Gå til innhold

Hvilken distro bruker du?

power

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

..Nå begynte jeg å stusse på hva egentlig ordet distro betyr, har noen en definisjon?

Hva er egentlig en distribusjon ?

Det finnes flere selskaper i verden som selv komponerer sine egne installasjonssett av Linux. Alle har selvsagt med selve operativsystemet Linux (kjernen), men i tillegg har de med ulike brukerprogram. Det som også identifiserer disse installasjonssettene er at de som regel har med sitt eget installasjonsverktøy, slik at det skal bli enkelt for vanlige brukere å faktisk installere linux på maskinen sin. Slike installasjonssett kaller vi gjerne for distribusjoner eller bare distro.

Fra http://www.linuxnorge.com/mal/mal.php3?/ne...newbie/faq.html

(Som jeg driver å leser....)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
RH 8.0 på server 1 og RH 7.3 på server 2

Skal bytte server 2 til RH8 eller prøve meg på noe nytt

er RH8 tingen på server da?

Det er vel mer i Debian sin gate det...

Det jeg kan(hvis jeg kan det i det hele tatt da) og har lyst til å prøve noe nytt og. Sånt man lærer av :wink:

Men det fungerer bra så langt. Ikke noe down tid i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg programmerer en del C++ og merker godt at halvparten av alle bibliotekene ikke funker... Så de jeg bruker har jeg kompilert selv for øyeblikket. I tillegg funker ikke gnome hos meg pga problem med et font bibliotek, men jeg bruker kde 3.1 så det er ikke noe problem.

Jeg bruker kde3.1 selv, så jeg har har ikke lagt merke til noe gnome-problemer. Hadde litt trøbbel med oppgraderingen til kde3.1, men nå ser det meste ut til å fungere :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...