snorrenilsen Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg har lyst på nytt headsett nå, det skal være relativt lite og lett å ta med seg, men det er ikke det største kravet. Det må være lukket og lekke lite lyd! Av musikk så hører jeg på det meste innenfor rock sjangeren, men blir vel mest punk (gammelpunk), blues-rock, og 70'talls rock. Pris: Så billig som mulig, maks ca. 500kr. Før hadde jag AKG K26P, likte disse veldig godt, bortsett fra at jeg alltid satt på litt mer diskant. Disse ble stjålet, og hadde tenkt å kjøpe ny, men fant ingen nettbutikker som hadde disse. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Kan selv anbefale disse: Koss SB45 Mange som klager på at de knekker, har brukt mine i snart et år og de er like fine Svært god lyd i de, stenger også annen lyd ute godt. Digg på TG Lenke til kommentar
snorrenilsen Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Så litt store ut, pluss at mikrofonen bare gjør de upraktiske. :\ Ellers takk for forslaget. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Koss PortaPro er også gode, og svært lette å ta med seg.. ikke usikker på hvor godt de stenger ute lyd men.. ca 300kr Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Creative HQ-1700 bør være et godt valg. Passer de fleste musikksjangre(Min personlige mening),er lukkede og har en god pris. Lenke til kommentar
snorrenilsen Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Har hørt mye negativt om Portapro, pluss at de lekker lyd som bare pokkern. Skal se videre på Creative HQ-1700! Sperrer de lyden godt? Kan du sitte på bussen med fullt volum uten at noen blir plaget? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 PortaPro lekker som juling imo. Hadde K26 før, men synes putene blei for ukomfortable, har K24 no og er meget fornøyd. Kjøpte mine på Hi-Fi Center kjeden. Btw, du spør etter headset, som er med mikrofon... Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Mange som tror headset er utrykket for tiden Nei,følte selv ikke at HQ-1700 lekker særlig men fullt volum skal man passe seg litt for uansett. Lenke til kommentar
snorrenilsen Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Hmm, jeg har alltid brukt, og sett headsett blitt brukt for øre-høytalere (haha) både med og uten mikrofon. Er ikke det riktig? Kan jeg sitte i en relativt liten stue der det er på høy musikk, og overdøve det med det creative headsettetet? Eller isolerer det ikke godt nok for det? Edit: Så at AKG K414P var arvtager til K26P. Vil dette si at det er de samme, eller i hvertfall like gode? Samme passform osv? Samme isolering? Isåfall kjøper jeg nok de istedenfor.. Endret 24. desember 2007 av kakeflekk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hmm, jeg har alltid brukt, og sett headsett blitt brukt for øre-høytalere (haha) både med og uten mikrofon. Er ikke det riktig? Kan jeg sitte i en relativt liten stue der det er på høy musikk, og overdøve det med det creative headsettetet? Eller isolerer det ikke godt nok for det? Edit: Så at AKG K414P var arvtager til K26P. Vil dette si at det er de samme, eller i hvertfall like gode? Samme passform osv? Samme isolering? Isåfall kjøper jeg nok de istedenfor.. Headset er ikke norsk. Det er engelsk, og med mikrofon. Headphones er uten mikrofon Lenke til kommentar
snorrenilsen Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) AKG K 414 P vs. Creative HQ-1700 Hva ville dere valgt hvis dere fikk valget mellom disse to? Er ganske viktig for meg at jeg kan ha på relativt høyt, så, jeg vil kunne sitte i et stille klasserom, og høre på musikk, uten at jeg plager noen. Såvidt jeg vet er AKG K 414 P det samme som AKG K26P (som ikke er i noen nettbutikker lenger) som jeg likte ganske godt. (så passformen er ikke noe problem) Creative HQ-1700 derimot har jeg ingen erfaring med, men ser at de har gode anmeldelser her og der. Så hva ville dere valgt? Dette skal brukes med alt fra min stasjonære PC til min laptop og kommende MP3 spiller. Av musikk hører jeg på det meste av litt eldre rock, samt gammal punk, og gjerne også litt blues.. Og om jeg føler for det, country. Eller rockabilly. Kort sagt det meste som heller over på rock og er gitarbasert. Kan også hende, selvom dette er ganske skjeldent, at jeg setter meg ned og hører på forskjellig klassisk pianomusikk foreksempel. Så hadde helt klart vært en fordel om det funket til det også.. (Pastet rett fra en post jeg skrev på en annen side) Endret 26. desember 2007 av kakeflekk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Etter kriteriet om å isolere godt, ville jeg ikke tatt noen av dem - men heller sett på akg k518dj. de er kjent for å ha veldig god isolering Lenke til kommentar
snorrenilsen Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Av det jeg så på google bilder så så de litt store ut ut - er de sammenleggbare eller noe? Ellers fant jeg ikke noen norske priser på det heller. Hvor selges det? Edit: Så tydeligvis ikke godt nok, fant masse priser Edit 2: Har du lenker til noen omtaler? Endret 26. desember 2007 av kakeflekk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Av det jeg så på google bilder så så de litt store ut ut - er de sammenleggbare eller noe? Ellers fant jeg ikke noen norske priser på det heller. Hvor selges det? Edit: Så tydeligvis ikke godt nok, fant masse priser Edit 2: Har du lenker til noen omtaler? cdon er billigst, blir ca 500 med porto inkludert http://www.head-fi.org/forums/search.php?s...73515&pp=25 http://www.head-fi.org/forums/f13/review-3...r-px200-165926/ http://www.head-fi.org/forums/f4/review-3-...r-px200-164996/ Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Av det jeg så på google bilder så så de litt store ut ut - er de sammenleggbare eller noe? Ellers fant jeg ikke noen norske priser på det heller. Hvor selges det? Litt store er dem, er større enn K26P, PortaPro, PX100/200 og resten av klassen. De er mulige å slå sammen, men er ikke spesielt lommevennlige av den grunn, mekanismen fungerer ikke like godt som på K26P. Sitter fremdeles oppå ørene i stedet for rundt, noe som kan være ubehagelig uten tilvenning. Ikke spesielt komfortable om du skal sitte med dem i mange timer foran PC-en, men dersom du har muligheten til å ta noen pauser, går det greit. Isolasjonen er tilstrekkelig for bruk på buss og andre stedet hvor man gjerne vil høre musikken uten å forstyrre folk rett ved siden av seg, men den er dårligere enn propper som sitter inni øret. Hadde i likhet med deg et K26P før jeg gikk over til et K518DJ, og syntes du førstnevnte var bra greier, er det mer av det gode i storebroren. Lenke til kommentar
snorrenilsen Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Er K518DJ og K81DJ samme headset? Bare lurer, fordi de er priset forskjellig på prisguiden. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Annerledes farger og innpakning, men ellers helt like. Lenke til kommentar
snorrenilsen Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Leste at mange klaget på at K81DJ var veldig trange - er K518DJ også dette? Er det ellers noen grunn til å velge den ene fremfor den andre? (K518DJ/K81DJ) Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Som jeg skrev over, er de helt like, med unntak av farge og innpakning. Altså er de akkurat like trange, men det er noe man venner seg til. Går også an å presse forsiktig på dem for å gjøre presset litt lettere. Pris og utseende er den eneste grunnen til å velge den ene eller den andre. Igjen: De er HELT like, med unntak av farge, innpakning og evt. pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå