Sereth Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Det er mye mulig dette er et veldig dumt spørsmål, men det må dessverre stilles; hvordan får jeg brukt displayet å se hva jeg fotograferer i stedet for å se igjennom det lille "hullet"? jeg finner ikke for alt i verden ut hvordan jeg ordner dette, noen som kan hjelpe en nybegynner`? Lenke til kommentar
Teig Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Det går ikke an å bruke displayet som søker på Canon EOS400d. Sorry, men sånn er det bare. God jul Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Det er mye mulig dette er et veldig dumt spørsmål, men det må dessverre stilles; hvordan får jeg brukt displayet å se hva jeg fotograferer i stedet for å se igjennom det lille "hullet"? jeg finner ikke for alt i verden ut hvordan jeg ordner dette, noen som kan hjelpe en nybegynner`? Du skulle nok valgt Olympus E-410/510 i steden, evt punget ut for 40D. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Jeg var nok litt lettvint i mitt tidligere svar, og kanske til og med litt slem. Det jeg skrev stemmer i og for seg, men det betyr ikke at det betyr noe. Jeg har egentlig aldri savnet det å bruke skjermen som søker, for den optiske er god og mer naturlig å bruke. Det lille hullet er ikke noe lite hull, sammenlignet med det på et kompaktkamera. Bildet sendes til sensoren etter at du har sett det i speilet som du ser gjennom søkeren, noe som gir et ganske nøyaktig, lyssterkt bilde. Du vil raskt merke at det er mye greiere å bruke det lille hullet i mange sammenhenger. I litt mørke så blir fort en skjerm grov og unyansert, mens bildet i en optisk søker blir klar, som om du ikke hadde kamera foran trynet i det hele tatt. Det er egentlig kun når man fotograferer fra rare vinkler, eller til nærbilder av blomster og bier, at man trenger å bruke skjermen som søker. I studio vil det også være nyttig, når man jobber med kamera på stativ. Ellers synes jeg at optisk søker/lite hull er en mye bedre løsning. Jeg kunne godt tenkt meg å ha det selv, men klarer meg fint uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå