power Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Vel.. Topic sier seg selv.. For min del.. bruker jeg gentoo Lenke til kommentar
smetho Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 For det første, det heter HVILKEN distro bruker du :wink: Ellers har jeg for det meste brukt Suse og RedHat. Mest fornøyd var jeg vel med RedHat 7.3. Den satt Men har ikke drevet så mye med Linux de siste...hmm...3 årene Lenke til kommentar
Anborn Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Red Hat 8.0, men har vel litt lyst til å prøve nyeste slackware med fluxbox... :smile: Anborn Lenke til kommentar
Scott Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg bruker suse 8.1 pro utgaven :-) Lenke til kommentar
CrasY Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 SlackWare 8.1 med fluxbox. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 RH8 med fluxbox, er ikke akkurat "pro" i linux, og Debian ble litt for vanskelig Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Slack 8.1 med Fluxbox Fast 'n' eyecandy Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Slackware 8.0 uten en dritt. Lenke til kommentar
Stim Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 RH8.0 Debian Woody SuSE 8.1 Skolelinux Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Knoppix siden jeg slipper å innstallere det. (Er jo greit siden jeg bruker linux skjelden og ikke vil klusse til med partisjons-oppsett osv på harddisken) Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Bruker Gentoo Linux og har testa Debian Linux i det siste. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 mandrake cooker.. har tenkt på debina da men venter til at v4 er kommet ut.. (dersom ikke mdk går konk. før da) ..bruker det som desktop da.. Lenke til kommentar
streeter Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Kjører bare linux på min kjære router... FREESCO... Funker som bare det... Tenkte jeg skulle kjøpe meg en lappy å fyre suse, redhat, mandrake eller slack... Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 RH 5.2 -> 7.1 Deretter ble jeg frelst av gentoo & fluxbox / KDE Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 jeg kjører redhat 8.0 og er svært fornøyd. Bruker kun console. Lenke til kommentar
formann Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Bruker Debian.. ( skjønner ikke en dritt av linux, men det kommer jeg håper jeg) Tenkte debian var fin og starte med.. prøvde slackware, knoppix og red hat også, men det blei bare krøll hehe Lenke til kommentar
qemilo Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hehe. Kan ikke så mye Linux jeg heller. Og det som er dritt er at her er det ikke noen barnesikringer noen steder(overmodige meg begynte netopp å teste ut ting i /etc/apm, og maskinen vil ikke starte(og hvor er boot-disken(og hvordan ser den ut))). Men. liker linux da. ..Nå begynte jeg å stusse på hva egentlig ordet distro betyr, har noen en definisjon? Nå startet mitt system som Libranet, som vel er 90 prosent Debian, så har jeg fylt på/byttet ut med flere pakker fra Woody/Sarge/Sid, som er Debian, så har jeg fylt på/byttet ut med pakker fra fra Demudi og skolelinux, som også er 90 prosent Debian, så er kjernen rekompilert. Så hvilken distro har jeg? Lenke til kommentar
Dauen Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Begynte aa bruke Mandrake9 for en maaneds tid siden. Aarsaken var at jeg ble lei av aa ringe til microsoft i USA :o for aa faa lov til aa bruke WinXP, hver gang jeg foretok en større oppgradering! Bruker Blackbox som wm, synes det er rent,pent og enkelt. Ellers saa er det jo litt moro aa bruke konsoll da, minner mye om dos som jeg brukte en gang for lenge siden.............. Lenke til kommentar
adyton Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Starta med Madrake og RedHat og de to installsjonene gikk rett i vasken. Så lastet jeg ned FreeBSD 4.5 pga jeg skulle skrive litt om et operativsystem på skolen. Skulle skrive om BSD, da måtte jeg jo teste det. FreeBSD funka veldig bra, klarte å installere progs og kjøre progs . Nå har jeg gått tilbake til RedHat 7.3 pga FreeBSD dreiv å søkte gjennom harddisken en gang i timen, det bråkte i hele huset. Vet ikke hvorfor den gjorde det. Har en ny maskin nå, skal kjøre Debian og cs server Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå