Gå til innhold

Skal guttene legge ned doringen?

hean

Skal gutter legge ned doringen?  

442 stemmer

1. 1. Hva synes du?

• Ja, selvfølgelig
      113
    • Nei, slettes ikke
      145
    • Kommer litt an på hvem som bor i husstanden
      115
    • Bryr meg ikke
      69

Anbefalte innlegg

Det ser nok ganske rent ut her, men det er allikevel ikke spesielt digg med dassvann.

Drikker du det eller noe sånt.... synes ikke i det hele tatt det er noe ille om ringen eller lokket er oppe når toalettet er rent, heller motsatt... positivt at man kan se at toalettet er rent med en gang man kommer inn.

Går liksom ikke på dass for å spise eller noe....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan vel ikke påstå at det ikke tar lang tid?

Tenk deg at du bruker 5 sekunder tilsammen på å ta ned dasslokket før bruk og opp dasslokket etter bruk.

Og du går på dass 4 ganger daglig ca. 5 x 4 = 20 sekunder daglig.

20 x 365 = 7300 / 60 / 60 = 2,03 t hvert eneste år.

Det er da ikke så mye med 2 t året, men det er da noe.

Gjør du dette i 70 år blir det 142,1 t. Noe som tilsvarer ca. 6 døgn.

Det synes jeg er overdrevent mye.

5sek? Tror vi sier 1-2 jeg.

Lenke til kommentar
Fordi det er hygenisk og høflig. Hvis gutter/menn absolutt vil stå når de tisser, så får de jammen meg ta opp doringen selv, og legge den på plass igjen for neste person som skal sitte.

Mythbusters har vel motbeveist myten om hygiene for lenge siden.

Menn står og damer sitter mens man tisser, sånn er vi skapt.... hvorfor skal da menn legge ned doringen og damene ikke ta den opp?

Det er vel slik at det er likestilling....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Menn står og damer sitter mens man tisser, sånn er vi skapt.... hvorfor skal da menn legge ned doringen og damene ikke ta den opp?

Det er faktisk en større prosentandel av de som sitter. Damer sitter, en god del menn sitter, barn sitter ... flertallet regjerer ;)

Lenke til kommentar
Det er faktisk en større prosentandel av de som sitter. Damer sitter, en god del menn sitter, barn sitter ... flertallet regjerer ;)

Den som regjerer må vel være den som sist var på toalettet.

Målet må jo være å få minst mulig arbeid totalt og ikke minimalisere arbeidet kun for ett av kjønnene.

Lenke til kommentar

Vel, nå synes jeg at likestilling er noe tull. Å stoppe kjønnsdiskriminering er noe helt annet, det er ikke det samme som likestilling.

Kiires poeng er bra, de fleste sitter faktisk når de er på do. Det er derfor helt naturlig å legge ned doringen. At Mythbusters påstår at det ikke er mer hygenisk å legge ned doringen og dolokket skal du ta med en veldig stor neve salt, programmet er ikke akkurat vitenskapelig riktig...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dette kan ha noe med likestilling å gjøre jeg? Legger alle ned doringen og lokket så må ALLE lukke opp og igjen uansett.. :whistle: Ser mye mer hyggelig ut også, samt at man slipper å miste ting nedi hvis man har bad og do på samme rom.. utrolig kjipt å måtte plukke opp igjen en ring eller et smykke som selvfølgelig spratt opp i den åpne doen.. :cry:

Lenke til kommentar
Kiires poeng er bra, de fleste sitter faktisk når de er på do. Det er derfor helt naturlig å legge ned doringen.

Nei, det mest naturlige er å ha minst mulig arbeid til sammen.....

At Mythbusters påstår at det ikke er mer hygenisk å legge ned doringen og dolokket skal du ta med en veldig stor neve salt, programmet er ikke akkurat vitenskapelig riktig...

Enig at det er mye rart de kommer med men bakterietestene ved å skylle ned med åpent lokk var en ganske sikker konklusjon.

Skjønner ikke at dette kan ha noe med likestilling å gjøre jeg? Legger alle ned doringen og lokket så må ALLE lukke opp og igjen uansett.. :whistle: Ser mye mer hyggelig ut også, samt at man slipper å miste ting nedi hvis man har bad og do på samme rom.. utrolig kjipt å måtte plukke opp igjen en ring eller et smykke som selvfølgelig spratt opp i den åpne doen.. :cry:

Ikke er jeg for å lage mest mulig arbeid for alle parter, driver ikke på med så mye saker å ting rett over toalettet heller.

edit:

men alle har vel sine hobbyer...

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Den som regjerer må vel være den som sist var på toalettet.

Målet må jo være å få minst mulig arbeid totalt og ikke minimalisere arbeidet kun for ett av kjønnene.

Er det arbeid å legge ned toalettlokket? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Er det arbeid å legge ned toalettlokket? :dontgetit:

Ja, det er det.... mer du lurer på?

Edit:

Denne situasjonen er om ringen, ikke dolokket.... at mennene skal legge ned ringen for at damene skal slippe "arbeidet" med å ha den ned....

Da må vi i denne diskusjonen definere det å ha ringen opp/ned som arbeid, hvis det ikke er det har ikke damene noe å klage på.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Eg fokuserer meir på det estetiske, om du hadde byrja å legge ned ringen og lokket trur eg dama ville vore nøgd, sjølv om ho må ta opp ringen. Er ikkje nødvendigvis snakk om arbeid (som for øvrig er latterlig), men estetikk og folkeskikk (etter min meining).

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare gjøre det rettferdig uansett kjønn: Legg alltid ned doringen og lokket når du er ferdig. Da er det like mye arbeid for begge parter. End of discussion :thumbs:

Går diverre ikkje sidan mennene som absolutt skal stå då må utføre to handlingar før dei får gjort sitt ærend, mens damene kun har ein. På same vis er det to handlingar mot ein når ein er ferdig. Dette er jo uhøyrt og egentleg burde det vore eit toalett per person sånn at me slapp denne jobben med å løfte og herje med toalettringen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvorfor ikke bare gjøre det rettferdig uansett kjønn: Legg alltid ned doringen og lokket når du er ferdig. Da er det like mye arbeid for begge parter. End of discussion :thumbs:

Går diverre ikkje sidan mennene som absolutt skal stå då må utføre to handlingar før dei får gjort sitt ærend, mens damene kun har ein. På same vis er det to handlingar mot ein når ein er ferdig. Dette er jo uhøyrt og egentleg burde det vore eit toalett per person sånn at me slapp denne jobben med å løfte og herje med toalettringen.

Eh, nei? Slik vårt toalett-lokk er laget er det ett hakk slik at du kan ta tak for å løfte lokket og ringen samtidig, da blir det like mye arbeid på begge parter (likedan når du skal lukke lokket, du legger ikke ned ringen først og så lokket, du tar dem samtidig).

Lenke til kommentar
Eg fokuserer meir på det estetiske, om du hadde byrja å legge ned ringen og lokket trur eg dama ville vore nøgd, sjølv om ho må ta opp ringen. Er ikkje nødvendigvis snakk om arbeid (som for øvrig er latterlig), men estetikk og folkeskikk (etter min meining).

Jo, i denne situasjonen var det nettopp det... å fokusere på estetikk, etc er da OT :cool:

Nei. da må vi menn ha opp lokket pluss ringen, det samme ned igjen.... :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...