Gå til innhold

Bildekritikk: Kirke med lys om kvelden.

Kim T

Anbefalte innlegg

Jeg kan begynne med å si at jeg har redigert følgende. Har redigert litt kontrast og brightness. I tillegg har jeg redigert bort en telefonledning/strømledning i bakgrunnen som jeg syntes ikke passet inn. Eller jeg synes det ødela bildet litt. I tillegg har jeg forsøkt å justere lyset i bildet til slik jeg oppfattet det når jeg tok bildet. Klarte aldri å finne balansen mellom lys og detaljer når jeg tok bildet. Dermed ble det litt overeksponert. Her er i alle fall bildet.

post-53667-1198500390_thumb.jpg

Endret av Kim T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

overeksponert?

hmm.. personlig synes jeg i alle fall det er undereksponert. Det oppleves grått og grumsete! Det hadde hatt godt av en runde med Shadow/Highlights, Curves og andre adjustmentlayers. Forøvrig er jeg overrasket over at du ikke har brukt bracketing- med stativ burde dette være et utmerket motiv for nettopp dette.

Lenke til kommentar

Hva er bracketing? Vil gjerne vite det.  Er ny i dette og foto ser ut til å bli min nye hobby. stativ håper jeg at jeg får i julegave. :whistle:  Denne kirken er ikke så langt unna her jeg bor. Er bare jeg som syntes det var et fint motiv og tok bilder av den i all hast. Har lyst å dra tilbake og ta noen bedre bilder.

EDIT: Legger ved orginal slik at dere kan sammenligne

post-53667-1198505589_thumb.jpg

Endret av Kim T
Lenke til kommentar

Bracketing er en veldig kjekk funksjon som lar deg ta tre eksponeringer med forskjellig EV (exposure value). Du velger selv hvor lange EV stegene skal være.

Si at du tar en på -1, en på 0 og en på +1.

Dette gir mulighet for å lage et HDR bilde. Google så får du svar. Evt sjekk denne flickr streamen.

Fin HDR tutorial får du her eller her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...