Gå til innhold

Skal guttene legge ned doringen?

hean

Skal gutter legge ned doringen?  

442 stemmer

1. 1. Hva synes du?

• Ja, selvfølgelig
      113
    • Nei, slettes ikke
      145
    • Kommer litt an på hvem som bor i husstanden
      115
    • Bryr meg ikke
      69

Anbefalte innlegg

Bakteriefrykt er for modre og folk med OCD.

Enig i det. Jeg bare kom med en konklusjon ut i fra hva andre spurte om. I disse hygienetider er det bare bra å få litt bakterieflora rundt seg. Vi blir jo snart intolerante mot bakterier når vi skal ha alt så sterilt. Vi trengs å herdes litt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har så lenge jeg kan huske lagt ned både doringen og dolokket etter meg, skjønner ikke helt hva som er så vanskelig med det. Er litt uappetittelig å la dolokket være oppe når man ikke bruker doen mener jeg. Jeg er forresten gutt

En dass skal da vel faen ikke være appetittelig vel? Det er en dass, mann. Den skal neddrites.

Jeg bryr meg pent lite om dassringen er opp-ned, høyre eller venstre.

Lenke til kommentar

Eg er enig i dette med hverdagslige bakterier rundt oss. Det gir kroppen noe å jobbe med og forbedre beskyttelsen mot senere og større angrep. Men dette gjelder ekstern eksponering av bakterier.

Personlig sitter eg fordi eg føler det er mest behagelig. Eg slipper å bekymre meg for ring oppe/nede og om eg søler. Dette gjelder da når eg er hjemme, hjemme hos andre eller på jobb. På alle andre offentlige steder står eg så godt som det lar seg gjøre og eg unngår å ta borti det meste.

Men når det kommer til folk som sier "eg står fordi eg er mann og det er min rettighet som man å få lov til å stå når eg pisser" så må eg le litt oppgitt. Og da kommer eg gjerne med poengene om at det KAN være skadelig å stå å pisse i stede for å sitte. Dette kommer av følgende:

- Når man står får ikke blæren den naturlige formen den skal ha for å få tømt seg skikkelig. Dermed ligger det gammel urin til senere og dette er perfekte groplasser for bakterier. Pga uheldige dorutiner som ung ble eg utsatt for nettopp dette og hadde urinveisinfeksjon hvertfall to ganger i året, om ikke mer. Med litt uhell og dårlige hygieniske rutiner kan man føre disse bakteriene over på andre, i verste fall sexpartnere(dama klør i skjeden etter sex, noen som kjenner seg igjen?).

- Enkelte leger påstår at dette kan føre til problemer med prostata senere i livet. Eg vet for lite om dette og har ikke sett dokumentasjon på det, men det er da verdt å nevne.

- Det kan også føre til kreft i prostata. Litt far-out men i disse kreft-tider vet man jo aldri ;)

Men lykke til, det går nok bra. Ingen har overlevd livet uansett.

Lenke til kommentar
ja det syns jeg.

Hvorfor?

Spørsmålet er heller hvorfor ikke? Det er en fin vane og du slipper mas av kjærester o.l. Hygienisk også hører jeg?

Aldri vært borti at noen jenter klager over at dolokket alltid står oppe men, hva slags sytefant er det du er sammen med?

Lenke til kommentar

Menn som SITTER og pisser kan ikke kalle seg menn. Bruker de sminke og håndveske også, mon tro? Om de er så bekymret for helsa si, vil jeg bare si ett ord: hysteri.

Til menn som legger ned doringen til fordel for dama si: tøffelhelter.

Til dem som mener det er uhygenisk: Det finnes andre ting som er 99999x mer uhygenisk. En dass er en dass, om man har ringen oppe eller nede når ingen bruker den spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar

Er ikkje nødvendigvis snakk om bakteriefrykt, men reinhald og estetikk. Ein kan ofte være uheldig å skvette litt, det er lite vakkert å kome inn på ein dass som står og gaper.

Ein mann går på do 4-5 ganger i løpet av ein dag? Kva er problemet med å legge ned ring og lokk?

Dassen skal ikkje være appetitteleg, men kvifor er det nødvendig å gjere badet til ein svinesti? Har enkelte så liten forståelse for at damene (og enkelte menn) synest det er stygt, ubehageleg og littegranne ekkelt å la ringen stå oppe?

Lenke til kommentar
Menn som SITTER og pisser kan ikke kalle seg menn. Bruker de sminke og håndveske også, mon tro? Om de er så bekymret for helsa si, vil jeg bare si ett ord: hysteri.

Til menn som legger ned doringen til fordel for dama si: tøffelhelter.

Til dem som mener det er uhygenisk: Det finnes andre ting som er 99999x mer uhygenisk. En dass er en dass, om man har ringen oppe eller nede når ingen bruker den spiller ingen rolle.

Reneste Chuck Norris her jo :)

Lenke til kommentar
Har enkelte så liten forståelse for at damene (og enkelte menn) synest det er stygt, ubehageleg og littegranne ekkelt å la ringen stå oppe?

I mine øyne er det mye mer hygienisk og ha ringen stående opp etter toalettet, enn når den ligger nede og er omdekket av alt som flyr rundt i rommet. I tillegg så har man en slags garanti for at ingen har pissa på den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ooo, tøffen. Det finnes mer enn et par kategorier med mennesker i verden, men det ser ut til at du er under den oppfatning at verden består av menn og kvinner, og homofile som sitter på do og bruker sminke og håndveske. Bare fordi noen velger å sitte på do fordi de syns det er mer komfortabelt enn å stå er de ikke homofile av den grunn. Likedan med de som er litt mer dannede og faktisk tenker på andre og legger ned dolokket. Hvorfor må man være homofil bare fordi man kan tenke på andre enn seg selv, eller fordi man gjør noe som ikke alle andre gjør?

Jeg sitter på do fordi det er mer komfortabelt, og jeg legger ned dolokket når jeg er ferdig fordi det er god folkeskikk. Noen som blir med ut for å shoppe sminke i morgen?

Lenke til kommentar

Jeg sitter på do fordi det er mer komfortabelt, og jeg legger ned dolokket når jeg er ferdig fordi det er god folkeskikk. Noen som blir med ut for å shoppe sminke i morgen?

It's a date, har snart gått tom for augeskugge. :new_woot:

Utsagnet til WarpX er så tåpeleg at det knapt er verdt å svare på, den slags kan godt ignorerast. :)

Lenke til kommentar

Enig i det. Jeg bare kom med en konklusjon ut i fra hva andre spurte om. I disse hygienetider er det bare bra å få litt bakterieflora rundt seg. Vi blir jo snart intolerante mot bakterier når vi skal ha alt så sterilt. Vi trengs å herdes litt ;)

Se der ja en som har forstått poenget , bakterier må vi ha .

Lenke til kommentar

Se der ja en som har forstått poenget , bakterier må vi ha .

Det er sikkert fleire bakterier på telefonen og dørhåndtakene enn oppi og rundt dassen.

Tvilar på du "går glipp" av "viktige" bakterier ved å legge ned lokket.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Om det er noen som vil styrke immunforsvaret med å innta bakterier er det bare å ta seg jobb i butikk. Der får du ta i bakteriefulle penger hele dagen, og om du ikke vasker hendene før lunch burde du få deg en solid dags-dose av bakterier kroppen kan kose seg med.

Men fra spøk til alvor, jeg tviler på at menneskerasen vil dø ut av bakterieintoleranse om vi legger ned dolokket etter oss.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Er ikkje nødvendigvis snakk om bakteriefrykt, men reinhald og estetikk. Ein kan ofte være uheldig å skvette litt, det er lite vakkert å kome inn på ein dass som står og gaper.

Ein mann går på do 4-5 ganger i løpet av ein dag? Kva er problemet med å legge ned ring og lokk?

Dassen skal ikkje være appetitteleg, men kvifor er det nødvendig å gjere badet til ein svinesti? Har enkelte så liten forståelse for at damene (og enkelte menn) synest det er stygt, ubehageleg og littegranne ekkelt å la ringen stå oppe?

Du foler ikke at du overdriver litt na? Legg ned lokket, ellers blir det svinesti? Jeg klarer a sikte (nar jeg er edru), og da treffer jeg. Reinhald blir i dette tilfellet bakteriefrykt, og estetikk har ikke sa mye a si - om jeg bommer sa er det ikke fordi det ble litt mindre plass, da er det fordi jeg ble distrahert eller er full. Og da vasker jeg opp etter meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...