Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Problem (RedHat8): X eller KDM har klikka, X/KDM restarter hele tida... Selv om jeg dreper KDM både hardt og lenge (killall -9 kdm), så starter det på nytt etter 5 min... Hvordan jeg kan få kdm/x til å slutte å restarte? Får load averages på over 4 mens detta holder på Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 KDM?? Du mener vel KDE? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Prosessen KDM (det er to stykker så lenge den holder på med detta tullet, disse og x prosessen forander pid hele tida (som vel er fordi de restarter)), kan godt hende det er KDE som starter smman meg X, det husker jeg ikke ... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Er disken din full??? Av en eller annen grunn vil da ikke xfs (X FontServer) starte ved INIT. Slett litt fra disken, og det funker. Et alternativ er å mekke litt i XF86Config, sånn at den ikke bruker XFS... Lenke til kommentar
Stim Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Et lite tips på fill som "kan" har fyllt opp disken din. Se etter .xsession-errors på hjemme området. Denne ga meg noen problemer en stund. PS. har du kjørt up2date? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 /dev/hda2 12G 1.3G 10G 12% / /dev/hda1 45M 8.8M 34M 21% /boot Ikke fullt her nei =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Fikk fiksa det... phew... Redigerte /etc/inittab, og kommeterte bort "x:5:respawn:/etc/X11/prefdm -nodaemon". Kunne sikkert holdt med å ta bort respawn, men jeg bruker ikke X uansett, så jeg tok like så godt bort hele greia... Kjørte så en liten "kill -HUP 1", og alt er bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå