Gå til innhold

Hvilken distro bruker du?

power

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe. Kan ikke så mye Linux jeg heller. Og det som er dritt er at her er det ikke noen barnesikringer noen steder(overmodige meg begynte netopp å teste ut ting i /etc/apm, og maskinen vil ikke starte(og hvor er boot-disken(og hvordan ser den ut))). Men. liker linux da.

..Nå begynte jeg å stusse på hva egentlig ordet distro betyr, har noen en definisjon?

Nå startet mitt system som Libranet, som vel er 90 prosent Debian, så har jeg fylt på/byttet ut med flere pakker fra Woody/Sarge/Sid, som er Debian, så har jeg fylt på/byttet ut med pakker fra fra Demudi og skolelinux, som også er 90 prosent Debian, så er kjernen rekompilert.

Så hvilken distro har jeg?

Lenke til kommentar

Begynte aa bruke Mandrake9 for en maaneds tid siden. Aarsaken var at jeg ble lei av aa ringe til microsoft i USA :o for aa faa lov til aa bruke WinXP, hver gang jeg foretok en større oppgradering!

Bruker Blackbox som wm, synes det er rent,pent og enkelt.

Ellers saa er det jo litt moro aa bruke konsoll da, minner mye om dos som jeg brukte en gang for lenge siden..............

Lenke til kommentar

Starta med Madrake og RedHat og de to installsjonene gikk rett i vasken. Så lastet jeg ned FreeBSD 4.5 pga jeg skulle skrive litt om et operativsystem på skolen. Skulle skrive om BSD, da måtte jeg jo teste det. FreeBSD funka veldig bra, klarte å installere progs og kjøre progs :lol: . Nå har jeg gått tilbake til RedHat 7.3 pga FreeBSD dreiv å søkte gjennom harddisken en gang i timen, det bråkte i hele huset. Vet ikke hvorfor den gjorde det.

Har en ny maskin nå, skal kjøre Debian og cs server

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...