderingene er OK da... Da er jo alt greit! Det var det jeg var skeptisk til se! Takker! Lenke til kommentar
Kridal Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Noen som vet hva det koster å kjøpe seg ut fra tele2 og netcom?? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Mener det kostet 1000 da jeg kjøpte meg ut av Tele2 i fjor sommer. Da sparte jeg 1000 på mobilen. Lenke til kommentar
kjell arne Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Mener det kostet 1000 da jeg kjøpte meg ut av Tele2 i fjor sommer. Da sparte jeg 1000 på mobilen. Da tjente du jo ingenting på det. Ikke bryet verdt, vel. Jeg har hittil kjøpt mobilene mine for full pris, og valgt abonnementet selv. Men nå ser jeg at noen dumper prisen på ganske dyre telefoner svært mye for å få abonnenter på de dyreste abonnementene. Det kan lønne seg å ha et dyrt abonnement ett år, for så å si det opp. Men da må man huske det.. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hehe, 1000 kroner totalt selvfølgelig. Tror den kostet 4k ny, 2k med abo, 1k for å si opp => 3k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå