Gå til innhold

Canon EOS 400d display spørsmål

Anbefalte innlegg

Det er mye mulig dette er et veldig dumt spørsmål, men det må dessverre stilles;

hvordan får jeg brukt displayet å se hva jeg fotograferer i stedet for å se igjennom det lille "hullet"? jeg finner ikke for alt i verden ut hvordan jeg ordner dette, noen som kan hjelpe en nybegynner`? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mye mulig dette er et veldig dumt spørsmål, men det må dessverre stilles;

hvordan får jeg brukt displayet å se hva jeg fotograferer i stedet for å se igjennom det lille "hullet"? jeg finner ikke for alt i verden ut hvordan jeg ordner dette, noen som kan hjelpe en nybegynner`? :)

Du skulle nok valgt Olympus E-410/510 i steden, evt punget ut for 40D.

Lenke til kommentar

Jeg var nok litt lettvint i mitt tidligere svar, og kanske til og med litt slem. Det jeg skrev stemmer i og for seg, men det betyr ikke at det betyr noe. Jeg har egentlig aldri savnet det å bruke skjermen som søker, for den optiske er god og mer naturlig å bruke. Det lille hullet er ikke noe lite hull, sammenlignet med det på et kompaktkamera. Bildet sendes til sensoren etter at du har sett det i speilet som du ser gjennom søkeren, noe som gir et ganske nøyaktig, lyssterkt bilde. Du vil raskt merke at det er mye greiere å bruke det lille hullet i mange sammenhenger. I litt mørke så blir fort en skjerm grov og unyansert, mens bildet i en optisk søker blir klar, som om du ikke hadde kamera foran trynet i det hele tatt.

Det er egentlig kun når man fotograferer fra rare vinkler, eller til nærbilder av blomster og bier, at man trenger å bruke skjermen som søker. I studio vil det også være nyttig, når man jobber med kamera på stativ. Ellers synes jeg at optisk søker/lite hull er en mye bedre løsning. Jeg kunne godt tenkt meg å ha det selv, men klarer meg fint uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...