Gå til innhold

Hvordan overklokke E6420 2.13GHz, og hvor langt?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lest en del guider her hvordan jeg skal overklokke men skjønner ikke helt.

Vil øke ytelsen på min Intel C2D E6420 cpu, så vil klokke den til sirka 3.0/3.2GHz med Zalman CNPS9700 cpu-kjøler og Asus P5W DH Deluxe med 975X chipset.

Kan noen forklar meg litt generelt/punktvis hva jeg skal gjøre, bør passe på osv. under klokking. Er det farlig? :p Hvilke resultat kan jeg oppnå med den kjøleren og det hovedkortet, kombinert med den CPU'en jeg har? :)

zaltmann

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedsaklig trenger du å passe på temperaturen, det er mange guider for klokking av C2D på forumet, les litt irundt overklokking før du begynner.

Det du må komme til er å gjøre.

Deaktivere Speedstep ol. ( som throttler CPU'en )

Øke FSB vet ikke hva den står på som standard til deg.

Justere Multiplier (kanskje)

Sette Volten på cpu'en til manuelt

Jeg er ingen ekspert, men du ønsker å få minne til 1:1 mens du holder på, da vil minne arbeideraskere. For å få til det må du justere opp FSB'en. Volten er det om å gjøre å holde så lav som mulig. Høyere volt gir høyere temperatur å det ønsker vi jo ikke :). Hold Volten på cpu så lav som mulig, men pass på at maskinen vil starte da. Hvis ikke må du justere opp volt'en. Prøv litt og litt om gangen. Vet du hvilke programmer du bør bruke? det bør du eventuelt lese deg litt opp på.

Når du er ny innen dette er det mye å lære, er temmlig ny selv, så du må ikke ta alt jeg sier for god fisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...