Gå til innhold

Skal guttene legge ned doringen?

hean

Skal gutter legge ned doringen?  

442 stemmer

1. 1. Hva synes du?

• Ja, selvfølgelig
      113
    • Nei, slettes ikke
      145
    • Kommer litt an på hvem som bor i husstanden
      115
    • Bryr meg ikke
      69

Anbefalte innlegg

du kan ta med deg frekkheten din,trekka den ned i dassen, drita på den og så legga på dolokke over,

det er faktisk vits å ta på lokket til syltetøyglass, bruskorker og lignende fordi det har en funksjon i motsetning til å ta på dolokket

Dolokket har da en funksjon. Det skal holde bakterier der nede der de skal være, sånn at de ikke svever ut av doen og legger seg rundt i rommet.

Og syns du det er så forbanna mye arbeid å ta opp og ned det lokket, så får du anskaffe deg en sånn her innretning, som ikke bare skyller og spyler og alt mulig, men også løfter lokket for deg. Bare å trykke på en knapp. DET greier du vel?

640px-Wireless_toilet_control_panel_w._open_lid.jpg

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan ta med deg frekkheten din,trekka den ned i dassen, drita på den og så legga på dolokke over,

det er faktisk vits å ta på lokket til syltetøyglass, bruskorker og lignende fordi det har en funksjon i motsetning til å ta på dolokket

Dolokket har da en funksjon. Det skal holde bakterier der nede der de skal være, sånn at de ikke svever ut av doen og legger seg rundt i rommet.

Er du klar over kor små bakteriar er eller? Dei er bitte bitte bitte små, det er ein grunn for at dei blir kallt mikroorganismar. dei kravlar seg gjennom uasnett som dolokket er lukka eller ikkje!!

dessutan er det berre sundt med litt bakteriar

Lenke til kommentar
Utruleg kor mykje frustrasjon det er mogeleg å skape av noko så lite. Har lagt ned lokket i 21 år no og aldri vore ut for ein situasjon der eg fekk problemar med å ta det opp og ned før og etter bruk.

For meg er det like naturleg som å lukke kjøkkenskapet/skuffa når du er ferdig, skru korken på brusflaska, lukke døra når eg går ut.

viss du er 21 år og påstår at dui har lagt degt ned i 21 år så trur eg deet er ein løgn, fordi du brukte vel ikkje dassen når du var baby. ïkkje sånn for å ødeleggje poenget eller noke men

Ødelegg poenget gjer du ikkje, men fokuserer på feil sak.

Dolokket skal hindre at ting fell oppi og unngå at diverse kjem opp når du trekker i snora, så jo, lokket har ein funksjon.

Lenke til kommentar
Utruleg kor mykje frustrasjon det er mogeleg å skape av noko så lite. Har lagt ned lokket i 21 år no og aldri vore ut for ein situasjon der eg fekk problemar med å ta det opp og ned før og etter bruk.

For meg er det like naturleg som å lukke kjøkkenskapet/skuffa når du er ferdig, skru korken på brusflaska, lukke døra når eg går ut.

viss du er 21 år og påstår at dui har lagt degt ned i 21 år så trur eg deet er ein løgn, fordi du brukte vel ikkje dassen når du var baby. ïkkje sånn for å ødeleggje poenget eller noke men

Ødelegg poenget gjer du ikkje, men fokuserer på feil sak.

Dolokket skal hindre at ting fell oppi og unngå at diverse kjem opp når du trekker i snora, så jo, lokket har ein funksjon.

hææ???? i løpet av mine 17 år som dassbrukar har eg aldreg mista noke som helst i dassen. så kva er det du tenkjer på?

Lenke til kommentar
Makan til kverulant. Bare fordi du er for lat til å gidde å bruke to sekunder på å ta opp og ned dasslokket, betyr ikke det at det ikke har en funksjon. Tror du virkelig produsenten monterte det der bare for å irritere deg og dine likesinnede?

Er du klar over kor mange ting i dag som blir laga, som ikkje har ein einaste funksjon eller?

Den einaste funksjonen dasslokket har er at noken folk synes det er ekkelt å sjå ned i dassen, altså ser det betre ut med eit dasslokk.

Lenke til kommentar
Makan til kverulant. Bare fordi du er for lat til å gidde å bruke to sekunder på å ta opp og ned dasslokket, betyr ikke det at det ikke har en funksjon. Tror du virkelig produsenten monterte det der bare for å irritere deg og dine likesinnede?

Det blir ihvertfall helt absurd a bruke lokket kun fordi det er der, og ikke fordi en selv foler at det er viktig. Jeg har aldri mistet noe i toalettet, jeg har ingenting av tannkoster eller lignende i samme badet som jeg gar pa do, sa jeg ser ingen grunn til a bruke det.

Scroll lock pa tastaturet har nok en funksjon, den ogsa. Det betyr ikke at jeg har tenkt a bruke det, kun for a underholde produsenten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Speak for yourself. Dolokket har en funksjon, hvis ikke hadde det aldri vært der når du kjøpte doen. For det første hindrer det direkte innsyn i doskåla. Ja jeg vet at det bare er å bruke dokosten etter seg, men så er det engang slik at det ikke er alle som gjør det, f.eks. yngre søsken osv. Å stå på et trangt bad mens du pusser tennene og titter på bremsestripa i dass er ikke kult. Akkurat dette med bakterier bryr jeg meg ikke så mye om, de får man alle andre steder uansett. Et dolokk forhindrer også at ting faller oppi doskåla, noe som er overaskende enkelt på et trangt bad med f.eks. en hylle over. Et dolokk er også en fin plass til å legge badehåndkleet mens du dusjer på et trangt bad. Du kan lukke ned dolokket og sitte på det mens du klipper tåneglene dine ... men det gjør du kanskje på stuebordet på lørdagskveld mens du har alle vennene på besøk? Om ikke et dolokk har en funksjon har heller ikke lokket til syltetøyglasset det. Glasset skal jo bare stå pent på hylla i kjøleskapet...

Den einaste funksjonen dasslokket har er at noken folk synes det er ekkelt å sjå ned i dassen, altså ser det betre ut med eit dasslokk.

Dolokket har mer enn en funksjon, å kverulere mot det blir bare teit ... nesten like teit som hele denne diskusjonen :)

hææ???? i løpet av mine 17 år som dassbrukar har eg aldreg mista noke som helst i dassen. så kva er det du tenkjer på?

Såklart, siden du aldri har mista noe i dass kan jo ingen andre ha gjort det heller. Jeg beklager virkelig...

Jeg har mista ting i dass ved flere anledninger, heldigvis ingenting viktig. Jeg holdt nesten på å miste mobilen i dass en gang, men gjett hva? Dolokket redda meg!

Lenke til kommentar
Speak for yourself. Dolokket har en funksjon, hvis ikke hadde det aldri vært der når du kjøpte doen. For det første hindrer det direkte innsyn i doskåla. Ja jeg vet at det bare er å bruke dokosten etter seg, men så er det engang slik at det ikke er alle som gjør det, f.eks. yngre søsken osv. Å stå på et trangt bad mens du pusser tennene og titter på bremsestripa i dass er ikke kult. Akkurat dette med bakterier bryr jeg meg ikke så mye om, de får man alle andre steder uansett. Et dolokk forhindrer også at ting faller oppi doskåla, noe som er overaskende enkelt på et trangt bad med f.eks. en hylle over. Et dolokk er også en fin plass til å legge badehåndkleet mens du dusjer på et trangt bad. Du kan lukke ned dolokket og sitte på det mens du klipper tåneglene dine ... men det gjør du kanskje på stuebordet på lørdagskveld mens du har alle vennene på besøk? Om ikke et dolokk har en funksjon har heller ikke lokket til syltetøyglasset det. Glasset skal jo bare stå pent på hylla i kjøleskapet...

Nei eg bit faktiksk tåneglene mine så eg treng ikkje klippe dei. men viss eg hadde gjort så hadde eg hatt dasslåket opp slik at tåneglene ramla nedi dasslokket såklart!!! Æsj lar du dei liggje på toppen av lokket liksom??

dessuten kan du leggje badehandkede mange andre plasser. du kan seie mykje rart om dasslokket men at det er der for å leggje handklede på det er det dummaste eg har høyrd!!!

og eg kan ikkje fatte kva som skulle ha ramla nedi dassen!!!

Jeg har mista ting i dass ved flere anledninger, heldigvis ingenting viktig. Jeg holdt nesten på å miste mobilen i dass en gang, men gjett hva? Dolokket redda meg!

Du seier du nesten mista telefonen oppi, men kan eg spørje om noke då: Viss du skal snakke i telefoenen medan du sitt på dassen, og den ramler nedi då?? Då kan du ikkje akkurat ta ned lokket!!!

Lenke til kommentar

Ikke sammenlign funksjonene til et dasslokk og et syltetøylokk eller en bruskork. Bruskork hindrer kullsyra å komme ut. Pluss at korken hindrer at innholdet detter/renner ut av flaska.

Kan ikke se for meg at dasslokket har samme funksjon. Jeg har hvertfall aldri hatt store problemer med at avføring tar seg et gigahopp og detter ut av dassen om jeg ikke tar på lokket ved nedtrekning.

Dasslokket er bra som stol til neglklipping, så man trenger derfor ikke å ha på lokket til en hver tid(hvis ikke neglene dine vokser i rekordfart og du må klippe dem konstant).

Om man har olje på hendene og derfor mister ting 24/7 så er det sikkert også bra med et dasslokk, ellers er det bare unødvendig imo.

Lenke til kommentar

Når man er på besøk hos andre er det en selvfølge at man tar ned både dasslokket og doringen. Hvis man bor i lag med flere mennesker også, spesiellt med begge kjønn, egentlig uansett synes jeg det er kjekt å ta ned begge deler. Det tar ikke lang tid å ta ned dasslokket etter man er ferdig, og heller ikke ta det opp. Derfor kan man gjøre det til en vane, og da legger man ikke merke til hvor lang tid det tar.

Når man kommer inn og ser at dasslokket er nede får man en mer renere og ryddig følelse (i hvertfall jeg). Det ene er at det ser penere ut, dette med at ting ikke detter nedi (som nevnt), også tror jeg det minsker evntuell dårlig lukt. Så ja, jeg mener at både gutter og jenter bør legge ned både dasslokket og doringen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nei eg bit faktiksk tåneglene mine så eg treng ikkje klippe dei. men viss eg hadde gjort så hadde eg hatt dasslåket opp slik at tåneglene ramla nedi dasslokket såklart!!! Æsj lar du dei liggje på toppen av lokket liksom??

dessuten kan du leggje badehandkede mange andre plasser. du kan seie mykje rart om dasslokket men at det er der for å leggje handklede på det er det dummaste eg har høyrd!!!

og eg kan ikkje fatte kva som skulle ha ramla nedi dassen!!!

Du seier du nesten mista telefonen oppi, men kan eg spørje om noke då: Viss du skal snakke i telefoenen medan du sitt på dassen, og den ramler nedi då?? Då kan du ikkje akkurat ta ned lokket!!!

Dette er bare idiotisk, du har tydeligvis bestemt deg for at du har alle de rette svarene, så uansett hva vi andre sier er det feil. Jeg kan da i det minste innrømme at for noen er dolokket ubrukelig, samtidig som jeg kan argumentere for mine egne meninger.

Trolling (å være et troll) er forresten et uttrykk som brukes på sånne som deg som kverulerer i det uendelige uten mål og mening, det ser ut til at du misforstod hva Nevnarion sa.

Personlig trekker jeg meg fra denne diskusjonen nå, den har rett og slett gått litt for langt.

Redigert: Skrivefeil

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Man kan vel ikke påstå at det ikke tar lang tid?

Tenk deg at du bruker 5 sekunder tilsammen på å ta ned dasslokket før bruk og opp dasslokket etter bruk.

Og du går på dass 4 ganger daglig ca. 5 x 4 = 20 sekunder daglig.

20 x 365 = 7300 / 60 / 60 = 2,03 t hvert eneste år.

Det er da ikke så mye med 2 t året, men det er da noe.

Gjør du dette i 70 år blir det 142,1 t. Noe som tilsvarer ca. 6 døgn.

Det synes jeg er overdrevent mye.

Endret av snep
Lenke til kommentar
Dette er bare idiotisk, du har tydeligvis bestemt deg for at du har alle de rette svarene, så uansett hva vi andre sier er det feil. Jeg kan da i det minste innrømme at for noen er dolokket ubrukelig, samtidig som jeg kan argumentere for mine egne meninger.

Trolling (å være et troll) er forresten et uttrykk som brukes på sånne som deg som kverulerer i det uendelige uten mål og mening, det ser ut til at du misforstod hva Nevnarion sa.

Personlig trekker jeg meg fra denne diskusjonen nå, den har rett og slett gått litt for langt.

Redigert: Skrivefeil

Eg har ikkje bestemt meg for noke som helst, og eg er ikkje eit troll, fordi eg har mål og meining i det eg skriv, kor målet og meininga er å få det å ikkje leggje ned dasslokket til å bli allmenn akseptert!!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Man kan vel ikke påstå at det ikke tar lang tid?

Tenk deg at du bruker 5 sekunder tilsammen på å ta ned dasslokket før bruk og opp dasslokket etter bruk.

Og du går på dass 4 ganger daglig ca. 5 x 4 = 20 sekunder daglig.

20 x 365 = 7300 / 60 / 60 = 2,03 t hvert eneste år.

Det er da ikke så mye med 2 t året, men det er da noe.

Gjør du dette i 70 år blir det 142,1 t. Noe som tilsvarer ca. 6 døgn.

Det synes jeg er overdrevent mye.

Jeg håper for din del at du prøver deg på en spøk nå, hvis ikke bør du begynne å regne på alle de andre "unødvendige" tingene vi mennesker gjør, du kan starte med bilbeltet...

Eg har ikkje bestemt meg for noke som helst, og eg er ikkje eit troll, fordi eg har mål og meining i det eg skriv, kor målet og meininga er å få det å ikkje leggje ned dasslokket til å bli allmenn akseptert!!!
Når slutta det å bli akseptert?

*tiskeviske*

«Han der borte *peke* lukker ikke dasslokket!»

*gisp*

«Vi har funnet den anklagede, Herr. Nordmann, skyldig i brudd på Norges Grunnlov paragraf 1 angående lukking av dolokk, og dømmes således til livstid i fengsel.»

...eller kanskje ikke. Prøv nå å forstå at ingen kommer til å hate deg selv om du ikke lukker dolokket, det er bare det at enkelte (da spesielt kvinner) syns at det er penere å gjøre sin entré på et baderom hvor dolokket er lukket. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...