EYEDEE Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hei, jeg har kjørt opp en billig/gammel dell-maskin som media center (vista ultimate), har tidligere kjørt XP-versjonen på den... og det fungerer helt greit. Men - det hele går litt tregt, og jeg lurer på om det er noen her som har erfaring/anbefaling hva som kan være flaskehalsen i dette systemet... Så kjapp spesifikasjon; 2,4 GHz celeron prosessor 1,25gb minne ati radeon 9250 skjermkort en hel haug med harddisker Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Hos meg gikk alt tregt etter å ha oppgradert fra XP MCE til Vista... Men vil tippe CPUen din er litt svak. Skjermkortet er jo heller ikke superkraftig, men jeg kjørte lenge med et gammelt GeForce 4 MX (PCi) skjermkort, så tror det skal holde. Celeron-prosessorene er ikke akkurat kjent for å være superkraftige Edit: 700 poster Endret 24. desember 2007 av LaStrada Lenke til kommentar
EYEDEE Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Føler egentlig at det går ca like tregt på vista som på xp. Det er ingen store problemer - og alt fungerer ganske greit. Men kanskje en ny prosessor kunne gjort seg ja.. noen som vet om en nettside for å finne ut av hvordan prosessor man kan oppgradere til på grunnlag av hovedkort osv - på lik linje med crucial sin minnekalkulator? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå